Tour de France 2024

En wat dan gezegd over van Van Aert (binnen op 1:38) en VDP, moet hen toch ook liggen dit soort aankomsten vals plat.

Heb niet de indruk dat Wout zijn form in stijgende lijn evolueert.
Matje zit er hier als wereldkampioen gewoon ook wat tussen te rijden, toch wel onder de verwachtingen voor iemand met de regenboogkleuren :S

Alles volgens plan voor de OS ;) 😜

WVA had waarschijnlijk terug slechte benen, op 10km was hij aan kop van het peloton aan het rijden voor zijn ploeg. Want dit is een aankomst die hem goed ligt, hij heeft in 2022 een gelijkaardige sprint gewonnen.

Forceren heeft geen nut om beter te zijn tegen de OS

dit soort ritten op een zaterdag :S
En dan Southgateball, ik moet het huis uit.

Ja is best lang wachten op een volgende bergrit. Pas op de 3e zaterdag krijgen we de eerste aankomst bergop. Toch best laat. Mocht wel eentje (een bergri) tussen rit 4 en rit 13 hebben gezeten ook eigenlijk.

En wat dan gezegd over van Van Aert (binnen op 1:38) en VDP, moet hen toch ook liggen dit soort aankomsten vals plat.

Heb niet de indruk dat Wout zijn form in stijgende lijn evolueert.
Matje zit er hier als wereldkampioen gewoon ook wat tussen te rijden, toch wel onder de verwachtingen voor iemand met de regenboogkleuren :S
Ik vind Matje een beetje beschamend eerlijk gezegd... Doe dan niet mee.

Mja...
Meer als een half uur achterstand op een week tijd. En dan eens één rit uitpakken omdat je veel frisser zit.

Ben normaal wel fan van de man, maar vind dit toch maar triestig
Waarom niet? Dat is toch schering en inslag dat renners zich sparen en uitpakken in 1 rit

Volgens u moet hij voor klassement gaan? :oi22:
In mijn ogen doe je een wedstrijd mee om zo hoog mogelijk te finishen ja.

En niet om wat te cruisen en dan één rit de grote Jan uit te hangen.

Ik zou er veel meer respect voor hebben als hij zegt: ik poog top 25 te rijden in het klassement. En er dan ook echt voor te gaan

Maar zal wel aan mij liggen.

Ik zou er veel meer respect voor hebben als hij zegt: ik poog top 25 te rijden in het klassement. En er dan ook echt voor te gaan

Ja

Is gewoon aan de tour aan het gebruiken als training om uit te pakken op de OS. En waar het kan een goeie lead out op te zetten voor Jasper.
Zal al zeker niet teveel risico pakken waardoor hij kan vallen of de OS zijn voorbij.

Zeer rare uitspraak.

Ten eerste houdt het totaal geen steek. Veel renners doen mee om hun kopman te helpen te hoog mogelijk te laten eindigen, en hebben zelf totaal geen eigen ambities.
Ten tweede dit is een etappekoers waarbij het draait om klimmerscapaciteiten, hoe snel je tegen de klok rijdt en hoe sterk je ploeg is om u tijdens de overige etappes te beschermen. Allemaal zaken die niet in de sterktes van MVDP liggen.

Hij is trouwens niet aan het cruisen want elke sprint heeft hij al mee aangetrokken.
En focussen op één of enkele ritten die u wel liggen daar is niks mis mee. Alle niet GC-ploegen komen naar hier voor ritten te winnen.

Trouwens laat ons niet vergeten dat MVDP nog altijd eenzaam bovenaan de UCI eendaagsranking staat en nog altijd 4de op de overall ranking.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik dat hij voor een wereldkampioen weinig koerst.

Maar de OS komen eraan en even goed pakt hij daar een gouden plaque dus dat is zijn goed recht.

Ik ben er niet mee akkoord dat je persé een klassement moet beamen als je de tour rijdt maar stel dat Mathieu de Tour verlaat zonder zelfs mee te dingen naar een dagwinst zou dat toch wat zuur aanvoelen, zeker omdat hij de wereldkampioen is. Voorbereiding op WK/OS is allemaal goed en wel maar meedingen naar winst in een rit of 2-3 hypotheekeert dat toch niet.

Dat gezegd zijnde, Parijs Nice is nog ver dus hij kan zich zeker nog laten zien. We maken de rekening wel op het einde.

Kan dat Lotto De Lie nu niet eens een keer fatsoenlijk brengen?

Gisteren niets kunnen zien, maar nu eens goed herbekeken. Ligt toch echt niet aan de ploeg dit? Kunnen moeilijk zijn handje vasthouden tot op de finishlijn hé. Hij zit vaak wel wat te geïsoleerd in de laatste anderhalve kilometer al, maar uiteindelijk gat hij die laatste 500m gewoon in goede positie in, en ja alleen, maar dat geldt voor elke sprinter daar hé. Hij maakt gewoon heel slechte keuzes, wacht veel te lang. Laat verschillende renners hem insluiten. Had tot 3 keer toe de ruimte om wat vroeger te kunnen aangaan en dan wint die dit gewoon met de vingers in de neus imo. Zeer frustrerend voor hem natuurlijk, maar toch vooral zijn eigen fout. 22 jaar, eerste Tour, kleine foutjes zijn dan meer dan logisch. Ik vind het al heel knap en verrassend hoe constant die hier heel de Tour is zonder een De Buyst aan zijn zijde. Want ja, een Beullens doet zijn best, maar dat is ook een rookie natuurlijk.

En nog iets wat me opvalt. Volgens mij wint De Lie gewoon, zelfs na die foutjes - als Philipsen en Girmay niet heel de weg oversteken. Het zou nipt geweest zijn, maar dan was uiteindelijk de baan wel vrij geweest natuurlijk. Niet dat ik vind dat die mannen een DQ verdienen voor alle duidelijkheid, maar je mag toch weer de vraag stellen waarom ze die beweging maken en niet gewoon rechtdoor sprinten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan