Je kan in principe naar honderden ploegen gaan, zolang je maar niet naar de aartsvijand gaat.
Als speler wéét je toch gewoon hoe gevoelig dit ligt bij de supporters?
Stel je voor Vanaken, Vormer of De Ketelaere in een paars truitje... the horror
Je kan Vanaken, Vormer of CDK toch niet vergelijken met Diaby of Vargas? Dat zijn ten eerste buitenlanders (nuja, Vormer ook, maar die gaat hier gewoon blijven en is na 7 jaar bij Club een echt icoon aan het worden of is het al imo). Daarnaast heeft Vargas eigenlijk maar 2 seizoenen gespeeld bij ons en is dan geblesseerd geraakt en Diaby maakt niet eens een rechtstreekse overstap.
Je kan die dan wel wat gaan treiteren enzo, maar om daar zoveel spel rond te maken?
Bij iemand als Staelens, ja, dat was hatelijk. Idem voor Degryse. Dat waren echte Clubmannen en Degryse ook uit de jeugd. Die snapten het belang toch een pak meer dan Vargas en Diaby. Idem voor Stoica in de omgekeerde richting trouwens, was geen echt jeugdproduct van RSCA maar werd wel zo wat aanzien, was hun grootste ontdekking en talent ooit bijna.
Pas op, ik was indertijd bij Vargas ook wel wat pissed, want is imo één van de meest getalenteerde en sierlijke voetballers die ik ooit bij Club zag, maar dat blijft bij mij toch absoluut niet zo hangen als bij bv Staelens. Of mocht nu Vormer overstappen, dat zou ik ook heel erg vinden.
Daarnaast, in de tijd van Degryse, Staelens, Rensenbrink,... was RSCA gewoon een betere en grotere club, dat stak ook nog eens extra. Nu heeft Club gewoon duidelijk de bovenhand boven RSCA, dat maakt imo toch ook verschil in die rivaliteit. Het is niet dat ze nu nog onze sterkhouders gaan komen wegkapen hé.