Tour de France 2024

Pogi gewoon starten op 17 augustus in Lisabon man, ge kunt geschiedenis schrijven

edit: volgens mij gaat ie er toch eens over nadenken deze week

Pogi gewoon starten op 17 augustus in Lisabon man, ge kunt geschiedenis schrijven

edit: volgens mij gaat ie er toch eens over nadenken deze week

:sarcastic:

Hij schrijft nu al geschiedenis. En zoals hij zelf al zei hij wil WK worden. En straks doet hij ook nog mee aan de OS.

Voor het eerst zag ik een oververmoeide Remco aan de finish. Vingegaard precies nog meer kapot.
Pogacar? Zo fris als een hoen. Hij heeft precies nog geen millimeter gereden deze Tour. :oink:

Evenepoel komt de witte trui halen met een witte broek aan. Nu gaat hij weer het podium op in een blauwe. Die doet meer outfit switches dan Taylor Swift.

‘Laten we voor de witte trui de meest kinderachtige trofee ontwerpen’

:shutup:

Een iets stijlvollere trofee mag inderdaad wel, de gele trui krijgt een prachtige troffee waarom deze dan op een verkeersbord moet lijken is mij niet duidelijk. Net als de bollen trouwens. De groene troffee is ook wel mooi.

In ieder geval, het zit er weeral op. Heerlijke Tour als je het mij vraagt!

Die tijdverschillen jongens…
Echt ongelofelijk in feite, Evenepoel bijna op 6 minuten.
Doe het maar eens. En vooral de manier waarop.
Als je dit ziet dan kan hij met de vingers in de neus de vuelta ook nog winnen. Tegen mindere renners is zelfs een veel mindere vorm meer dan volzinnen.
Verliest 1x van Vingegaard in een sprint door een hongerklop, maar is voor de rest nooit bedreigd geweest.
Vingegaard heeft het vorig jaar nochtans ook gedaan. Toen was het verschil in de tijdrit en het eindklassement zelfs nog groter. Uiteraard is het met Pogacar allemaal met wat meer flash en show maar men lijkt hier toch snel te vergeten wat we de voorbije 2 jaar gezien hebben.

Graag een jaar waar beiden, en in uitbreiding Remco, die met een perfecte voorbereiding kunnen strijden.

Voor het eerst zag ik een oververmoeide Remco aan de finish. Vingegaard precies nog meer kapot.
Pogacar? Zo fris als een hoen. Hij heeft precies nog geen millimeter gereden deze Tour. :oink:
Dat verschil vond ik toch ook wel heel opvallend. Die Pogacar komt van zijn fiets zonder enig teken van vermoeidheid. Staat nog te springen met zijn ploegmaats het moment dat hij van zijn fiets komt. En zo is het eigenlijk de hele Tour geweest, zeker de slotweek.
Fietsen kan hij als de beste, maar van F1 kent hij niets. Monaco het beste circuit ter wereld? :biglaugh:

PS: Helmut Lotti en Macaulay Culkin op 1 en 2 in de Tour, en Remco op P3. Mooi podium!

Remco rijdt een fantastische Tour (al helemaal als debutant). Dat calimero gedoe over de twijfelaars en zij de er niet ingeloven bla bla (ook eerder deze Tour al), laat dat toch achterwege, Remco

Zet je daar boven. Je bent één van de beste renners van de wereld, de beste Belgische renner (van het moment, maar ook sinds zeer lang). Mensen dragen je op handen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, alsof een Mathieu of Tadej nooit kritiek krijgen.

Je kan je daar eens een keer tegen uitspraken, maar dat hoeft echt niet teveel terug te komen.

Dat verschil vond ik toch ook wel heel opvallend. Die Pogacar komt van zijn fiets zonder enig teken van vermoeidheid. Staat nog te springen met zijn ploegmaats het moment dat hij van zijn fiets komt. En zo is het eigenlijk de hele Tour geweest, zeker de slotweek.
Als je ritwinnaar én eindwinnaar bent dan denk ik dat je sowieso al anders van je fiets stapt, springen gaat wel lukken dan.

Hij rijdt ook gewoon iedere rit bergop weg dus rijdt gewoon zijn eigen tempo terwijl de rest probeert te volgen aan 100%, dus verwondert me niet dat hij "frisser" is.

Vingegaard heeft het vorig jaar nochtans ook gedaan. Toen was het verschil in de tijdrit en het eindklassement zelfs nog groter. Uiteraard is het met Pogacar allemaal met wat meer flash en show maar men lijkt hier toch snel te vergeten wat we de voorbije 2 jaar gezien hebben.

Graag een jaar waar beiden, en in uitbreiding Remco, die met een perfecte voorbereiding kunnen strijden.
Het grote verschil is wel dat dit vorig jaar in hoofdzaak te wijten was aan een complete off-day van Pogacar waar hij een pattat kreeg van 6 minuten en aan die tijdrit van 1m30. Voor de rest was het overal best close... dit jaar was het totaal niet close. Ik hoorde daarnet Renaat nog zeggen "we hebben een mooie strijd gezien". Ah ja? Naar welke Tour heeft die gekeken zeg. We hebben na die rit in het middengebergte héél even in waan geleefd maar dat was snel gedaan eens we écht de bergen in gingen. Pogacar heeft op die ene rit na overal de vloer geveegd met Vingegaard dit jaar.

Giro - Tour pakken met nog eens 12 ritzeges erbovenop. Ik weet niet of iemand hem dit al voorgedaan heeft. Merckx had er eens 11, dus betwijfel het. Waanzinnig gewoon. Dit is toch de meest indrukwekkend prestatie die ik al gezien heb van een renner sinds ik koers volg. Wellicht zelfs voor iedereen op dit forum.

Het grote verschil is wel dat dit vorig jaar in hoofdzaak te wijten was aan een complete off-day van Pogacar waar hij een pattat kreeg van 6 minuten en aan die tijdrit van 1m30. Voor de rest was het overal best close... dit jaar was het totaal niet close. Ik hoorde daarnet Renaat nog zeggen "we hebben een mooie strijd gezien". Ah ja? Naar welke Tour heeft die gekeken zeg. We hebben na die rit in het middengebergte héél even in waan geleefd maar dat was snel gedaan eens we écht de bergen in gingen. Pogacar heeft op die ene rit na overal de vloer geveegd met Vingegaard dit jaar.
Renaat tsja.

Ik heb die eigenlijk altijd wel graag gehad als commentator, maar ik had toch wel de indruk dat die dit jaar echt ongelofelijk veel zever verkocht en dan zwijg ik nog over hoe ENORM vaak hij de verkeerde naam zei tegen een renner. En dan gewoon nog tussen de grote vier hè. Niet eens bij de mindere goden. Je zou denken dat dat eerder bij José zou gebeuren gezien zijn leeftijd, maar Renaat zelf is nog niet eens 60.

Zalige Tour, kijk al uit naar volgend jaar. Bij Visma hebben ze Kuss wel gemist in de bergen, maar Jorgenson heeft dat prima gedaan. Volgend jaar Cian?

Vingegaard was toen in feite maar op 2 momenten de absoluut betere.
1 daarvan was naar Courchevel waar hij een patat kreeg door een hongerklop, en in de tijdrit die Vingegaard volledig vanbuiten kende.
Voor de tijdrit in Passy stond hij op 10s achterstand.

Pogacar heeft dit jaar het na een week al half beklonken, na week 1 zag je al dat die de stenen uit de straat ging rijden bergop.
En vorig jaar was het ook enkel maar Vingegaard, nu kwam Remco er nog eens bij die toch ook wel indruk heeft gemaakt. Ik herhaal het dat niemand dit volgens mij had verwacht, maar hij doet het en dat bied een immens perspectief.

Jammer dat ik er weinig live van gezien heb...

Toch een Tour met wat momentjes om in te kaderen lijkt me:

- Bardet die bij zijn afscheid meteen een rit wint + de gele trui, als Franse renner
- Cavendish die het all-time record breekt van aantal ritwinsten. (Toch heel erg straf trouwens, want reed geen enkele andere keer zelfs ook maar in de top 10 in de sprint)
- Girmay die als Afrikaanse renner de groene trui wint
- Remco die op het podium eindigt. Voor zowat iedereen hier toch een nieuw gegeven dat een Belg daarin slaagt in de Tour.
- ...

Belgen hebben het goed gedaan. Remco uiteraard met meteen een ritzege + jongerentrui + podium. Heeft het perfect gedaan. Geen enkele dag erdoor gezakt. Aanvallend gekoerst waar hij kon. Hij knalt gewoon op een Vingegaard, die een fantastische ronderenner is + op een fenomeen zoals we in het moderne wielrennen nog nooit gezien hebben, in de vorm van Pogacar. De komende 2-3 Tours worden hopelijk nog zeer interessant.

Campenaerts die een ritzege pakt, was toch ook één van de mooiere momenten. Zijn moment de gloire. Reed ook al een beresterke tijdrit. Het is hem 200% gegund.

Stuyven die er weer maar eens naast grijpt... Hij en Benoot zijn toch ook 2 renners die je, net als Campenaerts, toch eens die ene ritzege zou gunnen in de Tour. Ik hoop dat het er ooit nog in zit.

Philipsen alweer top met 3 ritzeges, maar ik vrees dat bij de publieke opinie zijn manier van sprinten toch vooral zal blijven hangen (en voor de rest zitten zijn prestaties ook al in de schaduw van Remco zijn prestaties). Hoe dan ook, samen met Girmay toch de beste sprinter in deze Tour. Met winst in MSR, podium in P-R, 3 Tourzeges, ... toch bezig aan een enorm sterk jaar.

Voor Van Aert zat een ritzege er misschien toch nog in, maar de beste Wout hebben we nog niet gezien. Hoe dan ook wel goed voor hem dat hij deze Tour goed heeft kunnen voltooien en zich toch heeft kunnen tonen. Benieuwd of hij nog wat kan binnenhalen in het najaar.

De Lie heeft leergeld betaald, maar belangrijk dat hij de Tour goed heeft kunnen uitrijden. Met wat meer geluk zat er toch meer in. Komt hier ooit nog wel meerdere ritten winnen. Ook de Lotto-ploeg zélf betaalt leergeld, zij zullen hem toch beter moeten omringen in de Tour de volgende jaren.

Laatste shout-out naar Stef Cras. Zijn zware val in het Baskenland bleef wat onderbelicht tussen de blessures van Vingegaard, Remco, ... maar was waarschijnlijk nog wel één van de zwaarste slachtoffers. Chapeau voor zijn prestaties, want heeft toch al veel pech gekend.

Het fenomeen Pogacar... Je denkt al veel gezien te hebben van hem, maar dan doet hij dit... Tegenstand gewoon verpulverd. Vingegaard en Remco hadden wel niet de ideale voorbereiding (verre van zelfs), dat mogen we wel niet vergeten. Hoe dan ook was er aan deze man niets te doen. Misschien moeten we die regenboogtrui gewoon al geven?

De kloof met Vingegaard en Remco was misschien al groot/duidelijk, maar voor mij is het vooral toch opvallend hoe groot de kloof daarachter is. Andere ploegen kunnen daar niets tegenover zetten. C. Rodriguez is de eerstvolgende op de 7e plaats op maar liefst 25(!) minuten... Bij Ineos zitten ze met een probleem. Bij Bora zitten ze met een probleem. Bij Movistar zitten ze met een probleem. enz.

Voor de Vuelta ligt wel alles open, aangezien geen van de 3 toppers aan de start zal staan (ja toch?). Roglic dan maar voor een nieuwe eindzege?

Terug
Bovenaan