Transferthread 2020-2021 (Binnen- en Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op Twitter alvast al wat verwensingen gelezen naar Diaby. Toch nooit begrepen die enorme aversie naar een speler na zo een overstap.

Stoica wordt nog altijd door Anderlecht fans verwenst. Ondanks de mooie dingen die hij bij ons liet zien.

Heeft Stoica ook niet gewoon te maken met de manier waarop hij het afgebold is?

Stoica was natuurlijk wel de chouchou van RSCA hé, dat was het grootste talent in jaren, daar hadden ze echt grote hoop op. Als die dan in onmin raakt en een rechtstreeks overstap naar Club maakt, geen wonder dat dat steekt.

Op Twitter alvast al wat verwensingen gelezen naar Diaby. Toch nooit begrepen die enorme aversie naar een speler na zo een overstap.
Je kan in principe naar honderden ploegen gaan, zolang je maar niet naar de aartsvijand gaat.
Als speler wéét je toch gewoon hoe gevoelig dit ligt bij de supporters?
Stel je voor Vanaken, Vormer of De Ketelaere in een paars truitje... the horror :eek:

Je kan in principe naar honderden ploegen gaan, zolang je maar niet naar de aartsvijand gaat.
Stel je voor Vanaken, Vormer of De Ketelaere in een paars truitje... the horror :eek:
Is wel iets anders dan Diaby natuurlijk. Doet mij weinig, vond dat niet zo'n speciale speler bij ons.
Vargas deed wel pijn toen, gelukkig geflopt :p

Je kan Vanaken, Vormer of CDK toch niet vergelijken met Diaby of Vargas? Dat zijn ten eerste buitenlanders (nuja, Vormer ook, maar die gaat hier gewoon blijven en is na 7 jaar bij Club een echt icoon aan het worden of is het al imo). Daarnaast heeft Vargas eigenlijk maar 2 seizoenen gespeeld bij ons en is dan geblesseerd geraakt en Diaby maakt niet eens een rechtstreekse overstap.

Je kan die dan wel wat gaan treiteren enzo, maar om daar zoveel spel rond te maken?

Bij iemand als Staelens, ja, dat was hatelijk. Idem voor Degryse. Dat waren echte Clubmannen en Degryse ook uit de jeugd. Die snapten het belang toch een pak meer dan Vargas en Diaby. Idem voor Stoica in de omgekeerde richting trouwens, was geen echt jeugdproduct van RSCA maar werd wel zo wat aanzien, was hun grootste ontdekking en talent ooit bijna.

Pas op, ik was indertijd bij Vargas ook wel wat pissed, want is imo één van de meest getalenteerde en sierlijke voetballers die ik ooit bij Club zag, maar dat blijft bij mij toch absoluut niet zo hangen als bij bv Staelens. Of mocht nu Vormer overstappen, dat zou ik ook heel erg vinden.

Daarnaast, in de tijd van Degryse, Staelens, Rensenbrink,... was RSCA gewoon een betere en grotere club, dat stak ook nog eens extra. Nu heeft Club gewoon duidelijk de bovenhand boven RSCA, dat maakt imo toch ook verschil in die rivaliteit. Het is niet dat ze nu nog onze sterkhouders gaan komen wegkapen hé.

Probleem is ook dat sommige spelers op een bepaald moment terugwillen, terwijl "hun ploeg" geen interesse heeft op dat moment. En als dat is, kijk je gewoon naar wat je het beste uitkomt op sportief of financieel gebied. Ik denk dat als op dit moment Antwerp of Genk een Diaby gewild hadden (meer financiële mogelijkheden momenteel) dat die vermoedelijk daar zat. Maar dat is niet zo.
Ik denk dat mannen als Samatta, Malinovskyi, Trossard, De Bruyne, ... bij een terugkeer ook wel een voorkeur voor Genk zullen hebben. Maar stel dat Genk die niet wil maar Brugge bvb wel. Tja... Zal ook pijn doen, maar als je als club van herkomst zelf weigert?

Hij heeft nauwelijks gespeeld, dus wat is de kans dat hij direct zal vlammen bij Rsca zoals hij ooit bij ons deed? ... redelijk klein denk ik.

Verder ben ik ook akkoord met anderen: een Diaby is geen Club Brugge icoon waarbij mijn hart bloedt om die in een paars truitje te zien, doet me eigenlijk zelfs niets. Een Denswil zou ik wel erg gevonden hebben bijvoorbeeld, misschien omdat dat recenter is?

@starspike: was er ook geen interesse van Antwerp op een gegeven moment voor Diaby?

Hij heeft nauwelijks gespeeld, dus wat is de kans dat hij direct zal vlammen bij Rsca zoals hij ooit bij ons deed? ... redelijk klein denk ik.

Verder ben ik ook akkoord met anderen: een Diaby is geen Club Brugge icoon waarbij mijn hart bloedt om die in een paars truitje te zien, doet me eigenlijk zelfs niets. Een Denswil zou ik wel erg gevonden hebben bijvoorbeeld, misschien omdat dat recenter is?

@starspike: was er ook geen interesse van Antwerp op een gegeven moment voor Diaby?

Net zoals er ook zogezegd interesse was van ons. De vraag is hoe serieus dat was.

Denkt de Brugge supporter dat dit een betere match wordt dan Tau?
De laatste seizoenen zijn de statistieken toch maar heel pover.

Maar Diaby is wel de gok waard, zeker als ze hem zonder loonkost huren. Kent het land en de competitie. Voor hetzelfde geld draait dit heel goed uit. Ik vind het een goeie transfer.

Denk wel niet dat ze snel die 2.5 miljoen gaan dokken voor een 30-jarige, hij zal het dan wel heel goed moeten doen.

Mij zal dat een worst wezen dat die bij RSCA speelt.

Van Der Bruggen naar Cercle... Wou niet voor 4 seizoenen bijtekenen omdat hij zekerheid wou en 5 seizoenen wilt.
Na lang denken toch akkoord met 4 seizoenen waarop KVK zegt ja laat maar.

Tekent vervolgens bij Cercle dat kandidaat nummer 1 is om te zakken. Yup, je hebt echt voor zekerheid gekozen!
Dom van VDB en KVK zelf lijkt me, u kapitein laten gaan voor 300d euro omdat hij anders gratis weg is in juni... En VDB zelf die niet gewoon bijtekende van in het begin, alsof 4 jaar geen mooi contract is als 27 jarige, dat jaartje extra gaat het toch echt niet maken? Als hij nog niveau haalt mag die vast nog wel even blijven of kan die wel elders terecht.

Hij kan als ze degraderen mss nog eens een bleitvideo'ke posten op facebook, om te vragen dat hij terug mag komen.

Van Der Bruggen naar Cercle... Wou niet voor 4 seizoenen bijtekenen omdat hij zekerheid wou en 5 seizoenen wilt.
Na lang denken toch akkoord met 4 seizoenen waarop KVK zegt ja laat maar.

Tekent vervolgens bij Cercle dat kandidaat nummer 1 is om te zakken. Yup, je hebt echt voor zekerheid gekozen!
Dom van VDB en KVK zelf lijkt me, u kapitein laten gaan voor 300d euro omdat hij anders gratis weg is in juni... En VDB zelf die niet gewoon bijtekende van in het begin, alsof 4 jaar geen mooi contract is als 27 jarige, dat jaartje extra gaat het toch echt niet maken? Als hij nog niveau haalt mag die vast nog wel even blijven of kan die wel elders terecht.
en terecht dat ze bij KVK uiteindelijk hebben van kust ze...

Was dit seizoen gelukkig al geen basisspeler meer. 1 van de meest overroepen speler in 1ste klasse. Komt behalve loopvermogen overal tekort.

Good riddance 👋

Probleem is ook dat sommige spelers op een bepaald moment terugwillen, terwijl "hun ploeg" geen interesse heeft op dat moment. En als dat is, kijk je gewoon naar wat je het beste uitkomt op sportief of financieel gebied. Ik denk dat als op dit moment Antwerp of Genk een Diaby gewild hadden (meer financiële mogelijkheden momenteel) dat die vermoedelijk daar zat. Maar dat is niet zo.
Ik denk dat mannen als Samatta, Malinovskyi, Trossard, De Bruyne, ... bij een terugkeer ook wel een voorkeur voor Genk zullen hebben. Maar stel dat Genk die niet wil maar Brugge bvb wel. Tja... Zal ook pijn doen, maar als je als club van herkomst zelf weigert?
Dikke 2, je kan diaby niks verwijten heeft ons een mooie tijd bezorgd waarvoor respect. Buitenlandse spelers boeit dat allemaal niet veel en al zeker niet in deze tijden met groot spelers verloop. En met alle respect diaby zou op dit moment zijn plaats niet hebben binnen Club
Stel dat CDK hier vertrekt en in hier binnen het jaar weer staat om bij rsca te tekenen zou me meer pijn doen.
En de tijden veranderen het is hier in belgie praktisch onmogelijk een goede speler weg te plukken bij een concurrent ( wat rsca vele jaren wel kon )

Colassin op een zucht van Zulte Waregem.

Hopelijk win-win voor zowel Colassin als voor Zulte. Moet vooral minuten maken nu om te groeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan