Een echte vette hongerklop zal het vast niet geweest zijn, maar er zijn toch wel genoeg signalen om te veronderstellen dat er iets mis was met de voedingsinname. Waarschijnlijk te laag in suikers zoals Rasmussen al aangaf.
Hij vroeg om te beginnen al een bidon aan de neutrale wagen, op zich niets zo heel vreemd, maar direct na de race is hij niets anders aan het doen dan aan het eten. Zelfs op het podium nog. Dat zegt toch wel iets vind ik.
Op dat klimmetje verliest hij wel heel snel zijn voorsprong, die toch ~35 seconden was. Zoals
@NemesisBE ook al zei: Hij gaat van heel goed naar matig/zwak op relatief korte tijd. En vooral zijn sprint vond ik opmerkelijk. Ik dacht eerst dat er iets met zijn versnelling of zo, maar die was gewoon helemaal leeg. En dat terwijl ze op het einde toch zeker niet vol hebben doorgereden en nog een beetje afdaling hebben gehad, dus je zou verwachten dat je dan nog iets over hebt.
Pog komt 9/10 keren zo fris als een hoentje over de streep en nu was het precies een halve zombie met enige zin voor overdrijving.