Tour de France 2024

En nu wint er automatisch een klimmer...
Zou alvast meer vuurwerk kunnen opleveren in de bergen ipv de laatste 500m weg te rijden.
Pogacar is bezwaarlijk een echte klimmer te noemen. Dan doe je hem gewoon veel te kort.
Ook Vingegaard is meer dan alleen maar een klimmer.

Meer tijdritkilometers zou in het voordeel van Remco zijn. Maar Pogacar gaat nu ook weer niet zoveel verliezen, die zijn tijdrit is ook allesbehalve slecht.
En als je ziet op de galibier daar was er toch voldoende vuurwerk te zien. Niet te vergeten dat het de eerste bergrit was en het ook geen zin heeft om vanaf de voet vollenbak aan te gaan.
Dat constante moordende tempo dat gereden wordt en die fusee die afgestoken wordt op 1,5km van de top is net de tactiek die ervoor zorgt dat je de tegenstander kraakt.

En nu wint er automatisch een klimmer...
Zou alvast meer vuurwerk kunnen opleveren in de bergen ipv de laatste 500m weg te rijden.
De tijdrit was vorig jaar hét kantelpunt in de Tour toch? Je hebt geen 100-120km TT's nodig om ze een impact laten hebben.

Buiten de G4 zijn er hier al mannen genoeg die een pak slag krijgen.

Is dat laatste eigenlijk wel zo?

Vingegaard: gebroken sleutelbeen + gebroken ribben + longkneuzing + klaplong
Van Aert: gebroken sleutelbeen + gebroken borstbeen + gebroken ribben (7) + longkneuzing

Allé, als mijn info klopt, want er destijds veel over gezegd en geschreven :tongue:
Het is ook niet dat het een opbod moet zijn natuurlijk...

Soit, ik vind het van allemaal wel straf (Wout, Remco, Vingegaard, ...) hoe ze hier eigenlijk al terug presteren. Wout zijn TT was niet goed, maar die is al langer (2 jaar?) niet bijster goed meer.
Zou die (zeer grote) huidwonde van WvA op zijn rug ook een rol spelen? Vraag me af hoe die rug er nu uit ziet..

Ik heb me al een aantal keer geërgerd aan de oppervlakkigheid van de interviews. Ok, ze hebben uiteraard niet de tijd om een diepte-interview te geven, maar geraken die journalisten nu echt niet verder dan "hoe ging het vandaag?" en "hoe voel je je nu?".

Bijvoorbeeld Campenaerts vandaag: "Hoe zit het met de benen nu" en "heb je jezelf verbaasd". Ik zou willen weten hoe goed hij die tijdrit heeft voorbereid op voorhand? Heeft hij nog op zijn tijdritten getraind (want in principe doet hij dat al een hele tijd niet meer). Hoeveel beter zou hij nog gekund hebben als hij daar echt op gefocust zou hebben?

En zo is het elke dag eigenlijk wel...

Doodzone voor Pedersen.

Vreemde move van EF. Met 2 meegaan om dan gewoon te laten lopen.

Perfect ritje voor De Lie. 2e Belgische debutant op rij die wint :D

Das wel heel chauvinistisch gesteld. 50km ITT's zijn gepasseerd en maar goed ook. Ik denk niet we terug moeten willen naar de tijd waar klimmers minúten moeten gaan nemen in de bergen om hun slechtere TT te compenseren.
Heeft niets met chauvinisme te maken. Wat is er eerlijker dan een renner alleen tegen de klok te laten rijden?

Tijdrijden werd door klimmers gewoon stiefmoederlijk behandeld. Tijdrijden is een stiel, dat heeft Campenaerts met zijn 5e plaats gisteren ook weer eens bewezen. In de tijd van Iban Mayo staken die ploegen gewoon nul tijd in het tijdrijden.

oh my god José is er nu nog niet over

Cav hinderde niemand hé. Philipsen zette VA echt tegen de hekken als die niet remde lagen ze allebei op de grond.

Ik heb me al een aantal keer geërgerd aan de oppervlakkigheid van de interviews. Ok, ze hebben uiteraard niet de tijd om een diepte-interview te geven, maar geraken die journalisten nu echt niet verder dan "hoe ging het vandaag?" en "hoe voel je je nu?".

Bijvoorbeeld Campenaerts vandaag: "Hoe zit het met de benen nu" en "heb je jezelf verbaasd". Ik zou willen weten hoe goed hij die tijdrit heeft voorbereid op voorhand? Heeft hij nog op zijn tijdritten getraind (want in principe doet hij dat al een hele tijd niet meer). Hoeveel beter zou hij nog gekund hebben als hij daar echt op gefocust zou hebben?

En zo is het elke dag eigenlijk wel...
Die zit op zijn rollen vaak nog op TT bike hoor

Heeft niets met chauvinisme te maken. Wat is er eerlijker dan een renner alleen tegen de klok te laten rijden?
Waarom dan geen 500km tijdrijden? Oprechte vraag eigenlijk... je gaat nu waarschijnlijk antwoorden dat het in balans moet blijven maar waarom zou de balans niet mooi op 60km kunnen liggen? Dat lijkt ondertussen toch al even de algemene concensus te zijn... de Giro van vorig jaar week daar van af maar van de Giro is geweten dat ze niet vies zijn van hun parcours een beetje op maat te maken van de sterren die ze hopen te strikken.

Ik verwacht geen 100km tijdrijden meer voor er een Franse tijdritgod opstaat.

Waarom dan geen 500km tijdrijden? Oprechte vraag eigenlijk... je gaat nu waarschijnlijk antwoorden dat het in balans moet blijven maar waarom zou de balans niet mooi op 60km kunnen liggen? Dat lijkt ondertussen toch al even de algemene concensus te zijn... de Giro van vorig jaar week daar van af maar van de Giro is geweten dat ze niet vies zijn van hun parcours een beetje op maat te maken van de sterren die ze hopen te strikken.

Ik verwacht geen 100km tijdrijden meer voor er een Franse tijdritgod opstaat.
Ploegentijrit in de tour is toch ook weer al effe geleden, of vergis ik me nu. In het Armstrong tijdperk was dat vaste prik

Abrahamsen moet toch ook een saaie dag hebben zo alleen :unsure:

Iemand met zo'n billen in de bergtrui is eigenlijk ook geen zicht.

Beejte zonde dat die EF mannen er mee ophielden zou een mooi groepje geweest zijn. Nu mag een sprint worden voor de Lie natuurlijk.

In navolging van dat interview met patlef, inderaad wel een feit, de sereniteit bij Remco is inderdaad opmerkelijk en al zeker in deze koers. In het verleden was ie makkelijker worked-up en gaf ie makkelijker een mechanieker/ploegmaat of competitor ostentatief onder zijn kloten, dat zie je nog amper ... stuk ervaring en relativering met ouder worden waarschijnlijk..

scheelt toch ook energie dat daar minder in verloren gaat, top !

Jose beetje minder denken aan Philipsen en meer opletten. Want Roglic reed wel degelijk een betere slotstuk zeker tenopzicht van Vingegaard 15" achter naar 3" voor.

En verdomme weer een renner overleden. In Oostenrijk na een val in een afdaling.

Terug
Bovenaan