Tour de France 2024

Hopelijk heeft WVA goede benen vandaag, zitten veel kleppers in de kopgroep. Heeft gelukkig Lemmen mee om te knechten.
Toch een ideale kans. Hij was al 2de, 3de, 4de, 5de, 6de en ik denk ook eens 7ste in deze tour?
Dus nu 1ste? Anders klopt de berekening niet! :unsure:

MVDP laat me toch echt op mijn honger zitten deze tour. Gelukkig kan hij teren op een fantastisch voorjaar maar hij kan hij toch zelf ook niet blij zijn deze tour? Als hij natuurlijk olympisch kampioen wordt kijkt niemand nog naar zijn tour. Vraag me af wat hij nog gaat rijden dit jaar 🤔
Moraira :unsure:

Eerlijk gezegd: livin' the dream toch? Paar dagen aantreden op een jaar, dik scoren + acte de presence in de Tour en voor de rest het rustige leven onder de Spaanse zon.

Voor een goeie acte de presence is het misschien allemaal wat té anoniem maar dat is ook niet helemaal de schuld van Mathieu zelf toch? Dit is eerlijk gezegd het mottigste Tour parcours in jaren. 8 massasprints... ACHT! 2 tijdritten en dan de echte bergetappes zó ver naar achter in de Tour dat de klassementsmannen al die potentiële tussenritten kapen om de concurrentie al pijn te proberen doen. Dan blijft er nog zéér weinig over voor de klassieke types die het moeten hebben van overgangsritten... zelfs een puncher aankomst genre Mûr-de-Bretagne of die aankomts in Genµve is ons niet gegund dit jaar.
Toch een ideale kans. Hij was al 2de, 3de, 4de, 5de, 6de en ik denk ook eens 7ste in deze tour?
Dus nu 1ste? Anders klopt de berekening niet! :unsure:
8ste zou de serie toch ook mooi aanvullen? :unsure:

MVDP laat me toch echt op mijn honger zitten deze tour. Gelukkig kan hij teren op een fantastisch voorjaar maar hij kan hij toch zelf ook niet blij zijn deze tour? Als hij natuurlijk olympisch kampioen wordt kijkt niemand nog naar zijn tour. Vraag me af wat hij nog gaat rijden dit jaar 🤔
Voor zo'n kampioen is 1 overwinning op 4 deelnames niet echt gigantisch inderdaad. Heeft natuurlijk de voorbije 2 edities wel een groot aandeel in de overwinningen van Jasper.

Niet gemakkelijk om een overwinning te scoren natuurlijk. Als we het dan toch even vergelijken met Wout: winnen in een TT zie ik hem niet doen, Wout doet het beter op lange beklimmingen en sprintoverwinningen zoals Wout wordt ook moeilijk (temeer omdat hij een topsprinter in zijn ploeg heeft).

Op dat vlak zijn het natuurlijk wel verschillende renners. Dit ligt Wout wel, hij gaat veel minder kapot na 3 weken dan het gros van het peloton, terwijl Mathieu heel goed kan pieken naar die ene wedstrijd, maar toch minder zijn stempel kan drukken in rittenkoersen.

Na de OS zal hij niet zo'n grote doelen meer hebben, lijkt me. Zal zijn WK-titel wel verdedigen, maar lijkt geen spek voor zijn bek. Zal natuurlijk tot dan zijn WK-trui nog wel een aantal keren willen showen.

WVA met zijn Redbull-helm vind ik toch wat lachwekkend (los van de sponsoring) nu er een volledige Redbull-ploeg ook mee rondrijdt. Terug netjes die Visma-helm op graag.

Zou weer typisch zijn moest WVA straks de sprint van het kopgroepje verliezen van Dorian Godon of all people.
Zo ver zal het niet komen. Hij kan maar beter proberen om er zélf van weg te knallen, want anders zal iemand anders het wel doen, en ze gaan waarschijnlijk allemaal naar hem kijken in de diepe finale.

Moraira :unsure:

Eerlijk gezegd: livin' the dream toch? Paar dagen aantreden op een jaar, dik scoren + acte de presence in de Tour en voor de rest het rustige leven onder de Spaanse zon.

Voor een goeie acte de presence is het misschien allemaal wat té anoniem maar dat is ook niet helemaal de schuld van Mathieu zelf toch? Dit is eerlijk gezegd het mottigste Tour parcours in jaren. 8 massasprints... ACHT! 2 tijdritten en dan de echte bergetappes zó ver naar achter in de Tour dat de klassementsmannen al die potentiële tussenritten kapen om de concurrentie al pijn te proberen doen. Dan blijft er nog zéér weinig over voor de klassieke types die het moeten hebben van overgangsritten... zelfs een puncher aankomst genre Mûr-de-Bretagne of die aankomts in Genµve is ons niet gegund dit jaar.

8ste zou de serie toch ook mooi aanvullen? :unsure:
Ik vind het toch spijtig dat er niet gefinisht wordt in Parijs, en daags ervoor een tijdrit ofzo. Nu is er toch geen reden om die laatste ritten nog te rijden als sprinter? Tenzij je voor de groene trui gaat.

Ja het wordt niet simpel, iedereen gaat proberen wegrijden in de finale en WVA kan ze niet allemaal opvangen. Hij had volgens mij meer kans om de (massa)sprint te winnen nadat Visma er een harde rit van maakt.

Dit is eerlijk gezegd het mottigste Tour parcours in jaren. 8 massasprints... ACHT!
Ik denk dat jij nog jong bent, want de Tour is de laatste jaren aantrekkelijker dan ooit net door het meer gevarieerde parcours. Vroeger had je veel meer tijdritkilometers en minder bergritten. Indurain heeft daar 5 keer de Tour mee gewonnen.
Tegenwoordig is er veel méér variatie: kasseiritten, een gravelrit, ze doen ook vaker onbekende cols aan. Er zijn nu ook niet meer massasprints dan vroeger.

lol ze zijn daar gewoon een zak m&m's aan rondgeven in het peloton :laugh:
een extra rustdag precies :)

Ja het wordt niet simpel, iedereen gaat proberen wegrijden in de finale en WVA kan ze niet allemaal opvangen. Hij had volgens mij meer kans om de (massa)sprint te winnen nadat Visma er een harde rit van maakt.
Daags voor een belangrijk 3-luik voor Vingegaard met de ganse ploeg er een harde wedstrijd van maken, met helemaal geen garantie op succes (want wie zou er helpen?). Sounds like a bad plan ;)

Als we het dan toch even vergelijken met Wout: winnen in een TT zie ik hem niet doen, Wout doet het beter op lange beklimmingen en sprintoverwinningen zoals Wout wordt ook moeilijk (temeer omdat hij een topsprinter in zijn ploeg heeft).

Op dat vlak zijn het natuurlijk wel verschillende renners. Dit ligt Wout wel, hij gaat veel minder kapot na 3 weken dan het gros van het peloton, terwijl Mathieu heel goed kan pieken naar die ene wedstrijd, maar toch minder zijn stempel kan drukken in rittenkoersen.

Na de OS zal hij niet zo'n grote doelen meer hebben, lijkt me. Zal zijn WK-titel wel verdedigen, maar lijkt geen spek voor zijn bek. Zal natuurlijk tot dan zijn WK-trui nog wel een aantal keren willen showen.

Dat beter op langere beklimmingen is ook relatief natuurlijk.
MVDP rijdt niet in een klassementsploeg en niemand verwacht dat hij vollenbak een berg oprijdt. Voor hem zijn die bergritten gewoon rustig erover rijden en links en rechts wat moppen tappen. Hij heeft het zelf ook gezegd dat hij i.t.t. vele andere echt niet afziet het gros van de tour.
Hij is mee om vooral Jasper aan te trekken en links en rechts een rit te pakken, natuurlijk als het parcours niet het je dat is en in de ritten dat het kan valt het allemaal niet goed dan krijg je dit natuurlijk.

Stempel drukken op een rittenkoers voor WVA is ook zeer relatief. Wout moet gewoon werken, MVDP buiten in de sprint niet. Het heeft geen zin dat hij elke dag ligt te boren voor niks.
Maar als je ziet hoe een leadout jij rijdt dan kan hij ook meesprinten, net zoals Wout. Alleen is dat onzinnig omdat er een snellere man in zijn eigen ploeg zit.

Daags voor een belangrijk 3-luik voor Vingegaard met de ganse ploeg er een harde wedstrijd van maken, met helemaal geen garantie op succes (want wie zou er helpen?). Sounds like a bad plan ;)
Ze hebben net voor de Pyreneeën ook wel ganse dag gecontroleerd voor WVA

Niemand van Alpecin mee vandaag is toch een schande eigenlijk

Ze hebben net voor de Pyreneeën ook wel ganse dag gecontroleerd voor WVA

Niemand van Alpecin mee vandaag is toch een schande eigenlijk
Was die rit niet een stuk vlakker?

De grote groep gaat niet meer terugkomen, denk ik. Mooie kans voor Vocsnor :)

Ik begrijp niet dat WVA niet mee ging met Kwiatkowski, die is toch te gevaarlijk om te laten rijden en zou volgens mij ook meerijden met WVA want is ook geen pannenkoek in een sprint na een lastige rit.

van Aert zal de benen toch niet gehad hebben vandaag, want z'n ploegmakker heeft alles juist gedaan en als WVA dan zelf mee moet zijn, dan geeft em forfait.

Terug
Bovenaan