phate_13
Well-known member
Ik herinner me stukken van rond de 8% aan +- 22kmh en de 6% aan 30kmh. Wat er in het beeld kwam, als ik het juist onthouden heb., vandaag zal ook iets in die grootorde geweest zijn vermoed ik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik herinner me stukken van rond de 8% aan +- 22kmh en de 6% aan 30kmh. Wat er in het beeld kwam, als ik het juist onthouden heb., vandaag zal ook iets in die grootorde geweest zijn vermoed ik.
Plateau de Beille is ~16km... Pogacar deed er 38'xx" over? Zal dus ergens richting de ~24,8kph geweest zijn gemiddeld als ik goed rekenIk herinner me stukken van rond de 8% aan +- 22kmh en de 6% aan 30kmh. Wat er in het beeld kwam, als ik het juist onthouden heb.

Remco en Vingegaard reden ook sneller naar boven.Ik geloof best dat Pogi een groter talent is dan Lance (terwijl die voor zijn wielerloopbaan ook geen pannekoek was in thriatlon), maar 6 minuten beter, ZES, da is toch wel een pak in een gelijkaardige rit van 200 km.
Ik las ergens dat tijdens Pantani zijn ascent hij veelal alleen Plateau de Beille is opgereden ok (zijn record was nota bene in een rit in lijn van 30 km minder dan vandaag), maar zowat bij elke bergrit ten tijde van US postal met aankomst boven kan ik me bijna enkel zotte lead-outs van Triki Beltran, Rubiera of Heras herinneren en dan zou de huidige generatie alles aan flarden rijden.
Het is toch iets om over na te denken.
Heeft al aangegeven dat hij de Vuelta niet gaat rijden dit jaar.Pogacar zal het waarschijnlijk niet weten of er zich bewust van zijn maar hij zou de enige wielrenner kunnen worden met een uniek record dat zelfs Merckx niet heeft.
Als hij na de Giro en (naar alle waarschijnlijkheid) de Tour wint in dat zelfde kalenderjaar/seizoen ook de Vuelta wint...voor zover ik online kan vinden heeft niemand hem dat ooit voorgedaan...
3 rondes in zelfde kalenderjaar
Armstrong woog 73kg en werd van klassiek coureur, na zijn kanker, ronderenner. Zijn grootste tegenstander was een Duitser die zich iedere winter vol stak met chocolade en in maart nog 10kg teveel woog. Dat Pogacar en co betere atleten zijn is een open deur in trappen.
Voor de rest is ook gewoon alles veranderd. Veel minder training qua volume maar verschillende trainingen per dag met altijd voldoende voeding en recuperatie. Het is niet gek lang geleden dat u 5u lang leeg rijden gezien werd als een goeie training.
Twee interessante interviews voor degene die er interesse in hebben:

Van Red Bull Bora gesproken, volgens de boys van WEDU of eerder Bruyneel zou Redbull mogelijk Remco zijn contract afkopen van SQS, en die zitten ook bij Specialized natuurlijk..
Zie dat wel nog gebeuren
Dit is dus elk seizoen gewoon weer de zelfde onzin. Evenepoel ligt nog gewoon onder contract. INEOS heeft hem niet over gekocht en ook Red Bull gaat dat niet doen.
Is niet omdat een of andere pipo op twitter of zo dat zegt, waarop elke wannabe journalist dat overneemt dat het plots een item is. Dit is gewoon onzin van mensen die zich belangrijker willen voordoen dan ze zijn.
Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, 6 minuten is héél veel maar er zijn toch een aantal grote factoren waarmee je rekening moet houden naast zuiver een Jorgenson die vanaf de voet de gas open draait:Ik geloof best dat Pogi een groter talent is dan Lance (terwijl die voor zijn wielerloopbaan ook geen pannekoek was in thriatlon), maar 6 minuten beter, ZES, da is toch wel een pak in een gelijkaardige rit van 200 km.
Ik las ergens dat tijdens Pantani zijn ascent hij veelal alleen Plateau de Beille is opgereden ok (zijn record was nota bene in een rit in lijn van 30 km minder dan vandaag), maar zowat bij elke bergrit ten tijde van US postal met aankomst boven kan ik me bijna enkel zotte lead-outs van Triki Beltran, Rubiera of Heras herinneren en dan zou de huidige generatie alles aan flarden rijden.
Het is toch iets om over na te denken.
Laten we eerlijk zijn, het is beangstigend voor iedereen buiten deze drie dat ze er niet aan te pas komen (althans de eerste twee weken).Dat is wel heel voorbarig. Laten we eerst het eindklassement afwachten. Voor hetzelfde geld rijdt Vingegaard hem op 8 minuten in de bergen.
?Wat ook kan gelden voor Evenepoel / insert willekeurige coureur.Het is natuurlijk ook niet gezegd dat Pogacar en Vingegaard dit niveau elk jaar gaan blijven bereiken. Er kan zoveel gebeuren qua valpartijen, blessures of in het privéleven. Of simpelweg intrinsieke motivatie als je al zoveel gewonnen hebt.