Tour de France 2024

Ik geloofde er echt niet meer in hoor dat hij dit nog kon. Maar wat een sprint en klopt hier gewoon zuiver Philipsen, sterk.

En mooi hoe iedereen het hem gunt, echt wel geliefd in het peloton.

Waanzin eigenlijk, zaterdag kotst hij de ziel uit zen lijf en denk je... dit wordt niks, en dan dit... :love:

Die luchtbeelden... Cavendish kon doen wat hij wou want die had 2 fietslengten maar Philipsen mannekes... HOE-RE-CHANCE. Knikkert hier voor hetzelfde geld gewoon 2man onderuit (+nen hoop erover). Het was alleszins héél nipt met die man van Movistar.
EDIT: Cav kijkt zelfs eerst nog naar links of hij de baan vrij heeft. Philipsen duikt gewoon zonder kijken.

Waanzin eigenlijk, zaterdag kotst hij de ziel uit zen lijf en denk je... dit wordt niks, en dan dit... :love:

Die luchtbeelden... Cavendish kon doen wat hij wou want die had 2 fietslengten maar Philipsen mannekes... HOE-RE-CHANCE. Knikkert hier voor hetzelfde geld gewoon 2man onderuit (+nen hoop erover). Het was alleszins héél nipt met die man van Movistar.
EDIT: Cav kijkt zelfs eerst nog naar links of hij de baan vrij heeft. Philipsen duikt gewoon zonder kijken.

Als Philipsen geen Belg was, manmanman... Dan had ik de José wel eens willen horen!
Die volgt gewoon Cavendish he
Dus jullie willen dat Cavendish DQ krijgt?

Man man man, toch echt wel historisch moment, niet alleen louter sportief.

Al 2-3 volledig afgeschreven en dan doet ie dit nog op zen 39ste. Pure waanzin inderdaad !!

Bardet, Girmay en Cav. Netflix gaat niet weten welk verhaal eerst volgend jaar.

Cav lijkt me nogal logisch, want die andere ploegen (ook Arkea niet) hebben niets te maken met de Netflix serie (tenzij ze één van die ploegen nu net toevallig gaan volgen zijn).

Die volgt gewoon Cavendish he
Dus jullie willen dat Cavendish DQ krijgt?
Nee, Cav kijkt naar links en ziet dat hij de baan vrij heeft, die kan doen wat hij wil want er rijdt niemand naast.

Het is niet omdat Cavendish de baan vrij heeft dat je in zijn wiel ook de baan vrij hebt. Philipsen duikt gewoon zonder kijken naar dat wiel, als die man van Movistar per ongeluk 5cm verder naar voor zit rijdt hij die gewoon onderstenboven. Hoerechance dus want zoveel scheelde dat echt niet, het is ook niet de eerste keer dat Philipsen blind naar een wiel duikt... dit is gewoon een Groenewegentje waiting to happen op deze manier.

De lie zwalpt daar toch ook serieus waardoor Pedersen uiteindelijk valt.

Los van dat ik akkoord ben dat het uiteindelijk zijn beweging naar links is die Bennett doet remmen en dus Pedersen doet vallen, kun je moeilijk stellen dat hij iets verkeerd doet. Duikt toch ook gewoon weer in een gat dat er wel degelijk is? Beetje logisch dat je daarvoor naar links moet hé? Doordat zowat iedereen voor hem (Cav, Philipsen, Van den Berg, Kristoff, ...) naar links zijn uitgeweken, is het gat tussen Kristoff en de boarding echter zo klein geworden dat er maar 1 man meer in past, maar Bennett zijn voorwiel overlapt daar met De Lie en dat van Pedersen met het achterwiel van Bennett, dan krijg je dit natuurlijk. Ge ziet daar 20 renners van links naar rechts en rechts naar links zwabberen de laatste kilometer dan weet je dat zoiets kan gebeuren. Die bocht in de laatste 300m, een laatste rechte lijn van 2km met tegenwind (bochten om het op een lint te trekken zijn veel veiliger), heel brede weg, veel te makkelijk etappe waardoor iedereen fris zit, allemaal redenen waarom het pure chaos is. En het feit dat er misschien nog hooguit 5 klassementsploegen zijn, door de trend in het wielrennen waarbij alle goede GC mannen naar een handvol ploegen gaat, is elke andere ploeg hier met een sprinter en een paar leadout mannen. Vroeger had ge misschien 6 sprinters die wat ondersteund werden.

Sprinten is een gevaarlijke discipline, je kan ook niet verwachten dat iedereen gewoon in één rechte lijn blijft sprinter, zeker niet als de organisatie nog eens flauwe bochten in de laatste 250 meter gaat leggen. Iedereen achter de eerste renner moet er op één of andere manier voorbij als ze willen winnen hé, dus zullen ze moeten uitwijken en van hun lijn gaan. Zo een zaken gaan altijd golfbewegingen teweeg brengen want je kan onmogelijk weten als sprinter of de renner achter je met zijn voorwiel net naast jouw achterwiel zit.

Cav lijkt me nogal logisch, want die andere ploegen (ook Arkea niet) hebben niets te maken met de Netflix serie (tenzij ze één van die ploegen nu net toevallig gaan volgen zijn).

ow weet ik niet. Ik kijk er niet naar, hoor er niet bepaald positieve dingen over. Dat is dan wel pech hebben voor Netflix missen ze al een pak mooie verhalen, niet verwonderlijk dan dat ze nogal vlug de dramatische tour op gaan.

Nee, Cav kijkt naar links en ziet dat hij de baan vrij heeft, die kan doen wat hij wil want er rijdt niemand naast.

Het is niet omdat Cavendish de baan vrij heeft dat je in zijn wiel ook de baan vrij hebt. Philipsen duikt gewoon zonder kijken naar dat wiel, als die man van Movistar per ongeluk 5cm verder naar voor zit rijdt hij die gewoon onderstenboven. Hoerechance dus want zoveel scheelde dat echt niet, het is ook niet de eerste keer dat Philipsen blind naar een wiel duikt... dit is gewoon een Groenewegentje waiting to happen op deze manier.
1) Als die man van EF 5cm verder naar voor rijdt dan heeft Cavendish hem ook mee hoor
2) afwijken van uw lijn mag niet, Cavendish wijkt uit over volledige baan

Terug
Bovenaan