Tour de France 2024

Je kan je wel afvragen wat de meerwaarde is van een uur cafepraat met Karl en Eddy Planckaert en Bert De Backer erbij voor spek en bonen. Of Alan Piper of Sven Nys of erger nog dat lijstje persoonlijke vrienden van Karl die eigenlijk geen bal van koers kennen... of één van die andere gasten die voor de elvendertigste keer passeren.
Dit.

Of een altijd lachende Bram Tankink door wie ik steeds naar teletekst 888 ga, vergezeld door één of andere West-Vlaamse bebaarde kleinkunstzanger die net weet dat een fiets twee wielen heeft maar wel zot is van Frank Vandenbroucke en toch elk jaar naar de Ronde kijkt.

Met als intermezzo een stuk over domein Le Plux Doux, waar Marcel en Maria een domein hebben waar al vijf generaties lang honing wordt gemaakt uit nectar van lavendelbloesems.

En dat bij 32°C!

Openingsweekend gaat al serieus in de kleren kruipen. Roglic imho toch duidelijk zijn ervaring aan het gebruiken. Bakken minder energie gebruikt en staat nog altijd op slechts 20seconden.
Ahja dat zal het zijn, tactisch inhouden.. Hij kon gewoon niet volgen en/of was slecht gopositioneerd. wat voor een onzin is dat nu..

Dit.

Of een altijd lachende Bram Tankink door wie ik steeds naar teletekst 888 ga, vergezeld door één of andere West-Vlaamse bebaarde kleinkunstzanger die net weet dat een fiets twee wielen heeft maar wel zot is van Frank Vandenbroucke en toch elk jaar naar de Ronde kijkt.

Met als intermezzo een stuk over domein Le Plux Doux, waar Marcel en Maria een domein hebben waar al vijf generaties lang honing wordt gemaakt uit nectar van lavendelbloesems.
Als programma over de koers is het verschrikkelijk.
Als praatprogramma is het huilen met de pet op.

Als toeristisch programma over honing kan ik het wel appreciëren.

• Roglic niet goed ofwel had hij weer problemen met positionering (ik vermoed het eerste) maar zou niet mogen op iets dat hij als zijn duimpje kent.
  • Uae lijkt zoveel mogelijk man in de top 10 te willen.Vreemd dat Ayuso en Almeida zich afzijdig houden Yates zet zich dan oo kop en de andere 2 moeten lossen.Daarom denk ik ook dat er veel kans is op vluchtetappe.
Een beetje hetzelfde als de klimtijd zomaar vergelijken... er is een hemelsbreed verschil tussen naar die klim rijden op het einde van een klassieker met 10 enkelingen, hooguit een paar koppeltjes en daar gisteren naartoe stormen met 40man waarbij er nog 3 ploegen met 4-5man vertegenwoordigd zijn en elkaar allemaal de loef proberen afsteken. Net in dat wringen is Roglic zeker geen held, en dat probleem zal alleen maar groter worden nu hij niet meer voor Visma rijdt. Visma zorgt er gisteren bv voor dat Vingegaard als 3de opdraait aan het wiel van Van Aert & Benoot. Yates neemt wel over maar Vingegaard zit wel op het eerste wiel terwijl Remco op het 2de deel van de klim eigenhandig 4-5-6 fietslengten moet opschuiven terwijl Yates redelijk vol aan het rijden is. Dat zijn inspanningen die je eigenlijk echt moet vermijden en zorgt er mogelijks dan ook voor dat hij moest passen op het moment dat Pogacar aanzet, dat is toch wat hij gisteren zelf als excuus gaf, wat mij zeker niet ondenkbaar lijkt.
Das toch een werkpunt voor heel deze Tour, niet alleen voor Remco zelf maar zijn volledig ploeg... ik heb hem in de Dauphiné een aantal keer in ~30ste positie een klim zien opdraaien, onacceptabel. Dat zijn fouten die in de Tour gewoon keihard afgestraft worden. Zelfs op een klim van 20km is dat te vermijden, iedereen weet dat Visma & UAE niet vies zijn om de boel van helemaal beneden te dynamiteren. Remco is het aan zijn stand verplicht van bij de eerste 10 op te draaien.

En UAE, ik denk eerlijk dat er weinig sparen bij was. Ayuso zag er zaterdag ook al gewoon niet goed uit... je zit daar niet te harken aan het wiel van Pedersen uit grote luxe met alle respect. Als je ziet wie er bij de beste 8 gisteren nog bij zaten is het niet heel verrassend dat Almeida daar niet bij zit. Het had zeker wel gekund maar was geen garantie, Zowel Ayuso als Almeida zijn de mannen die ook liever een egaal tempo omhoog rijden en niet zo houden van die snokken.

Mannekes lief, als Roglic kon was hij altijd meegegaan :sarcastic:
Je zou Pieterjan zen stijl intussen wel een beetje moeten beginnen kennen... :tongue:

Als programma over de koers is het verschrikkelijk.
Als praatprogramma is het huilen met de pet op.

Als toeristisch programma over honing kan ik het wel appreciëren.
Die rubrique touristique is meestal één van de betere stukjes van het programma. Echter is die de laatste jaren meer en meer in verdrukking gekomen voor die Sammy Cringe momentjes :sop:

Dachten ze bij ASO lekker origineel te zijn door een trein te laten meerijden met het peloton.

Hoe lang gaat het dit jaar duren vooraleer ik vergeet van mijn sprinters uit de bus halen na een bergrit? In etappe 3 biedt zich alvast een eerste kans aan! :unsure:
Lap... dacht nog snel mijn ploeg te fixen maar ze zijn al vertrokken, met mijn sprinters in de bus :laugh:

Allé het is weer zoals we gewoon zijn niemand zin om aan te vallen. De langste rit van deze Tour gaat zo wel een hele lange rit zijn.

Allé het is weer zoals we gewoon zijn niemand zin om aan te vallen. De langste rit van deze Tour gaat zo wel een hele lange rit zijn.
Op zich niet zo vreemd e. Het openinsweekend was al heel zwaar dus iedereen die niet moet sprinten wil vandaag gewoon meetuffen. Het is ook 230km..

Laatst bewerkt:
Net ten noorden van Turijn ontstaan wat buien, benieuwd of ze het nog net droog houden. Hopelijk geen valpartijen door regen, zal al nerveus genoeg zijn.

Zullen het wel droog houden zijn binnen in een kwartier. Val van Pedersen kan wel eens een rol spelen als Evenepoel voor geel wil gaan is normaal beetje leadout toch. Kan misschien ook Evenepoel tot meer veiligheid aansporen.

Ze houden Carapaz heel goed vooraan en die kan zich ook wel plaatsen die gaat wel geel pakken.

Terug
Bovenaan