Tour de France 2024

Ipv dat oeverloos gezever over Evenepoel..
niemand die hier iets over de tijden vd klim zegt, Pogocar die meer dan 3 minuten sneller rijdt dan het record van gvd Pantani..
samen met Vingegaard rijden die nu echt al jaren op een abnormaal niveau tov rest.. zelfs bij een Remco heb je het gevoel dat hij in de verste nooit in de buurt zal geraken.. en de rest, hoe ook vandaag weer twee GT-winnaars als de eerste de beste amateurs voorbij worden gereden, jah over de rest moet je zelfs niet meer spreken want die bestaan niet meer..

niemand die hier iets over de tijden vd klim zegt, Pogocar die meer dan 3 minuten sneller rijdt dan het record van gvd Pantani..
En wat dan met de appelen die anders smaken dan peren. Dat niemand daar over spreekt?! Niet te doen!

Er zijn gewoon twee renners die fysiologisch veel en veel beter zijn dan de concurrentie. Niets vreemd aan. Zie Phelps in het zwemmen, Bolt op de sprintnummers, Duplantis in het poolstokspringen,....... Die kenden ook allemaal geen concurrentie hoor. Sportmannen en materiaal gaan vooruit dus geen wonder dat er records worden gebroken.

De fysiologische grens is rond de 7W/KG en als we daar al aan geraken is het nog een hele weg tot de 7.5W/KG van Pantani.

Maar het is Evenepoel. Je gelooft toch niet zelf dat mensen Evenepoel even de kans gaan geven om elke dag een oplawaai te incasseren zonder dat daar een hoop gezever op komt? Hij is momenteel 3e en het is bij sommige hier nog niet goed genoeg.
Dat is het enigste waar ik dan wel in volg, maar eerder dan omgekeerd, dat Remco voor zichzelf de lat zo verschrikkelijk hoog legt, hoger dan zijn entourage en persé overal wilt scoren.

Maar je kan zo geen carrière bouwen, er is geen enkele renner die elke doelstelling aan 100% van zijn kunnen zal kunnen aanvatten, er zijn altijd wel bepaalde situaties dat het toch niet altijd loopt zoals verwacht door een kleine ziekte, of valpartij of blessure ik weet niet wat, waardoor een voorbereiding toch niet exact loopt zoals verwacht.

In de opzicht is’t goe dat hij nu echt eens tegen die mannen gekoerst heeft in de belangrijke rittenkoers van het jaar.
ma bon meningen kunnen verschillen, ik blijf er bij dat hij nog verder had gestaan in zijn fysieke ontwikkeling had ie vorig jaar al deelgenomen.

Site-note, Pogi andernaal een klimrecord gebroken, Record van Pantani was zelf korter dan rit van vandaag.
Armstrong zijn tijd op gelijkaardig afstand van rit en aantal beklimmingen

edit: op 20 jaar is er natuurlijk wel gi-gantisch veel veranderd qua materiaal maar toch wel absurd :eek:

Er zijn gewoon twee renners die fysiologisch veel en veel beter zijn dan de concurrentie. Niets vreemd aan. Zie Phelps in het zwemmen, Bolt op de sprintnummers, Duplantis in het poolstokspringen,....... Die kenden ook allemaal geen concurrentie hoor. Sportmannen en materiaal gaan vooruit dus geen wonder dat er records worden gebroken.

De fysiologische grens is rond de 7W/KG en als we daar al aan geraken is het nog een hele weg tot de 7.5W/KG van Pantani.
tjah nogal een simplistisch en naïeve kijk.. maar dat zijn nu al jaren en jaren de dooddoeners in deze discussie.
Gewoon een van de trefwoorden (uitzonderlijk talent, materiaal, marginals gains, voeding) laten vallen en we geloven weer alles.

De hoogvorm gaat verder, ipv wat zwakker te worden na een Giro in de benen gaat hij wat records aan diggelen slaan. We zullen dan nog maar even ook proberen olympisch kampioen en wk worden ook zeker, met eventueel nog een zege in Lombardije erbij? Impressionant 👍

tjah nogal een simplistisch en naïeve kijk.. maar dat zijn nu al jaren en jaren de dooddoeners in deze discussie.
Gewoon een van de trefwoorden (uitzonderlijk talent, materiaal, marginals gains, voeding) laten vallen en we geloven weer alles.
Ik baseer mijn geloof vooral op de bekende fysiologische grens en het huidige dopingaanbod.

De hoogvorm gaat verder, ipv wat zwakker te worden na een Giro in de benen gaat hij wat records aan diggelen slaan.
Nu ja ik had altijd de indruk tijdens de Giro dat Pogacar aan amper 80% rondreed wegens een gebrek aan gelijkwaardige concurrentie. Dan word je daar niet zwakker van he. Dan is dat een soort van veredelde hoogtestage geweest voor hem.

Als we nu Evenepoel al moeten afschrijven wat moeten we dan doen met de rest van het peloton? Geef die gast eens wat tijd is zijn eerste Tour dat hij constant die 3e plek in neemt is gewoon al mooi.

Alsof er nu iemand in het huidige peloton is die volgend jaar opeens de Tour gaat winnen van Pogacar of Vingegaard. Remco komt het dichts in de buurt, de rest van het peloton wil ik gerust afschrijven.

Wel opvallend in VLV knikken ze allemaal tegelijk "de wielerwereld is schoon" om dan Jeanke 30 seconden eerder bijna letterlijk te horen zeggen "als ik iets kan pakken dat nog niet te traceren is, dan ga ik het niet laten om het te proberen", om zich dan nen second later te herpakken "als het niet verboden is". Veelzeggend.

Benieuwd of ze Pogi records eens aansnijden deze avond, of ze inderdaad blijven voortgaan in de dooddoeners als uitzonderlijk talent, materiaal, marginals gains, voeding..

Ma bon onafhankelijk wat er nog allemaal rond zou gaan, ik ga er geen fractie voor minder graag naar deze sport kijken, blijft epische topsport :love:

Laatst bewerkt:
Nu ja ik had altijd de indruk tijdens de Giro dat Pogacar aan amper 80% rondreed wegens een gebrek aan gelijkwaardige concurrentie. Dan word je daar niet zwakker van he. Dan is dat een soort van veredelde hoogtestage geweest voor hem.
Gij snapt duidelijk niet hoe hoogtestages werken

Gij snapt duidelijk niet hoe hoogtestages werken
Ik weet dat wel dat is het nu net :) wat eigenlijk mijn post nog erger maakt (Ik geef dat toe)

Mijn woordkeuze (hoogtestage) was wat ongelukkig dus ik had er dan maar meteen het woordje 'veredeld' er nog snel bij geplaatst.
Wat inderdaad niet echt een goeie correctie was.

Maar goed ..

Zijn dat nu steeds dezelfde gasten bij VLV?
Van bloedarmoede gesproken.
circlejerk

ik ben met een half oor aan het luisteren, opnieuw niks kritisch, het woord doping is zelfs nog niet gevallen, gewoon een wonder van het natuur ahah is de uitleg.. zo simpel..

Sneller dan Pantani, sneller dan armstrong.
Fysiologisch wonder.
Nog niet eens moe na de meet.

Of een heel goede dokter inderdaad.
Precies of Vingegaard heeft tov Pogacar ne prullenvent als dokter. :) De topploegen strijden meestal met gelijkwaardige middelen, dus ik lig er niet echt wakker van. En wat Pieterjan zegt. Men doet natuurlijk wel aan 'marginal gains' en natuurlijk tast men de grenzen van het toelaatbare af. (om er dan nipt onder te zitten)

Maar men moet het wel binnen de perken houden. Oa (strenge) controles en (strenge) regelgevingen moeten er wel zijn. Want anders krijg je schandalen zoals hieronder waarbij carrières gebroken worden door valsspelers. En dat willen wij absoluut vermijden he.

Precies of Vingegaard heeft tov Pogacar ne prullenvent als dokter. :) De topploegen strijden meestal met gelijkwaardige middelen, dus ik lig er niet echt wakker van. En wat Pieterjan zegt. Men doet natuurlijk wel aan 'marginal gains' en natuurlijk tast men de grenzen van het toelaatbare af. (om er dan nipt onder te zitten)

Maar men moet het wel binnen de perken houden. Oa (strenge) controles en (strenge) regelgevingen moeten er wel zijn. Want anders krijg je schandalen zoals hieronder waarbij carrières gebroken worden door valsspelers. En dat willen wij absoluut vermijden he.

Epo was ook ooit toegelaten hé.

Dat ze niets technisch illegaal doen, dat kan ik zeker geloven, maar ik vind dat er een beetje te makkelijk wordt gedaan alsof "de grens opzoeken" zo maar "correct" is of geaccepteerd moet worden. Bakelants gisteren in Vive Le Vélo een mooi voorbeeld daarvan, wat een mentaliteit zeg. Ongezond? Levensgevaarlijk? Maakt allemaal niet uit, zolang het maar niet verboden is. Pas op ik overdrijf nu hé, maar ik heb wel het gevoel dat we ondertussen ver af zijn van wat "natuurlijk" is, en ergens pikt dat bij mij wel. Het wielrennen wordt zo minder "relatable" voor mij, en ik heb dat niet graag bij sporten. Nu, het zotte gedoe met materiaal helpt daar voor mij ook niet bij.

Ik ben er zelfs eerlijk voor mij nog altijd niet uit of ik het gebruik van Ketonen nu normaal moet vinden of niet. "Ja maar het is natuurlijk want je lichaam maakt het aan"... ja, in noodsituaties, da's niet de bedoeling dat je dat zomaar neemt hé... Nu, het zullen zeker niet de ketonen zijn waardoor renners vliegen tegenwoordig.

circlejerk

ik ben met een half oor aan het luisteren, opnieuw niks kritisch, het woord doping is zelfs nog niet gevallen, gewoon een wonder van het natuur ahah is de uitleg.. zo simpel..
Tjah VLV is ook zo 1 groot incestpotje, in de zin dat Vannnieuwkerke teveel betrokken partij is, zit bij iedereen in de kont en er is geen spatje kritische noot meer om toch maar niet tegen schenen te stampen.

Toen die heisa rond VLV begon en de conflict of interest discussie, is er toch ook de kaart getrokken dat er deontologisch niks verkeerd is, aangezien hij niet als journalist optreed in zijn host functie, dusja kunt ge niet veel van verwachten :S

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan