Tour de France 2026

Wel op een heel volwassen manier gebracht dat topic.

Bij de VRT zijn ze er precies als de dood voor om iets te brengen rond doping.. Objectiviteit is zo ver te zoeken daar, gewoon puur omdat ze bij iedereen zodanig in de kont zitten, dat ze in een kramp schieten van de gedachte van iemand mogelijk te schofferen...
Het was dan nog een Belg. Maar ik snap het wel, als dit zo op VLV komt staat dag nadien HLN vol met bagger artikels. Onze media is daar niet klaar voor.

Tja wat verwacht je nu van emo-Karl… Geef mij dan maar Congé Payé.

Bij Congé Payé zijn Boonen alsook De Wolf de druk
voor Remco en zijn team ferm aan het opdrijven, nu
ook zij denken en hopen dat Pogacar kwetsbaar zou zijn.

Boonen stelt dat RB Bora vanaf vandaag, vanaf de start
enkele UAE-renners zou moeten kunnen elimineren.

De Wolf stelt dan als je niets probeert, het niet kunt weten
en Remco moet durven aanvallen....want wat heeft hij te verliezen?

Tja, wat een leuke Belgen hé, die helemaal niets hebben met
een op safe spelende Remco.....maar ergens wel gelijk hebben
want Remco alsook vele fans steken het de doofpot in dat hij
veel hogere ambities had en niet kwam om een mooie ereplaats.

Laatst bewerkt:
Ik vind het toch ook een lastige, normaal zou ik altijd zeggen gewoon volgen, kijken naar Seixas/Del Toro of als het kan "gewoon" Pogacar volgen en je voorsprong nog uitbreiden op de rest want een Pogacar is toch amper of niet te kloppen (zo'n spurt zoals een paar dagen terug is al zeldzaam in een bergrit).

Maar met hoe die ploeg momenteel vol ziekte zit en een Pogacar die ook nog weinig aanvalsdrift lijkt te hebben, is zelf proberen misschien niet eens zo'n compleet gestoord idee, als Remco zich nog steeds goed/sterk voelt vandaag gedurende de rit... .

Enfin we zien wel wat het wordt, sowieso de beste Tour van een Belg die ik ooit heb meegemaakt qua klassement momenteel dus dat alleen is al zeer sterk, als hij zich wel "beperkt" tot volgen verdient hij ook nog steeds alle lof... .

Bij de VRT zijn ze er precies als de dood voor om iets te brengen rond doping.. Objectiviteit is zo ver te zoeken daar, gewoon puur omdat ze bij iedereen zodanig in de kont zitten, dat ze in een kramp schieten van de gedachte van iemand mogelijk te schofferen...

Hier nu al enkele jaren afgehaakt en ik denk nog vele echte koersfanaten.

Want wie kijkt er nog naar VLV ?
Dat zijn gewoon mensen die de samenvatting willen zien van de tourdag en nog een good news show willen vanop een vakantiebestemming of mensen die gewoon nog wat tv willen kijken en naar dan maar naar VLV kijken om hun dag af te sluiten omdat er tot nu toe niets anders deftig te zien op de Vlaamse tv.

Ik vind het toch ook een lastige, normaal zou ik altijd zeggen gewoon volgen, kijken naar Seixas/Del Toro of als het kan "gewoon" Pogacar volgen en je voorsprong nog uitbreiden op de rest want een Pogacar is toch amper of niet te kloppen (zo'n spurt zoals een paar dagen terug is al zeldzaam in een bergrit).

Maar met hoe die ploeg momenteel vol ziekte zit en een Pogacar die ook nog weinig aanvalsdrift lijkt te hebben, is zelf proberen misschien niet eens zo'n compleet gestoord idee, als Remco zich nog steeds goed/sterk voelt vandaag gedurende de rit... .

Enfin we zien wel wat het wordt, sowieso de beste Tour van een Belg die ik ooit heb meegemaakt qua klassement momenteel dus dat alleen is al zeer sterk, als hij zich wel "beperkt" tot volgen verdient hij ook nog steeds alle lof... .

Op basis van Remco zijn tour (hoe hij de colls heeft gereden).

Komt hij zelf er pas door de laatste km's van de beklimming (waarin hij dan samen met Pogi de sterkste laatste km had).
Alleen moest Remco meestal terugkomen op de rest (behalve bij zijn ritoverwinning).

Dus als Pogi echt niet 100% is vermoed ik vandaag weer zo een scenario dat Remco pas in de laatste kilometers de gashendel gaat openzetten om te zien of Pogi echt in orde is of niet.

Ik wist niet dat Congé Payé de moeite was? Ik dacht de zoveelste bagger van VTM :D

Want wie kijkt er nog naar VLV ?
Dat zijn gewoon mensen die de samenvatting willen zien van de tourdag en nog een good news show willen vanop een vakantiebestemming of mensen die gewoon nog wat tv willen kijken en naar dan maar naar VLV kijken om hun dag af te sluiten omdat er tot nu toe niets anders deftig te zien op de Vlaamse tv.
Ik val volgende week in een serieus zwart gat vrees ik

• Geen WK voetbal meer
  • Geen Darts meer
  • Geen Tour De France meer

WTF moet ik nu 's avonds doen? :help:

Ik zet toch ook Congé Payé elke avond op. Niets hoogstaand, maar ze nemen zichzelf ook niet te serieus en het kijkt vlotjes weg.
De reclame voor RVG door RVG moet je er wel bijnemen :unsure:

VLV, ja, dat is al 20 jaar hetzelfde programma, soms zet ik dat nog eens op als er een interessante rit is geweest, maar uitkijken lukt me meestal niet.

Vraag me af of het gebruik van exolactate bij UAE misschien de reden is van al die maagproblemen :unsure:
Of gewoon door het menselijk lichaam tot het uiterste te pushen? Dan ben je vatbaarder voor infecties.

Spijtig dat Vingegaard er niet meer bij is, zou anders vuurwerk kunnen geven in die laatste 2 bergritten als Pogi zou enkele mindere dagen hebben.

Was vorig jaar ook zo , zat niet meer zo veel dash op bij Pogi aan het einde van de Tour (je zag dat het beste er af was bij hem, hoewel hij er nog steeds niet werd afgereden). Kan dus de tactiek zijn van UAE om het verschil te maken in het begin en dan consolideren nadien.

Ik zet toch ook Congé Payé elke avond op. Niets hoogstaand, maar ze nemen zichzelf ook niet te serieus en het kijkt vlotjes weg.
De reclame voor RVG door RVG moet je er wel bijnemen :unsure:

VLV, ja, dat is al 20 jaar hetzelfde programma, soms zet ik dat nog eens op als er een interessante rit is geweest, maar uitkijken lukt me meestal niet.
Karl doet al jaren aan schaamteloze reclame voor zijn merk, RVG die kan tenminste lachen met zichzelf als persoon :biglaugh:. Hoe meer ik naar Avondetappe en Congé Payé kijk hoe meer ik besef dat wat voor een groot kutprogramma VLV geworden is. Echt iets voor gepensioneerden die 's avonds nog iets willen opzetten voor ze in slaap vallen in de zetel.

Ook al is de rit van morgen nog een stuk zwaarder, toch vind ik het spannend afwachten voor vandaag.
Want ik denk dat vandaag zal blijken hoe het zit met Pogacar: hebben de ziektekiemen hem ook te pakken gekregen en gaat hij onderuit? Of zet hij vandaag nog eens de puntjes op de i?
Zet Remco zijn sterke reeks verder? Of heeft hij alsnog een gevreesde inzinking?
Ik denk dat we morgen geen verrassingen meer zullen krijgen, maar vandaag misschien wel.

Als ik Remco was, zou ik niet zelf gaan aanvallen. Maar ik neem aan dat Seixas vandaag die derde plaats van Del Torro wil proberen afpakken. Als die gaat, moet Remco sowieso (proberen) meegaan, en dan zien wie volgt...

Ik haat het echt hoe er zoveel mensen zijn die vinden dat Alpe d'Huez om hen draait en niet om de renners. Het gaat straks weer de hele tijd roepen naar de tv zijn.
Dat heeft toch niks meer met sport te maken?
Men zou in feite moeten verbieden om nog alcohol te drinken en te serveren in het openbaar op de dag dat de koers passeert.

Karl doet al jaren aan schaamteloze reclame voor zijn merk, RVG die kan tenminste lachen met zichzelf als persoon :biglaugh:. Hoe meer ik naar Avondetappe en Congé Payé kijk hoe meer ik besef dat wat voor een groot kutprogramma VLV geworden is. Echt iets voor gepensioneerden die 's avonds nog iets willen opzetten voor ze in slaap vallen in de zetel.
RVG probeert tenminste niet de emo of de moraalridder uit te hangen altijd (zoals het hem uitkomt)
Kan me in feite ook niet schelen of RVG in zijn privé met 1 vrouw, of 100 vrouwen naar bed gaat.
Na 20 jaar Vive le velo is het misschien eens tijd voor iets anders. Ik kijk er ook niet elke dag meer naar, enkel voor de samenvatting van de rit wanneer ik ze gemist heb.

Ik hou m'n hart toch ook weer vast voor Alpe d'Huez. Sfeer en veel volk is leuk (of kan leuk zijn), maar het is allemaal té geworden en het heeft meer en meer weg van een festival of zuipfestijn. Het is wachten tot het eerste incident dat echt koersbepalend is, vrees ik...

Ik zou als renner schrik hebben om er door te rijden, mijn hartslag zou vanzelf al +30 of +40 gaan.

Terug
Bovenaan