Transferthread 2022-2023 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het falen van Lukaku bij Chelsea is toch minstens evenveel, zo niet meer, op het conto van Tuchel te schrijven ... Ik heb het hier al geschreven, maar voor zo'n miljardenindustrie blijf ik toch heel vaak het gevoel hebben dat de voetbalwereld zeer amateuristisch wordt gerund. Je betaalt een waanzinnig bedrag voor een speler waarbij je op voorhand weet dat die het best rendeert in een bepaald systeem en onder een bepaalde coaching, om dan verbaasd te zijn dat hij de verwachtingen niet waar maakt wanneer je niet aan die randvoorwaarden voldoet. Dan ben je toch gewoon geld aan het verbranden?
Deels akkoord maar toch even nuanceren. Het klopt dat Lukaku beter uit de verf komt wanneer hij ruimte heeft en de bal in de rug van de defensie wordt gespeeld en dat hij bij Chelsea meer met de rug naar doel heeft gespeeld. De speelwijze van Chelsea draait eerder om het overladen van het 16-metergebied van de tegenstander via wingbacks en minder om de snelle omschakeling. Maar zelfs wanneer Lukaku wel ballen in de ruimte kreeg, maakte hij continu de verkeerde beslissingen.

En als je dan kijkt naar Werner, ook een dure aanvaller die onder de verwachtingen heeft gepresteerd, dan zie je dat die jongen volledig anders omgaat met de kritiek. Werner is ondertussen door zijn tomeloze inzet op het veld en de bijdragen die hij levert voor andere spelers uitgegroeid tot een graag geziene gast bij de fans. Lukaku zijn defensieve bijdrages daarentegen zijn zeer beperkt en hij ligt continu te mekkeren, zowel op het veld tegen zijn teammaats als naast het veld in de pers. Dus ja, het systeem van Chelsea was niet op het lijf geschreven van Lukaku. Maar ik heb ook niet het gevoel dat Lukaku zelf een serieuze poging heeft gedaan om te slagen bij Chelsea.

Zelf snap ik ook totaal niet waarom Lukaku naar Chelsea is gekomen. Het draaide goed bij Inter, hij had net de titel gewonnen en hij was geliefd bij de supporters. En dan vertrekt hij, liegt tegen de Inter fans over de reden waarom en enkele maanden later draait hij weer volledig zijn kar en schoffeert hij de Chelsea fans. Zeer onprofessioneel gedrag allemaal. Ik heb het gevoel dat Lukaku een onzeker persoon is die niet om kan gaan met kritiek en die inderdaad een omgeving nodig heeft waar hij centraal staat. En dan val je toch eerder uit de toon bij Tuchel en Chelsea.

Ik snap trouwens dat we hier als Belgen eerder de kant van Lukaku kiezen maar als Chelsea volger kan ik dit seizoen toch niet veel anders doen dan besluiten dat Lukaku zelf de grote verantwoordelijke is voor zijn falen.

Deels akkoord maar toch even nuanceren. Het klopt dat Lukaku beter uit de verf komt wanneer hij ruimte heeft en de bal in de rug van de defensie wordt gespeeld en dat hij bij Chelsea meer met de rug naar doel heeft gespeeld. De speelwijze van Chelsea draait eerder om het overladen van het 16-metergebied van de tegenstander via wingbacks en minder om de snelle omschakeling. Maar zelfs wanneer Lukaku wel ballen in de ruimte kreeg, maakte hij continu de verkeerde beslissingen.

En als je dan kijkt naar Werner, ook een dure aanvaller die onder de verwachtingen heeft gepresteerd, dan zie je dat die jongen volledig anders omgaat met de kritiek. Werner is ondertussen door zijn tomeloze inzet op het veld en de bijdragen die hij levert voor andere spelers uitgegroeid tot een graag geziene gast bij de fans. Lukaku zijn defensieve bijdrages daarentegen zijn zeer beperkt en hij ligt continu te mekkeren, zowel op het veld tegen zijn teammaats als naast het veld in de pers. Dus ja, het systeem van Chelsea was niet op het lijf geschreven van Lukaku. Maar ik heb ook niet het gevoel dat Lukaku zelf een serieuze poging heeft gedaan om te slagen bij Chelsea.

Zelf snap ik ook totaal niet waarom Lukaku naar Chelsea is gekomen. Het draaide goed bij Inter, hij had net de titel gewonnen en hij was geliefd bij de supporters. En dan vertrekt hij, liegt tegen de Inter fans over de reden waarom en enkele maanden later draait hij weer volledig zijn kar en schoffeert hij de Chelsea fans. Zeer onprofessioneel gedrag allemaal. Ik heb het gevoel dat Lukaku een onzeker persoon is die niet om kan gaan met kritiek en die inderdaad een omgeving nodig heeft waar hij centraal staat. En dan val je toch eerder uit de toon bij Tuchel en Chelsea.

Ik snap trouwens dat we hier als Belgen eerder de kant van Lukaku kiezen maar als Chelsea volger kan ik dit seizoen toch niet veel anders doen dan besluiten dat Lukaku zelf de grote verantwoordelijke is voor zijn falen.
Je kan natuurlijk niet bij elke club lukken , veel hangt toch af van de trainer .
Maar inderdaad , had gewoon beter bij Inter gebleven

Ik zat in het naar huis rijden exact hetzelfde te denken bij het lezen van de reacties op deze topic, ik wou Werner of in mindere mate Havertz zelf ook als voorbeeld aanhalen. Ik heb die nog nooit horen zeuren, toont idd constant inzet, een wereld van verschil met Rom. En nochtans heeft die eerste nog minder gespeeld dan Rom. Dat gemekker op het plein heeft Lukaku niet alleen bij Chelsea hoor, als het bij de rode duivels wat minder ging was het ook van dat... Jammerlijke ingesteldheid, zeker aangezien hij steeds verklaard heeft dat CFC de ploeg van zijn dromen is/was...

Voor mij heeft Tuchel heeft maar slechts een deel met het gefaal van Lukaku te maken. Aleja falen, minder goed gedaan om nog lief te zijn.
Echte GOATS passen zich aan. Presteren hoe dan ook overal. (Ronaldo 9 🥰)
Hij kwam van de hemel naar een onverwachte reality check en dat stond hem niet aan en hij wist daar geen raad mee. En ipv dat gevecht aan te gaan , het probleem op te lossen. Fuck dat , ontwijken en terugvallen op nostalgie in zen kop . Door en met een wellicht even slimme entourage.
Neen voor mij trekt dit op niks.

Dat klopt allemaal, maar mijn punt is dat Lukaku geen 19 jarige nobele onbekende is, maar een speler die al jaren meegaat en waarvan de handleiding intussen toch wel al gekend zou mogen zijn. Zeker als je er zoveel geld aan geeft, zeker als hij al een passage bij je club heeft gedaan.

Dat klopt allemaal, maar mijn punt is dat Lukaku geen 19 jarige nobele onbekende is, maar een speler die al jaren meegaat en waarvan de handleiding intussen toch wel al gekend zou mogen zijn. Zeker als je er zoveel geld aan geeft, zeker als hij al een passage bij je club heeft gedaan
Ja maar das dan zelfreflectie dat bij hem dan ook ontbreekt he..
Dan zou je ook als speler moeten weten als ik dat doe ben ik fucked bij dat type trainer...

Ja, sure. Domme keuze van zowel club als speler, die transfer. Maar omring hem goed en hij zal altijd bij de topscorers van de competitie zitten.

Van der Gijp zou zeggen: voor dat bedrag maak je er een strik rond en breng je hem nog zelf met de auto naar ginder ook.

Ja op zich geen slechte spits natuurlijk...
Hij heeft het een aantal jaren geleden bij Frankfurt niet slecht gedaan, dus misschien kijkt Dortmund daar ook wel naar.
Nu ja, niveau Haaland is hij uiteraard niet.

Voor mij was Haller was de beste spits in de CL afgelopen jaar .
7 wedstrijden 11 goals met amper 21 shots .
Beter dan Lewandowski en een pak beter dan Benzema.

Maar na nieuwjaar was het wel heel wat minder in de competitie. Het wegvallen van Antony daar wel een heel grote rol in gespeeld de laatste maanden.

Goed , ik was wel fan, itt veel Ajax fans.

Origi officieel naar Ac Milan.

Wordt leuk in de modestad, Lukaku bij Inter en Origi bij Milan. Hopelijk wordt Origi er titularis, al lijkt het mij moeilijk om van dat etiket supersub af te geraken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan