Tour de France 2026

Als pogi ziek is, zal dat wel rap duidelijk zijn. Als ge ziet hoe Wellens, Yates en McNulty gewoon volledig leeg als allerlaatste eindigen. Vermeersch heeft een "blessure", nee die is gewoon ook ziek, hij ziet er even belabberd uit als de anderen.
Als pogi ziek is, verliest hij straks de Tour.
Remco moet niet aanvallen, want als pogi ziek is lost hij vanzelf en als hij niet ziek is, kan hij makkelijk volgen.
Als Seixas Del Toro aanvalt, moet hij wel proberen volgen vind ik.. op die manier val je pogi aan, zonder hem echt aan te vallen.
We zullen het straks weten.

Jesus christ, beeldt u in dat ge voor UAE rijdt en een DS als Maxtin in de radio hoort zeveren:

Ni moeilijk dat de communicatie op geen hol trekt en ze hun riders los voorbij rijden :laugh:

Hoe langer hoe meer heb ik daar den indruk da daar een compleet zootje ongeregeld is. Ook hun koerstactiek met zich liggen bezig te houden met side quests als ploegenklassement en renners in overgangsetappes mee te sturen, roept toch fameus vragen op.

Spring intelligent om met u krachten, eventueel laatste weekend nog een folieke, sure, ma prioriteit moet toch ten allen tijde geel zijn en niks anders, hoop voor hun dat de komende dagen de boemerang niet terugkomt :x

Seixas zal wel aanvallen voor plaats 3 lijkt me als ie zich goed voelt, in tegenstelling tot een Remco.
Als je die laatste zijn interviews hoort lijkt 2de plaats houden echt zijn enige bekommernis. Klonk zelf niet dat die ergens ook maar het idee heeft om de resterende UAE vestiging Pogi te testen, beetje spijtig, maar ergens wel logisch misschien zonder Lipo.

Ik hou m'n hart toch ook weer vast voor Alpe d'Huez. Sfeer en veel volk is leuk (of kan leuk zijn), maar het is allemaal té geworden en het heeft meer en meer weg van een festival of zuipfestijn. Het is wachten tot het eerste incident dat echt koersbepalend is, vrees ik...

Ik zou als renner schrik hebben om er door te rijden, mijn hartslag zou vanzelf al +30 of +40 gaan.

Gaat compleet niet te doen zijn voor de renners straks, veel te veel volk. Renners gaan eerder met een ei in de broek zitten door dat opengaand zee van mensen effect, dan effectief de kans zien om ergens nog iets te doen. :s :s

ASO schiet hier toch fameus te kort, al moeten ze de klim volledig afbakenen met nadars. Sure, dat gaat wat kosten en logistiek wat voeten in de aarde hebben om 14x2 km af te zetten, maar dan moet het maar..ASO schept meer dan genoeg poen!

Renners verdienen piece of mind na 2-3 weken hard labeur, geen circus toestanden waar je op elk moment misschien door een zatte idioot van je fiets kan getrokken worden.

Laatst bewerkt:
Je bedoelt de marginaliteit die we normaal kennen van het veldrijden maar dan in de Alpen? :unsure: Het enige verschil dat ik zie is teensletsen ipv katsjoe botten...

Het zijn jammer genoeg altijd de 1% die het verpesten voor de rest. (op 800 000 mensen is dat natuurlijk veel "marginalen/dronkaards").
+ aangezien er geen limiet op het aantal toeschouwers is krijg je dus ook een overvol "stadion"

Ik herinner me nog de goeie oude tijd dat ik als kind (met de ouders) dat we pas de dag ervoor of de ochtend zelf nog met de mobile home ons konden parkeren/slapen op de grote finale cols van de Tour

Het was dan nog een Belg. Maar ik snap het wel, als dit zo op VLV komt staat dag nadien HLN vol met bagger artikels. Onze media is daar niet klaar voor.
BE en VL zijn idd niet klaar voor bevattelijke inzichten in biotech en biochemie. Dat Prof. Van Eeno het moet komen uitleggen op de NL tv zegt genoeg. VLV is niet meer objectief, ze zitten m.i. zo mee ingebakken in het profcircuit dat elke druppel criticiteit verdampt is.

Van Eeno zelf kon niet meer garanderen dat gendoping nog steeds uit te sluiten is. Hij refereerde naar het Covid mRNA-vaccin van BioNTech. Dwz je injecteert mRNA-fragmenten die de DNA/RNA-code bevatten om een eiwit aan te maken. Bvb EPO-eiwit, of groeihormoon. De mRNA zelf wordt binnen 1 tot 3 dagen opgeruimd door het lichaam. Maar is in die periode wel detecteerbaar. Is dus sowieso heel tricky om toe te passen.

Laatst bewerkt:
Tijdens geenenkele avondshow over het WK voetbal, of in een verleden tijdens Olympische Spelen, wordt er zonder aanleiding een avond gevuld met praten over doping. Dus waarom zou Vive le velo als avondpraatprogramma over de koers dat ineens wel moeten doen?

Die NL's hebben na hun Rabobank-verhaal, en met gevallen goden als Boogerd, Dekker, en anderen nog steeds een relatie in spreidstand met wielrennen en de tour algemeen. Als ze in het AK niet kunnen volgen, dan linken ze dat nogal snel aan doping. Net zoals Frankrijk steeds sprak over wielrennen à deux vitesses.

Maak een documentaire, of eender welke show als je het over doping wil hebben. Kan zeker erg interessant zijn.
Maar je hoeft dat helemaal niet 1 op 1 te linken aan een sportevent waarin de sporters waarschijnlijk de meest geteste mensen zijn in de hele sportwereld, en voorlopig er geen formele aanwijzingen zijn dat er doping genomen wordt.

Ik snap de hetze nu toch ook niet. Het is toch heel vaak dat de beste/snelste sprinter niet wint. Cavendish heeft ook 'maar' 2x de groene trui gewonnen, ondanks zijn 35 ritzeges. Sagan heeft 'maar' 12 ritzeges, ondanks dat hij 7x de groene trui won.

Er zijn nu eenmaal minder pure massasprints dan vroeger, dan werk je dat ook in de hand.
Als je echt wil dat de snelste sprinter het wint, dan moet je tussensprints afschaffen om te beginnen.

Het is wel goed zo. Laat de 'meest complete' sprinter het maar winnen. De snelste sprinter wordt meestal al beloond met meerdere ritzeges.

Tijdens geenenkele avondshow over het WK voetbal, of in een verleden tijdens Olympische Spelen, wordt er zonder aanleiding een avond gevuld met praten over doping. Dus waarom zou Vive le velo als avondpraatprogramma over de koers dat ineens wel moeten doen?

Die NL's hebben na hun Rabobank-verhaal, en met gevallen goden als Boogerd, Dekker, en anderen nog steeds een relatie in spreidstand met wielrennen en de tour algemeen. Als ze in het AK niet kunnen volgen, dan linken ze dat nogal snel aan doping. Net zoals Frankrijk steeds sprak over wielrennen à deux vitesses.

Maak een documentaire, of eender welke show als je het over doping wil hebben. Kan zeker erg interessant zijn.
Maar je hoeft dat helemaal niet 1 op 1 te linken aan een sportevent waarin de sporters waarschijnlijk de meest geteste mensen zijn in de hele sportwereld, en voorlopig er geen formele aanwijzingen zijn dat er doping genomen wordt.
Feit is wel dat mogelijke doping met name dan in de Tour elke dag passeert op de wielerfora en in de kranten. Waarom moet VLV daar dan blind voor zijn?

Ik snap de hetze nu toch ook niet. Het is toch heel vaak dat de beste/snelste sprinter niet wint. Cavendish heeft ook 'maar' 2x de groene trui gewonnen, ondanks zijn 35 ritzeges. Sagan heeft 'maar' 12 ritzeges, ondanks dat hij 7x de groene trui won.

Er zijn nu eenmaal minder pure massasprints dan vroeger, dan werk je dat ook in de hand.
Als je echt wil dat de snelste sprinter het wint, dan moet je tussensprints afschaffen om te beginnen.

Het is wel goed zo. Laat de 'meest complete' sprinter het maar winnen. De snelste sprinter wordt meestal al beloond met meerdere ritzeges.
+ dat de snelste sprinter al thuis zit.

Die kritiek in dat artikel op Pedersen kan je evengoed toepassen op Philipsen: die won ook enkel 1 rit vanuit de vlucht.

+ dat de snelste sprinter al thuis zit.

Die kritiek in dat artikel op Pedersen kan je evengoed toepassen op Philipsen: die won ook enkel 1 rit vanuit de vlucht.
Pedersen heeft er 3 weken hard voor gewerkt. De tussensprints zijn nu eenmaal wat ze zijn. Groen zou meer dan terecht zijn.

De aanleiding in de Avondetappe ging dan ook over de nachtelijke invallen bij de top 2 na goedkeuring van het gerecht omdat er ernstige verdenkingen waren. Als ze micro-doseringen willen opsporen moeten ze ook wel 's nachts controleren, anders kan je die nooit uitsluiten. Dus deze bespreking van doping was niet zomaar uit de lucht gegrepen maar door een voorval uit de tour. Was best interessant, ging ook over hoeveel renners worden getest per seizoen tegenover andere sporters enz. Daar werd helemaal niets slecht gezegd of geïnsinueerd.

Dat is helemaal geen feit. Dat is onzin wat je verklaart.
Onzin? Als ik in Google zoek op "doping" "tour 2026" dan krijg ik 67.500 resultaten. https://www.google.com/search?q="doping"+"tour+2026"&rlz=1C1CHZN_nlBE1000BE1000&oq="doping"+"tour+2026"+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQIRigATIHCAIQIRigATIHCAMQIRigATIHCAQQIRigAdIBCjIzMDYyajBqMTWoAgCwAgA&sourceid=chrome&source=chrome.rb&ie=UTF-8. Dat zullen wel geen 67K AI-verzinsels zijn.

Dus ja, wat mij betreft mag het ook al eens aan bod komen in VLV. Oa alleen al om aan te geven waar er mogelijks nog gaten zijn in de opsporing, zoals Van Eeno trouwens goed deed. En geef die mens eens een half uur om een stand van zaken uit de doeken te doen, het wielrennen en VLV kan er alleen maar wel bij varen.

Laatst bewerkt:
Het mag best aan bod komen, gezien de 'ongewone' controle van Vingegaard. Maar voor het overige valt er weinig over te zeggen, aangezien er niemand in opspraak is gekomen en niemand betrapt is momenteel. Het moet ook niet domineren.

Een uitgebreide uitleg over de huidige middelen mag zeker eens aan bod komen in een aparte docu.

Allé, ik denk dat we vandaag toch mogen verwachten dat Pogacar héél graag Alpe d'Huez van zijn lijstje wil schrappen.

Het mag best aan bod komen, gezien de 'ongewone' controle van Vingegaard. Maar voor het overige valt er weinig over te zeggen, aangezien er niemand in opspraak is gekomen en niemand betrapt is momenteel. Het moet ook niet domineren.

Een uitgebreide uitleg over de huidige middelen mag zeker eens aan bod komen in een aparte docu.

Allé, ik denk dat we vandaag toch mogen verwachten dat Pogacar héél graag Alpe d'Huez van zijn lijstje wil schrappen.
Inderdaad, en het moet niet in VLV. Er is genoeg ruimte op Canvas. Als Van Eeno het op zijn nuchtere en objectieve manier komt uitleggen zal er dadelijk ook heel veel cafépraat verdampen.

Hun redenering van sporza klopt ook voor geen kanten...

"Ik volg de redenering wel om ritten onder te verdelen in ritten van 70 en 50 punten en om meer punten bij de tussensprints te leggen. Zo krijg je altijd een eerlijke winnaar van de puntentrui."

"Het was duidelijk dat Tim Merlier de snelste was", stelt José De Cauwer. "Maar als je meer een allroundrenner wil belonen dan enkel een sprinter, dan vind ik het nieuwe systeem goed."

De punten aan de meet waren vroeger 50 en 30 punten...

De tussensprints zijn 5 punten gestegen.
De eindsprints zijn 20 punten gestegen. (= meer punten te verdienen aan de finish).

Als Merlier deftig had mee had gedaan aan de tussensprints stond hij aan de leiding in het groene klassement. (tot de dag dat hij de tour verliet).

Ja, ze hebben deze eeuw inderdaad al aanpassingen gedaan die in het voordeel spelen van de 'pure' sprinters.

Idem met de bolletjestrui, waarvoor je nu toch al een stevige klimmer moet zijn. De edities dat bv. een Charteau daar de bollen meepakt, liggen ook al achter ons.

Hun redenering van sporza klopt ook voor geen kanten...

"Ik volg de redenering wel om ritten onder te verdelen in ritten van 70 en 50 punten en om meer punten bij de tussensprints te leggen. Zo krijg je altijd een eerlijke winnaar van de puntentrui."

"Het was duidelijk dat Tim Merlier de snelste was", stelt José De Cauwer. "Maar als je meer een allroundrenner wil belonen dan enkel een sprinter, dan vind ik het nieuwe systeem goed."

De punten aan de meet waren vroeger 50 en 30 punten...

De tussensprints zijn 5 punten gestegen.
De eindsprints zijn 20 punten gestegen. (= meer punten te verdienen aan de finish).

Als Merlier deftig had mee had gedaan aan de tussensprints stond hij aan de leiding in het groene klassement. (tot de dag dat hij de tour verliet).
En ik die altijd dacht dat de Tour ging over het algemeen klassement. De andere klassementen zijn mijn inziens uitgevonden onder het motto "iedereen prijs" en "zijn we er aan bedrogen, we hebben toch voor ons geld gehad".

Stel je voor dat er in de F1 een extra rangschikking komt voor de snelste bandenwissels, het minste aantal tankbeurten, het laagste budget, het laagste aantal pk's etc etc Wat een klucht toch zou die F1 worden?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan