Transferthread 2023

Lol €2M/jaar voor Foss. Buiten die "9 planeten op een rijtje" wereldtitel heeft die jongen niks laten zien waarvan ik denk, die kan meer dan voor een top 10 rijden in een Giro oid.

Er is ondertussen wel wat inflatie geweest dus dat speelt ook mee maar €2M/jaar is wat Roglic en van der Poel hadden in 2021 volgens l'Equipe om maar even te kaderen hoe waanzinnig dat is. Proberen gaat mee natuurlijk maar zelfs €1,5M is zwaar overpriced voor Foss. Het is wel allemaal moeilijk in te schatten omdat die cijfers moeilijk terug te vinden zijn, zeker van de niet toppers. Dat Pogacar ~€6M/jaar heeft is een redelijk publiek geheim maar buiten de top 20 wordt het alllemaal wat waziger.
Gezien het feit dat TJV oa Laporte en Kooij vermoedelijk toch al een stevige opslag zal gegeven hebben kan ik mij niet voorstellen dat ze met grof geld gaan strooien voor Foss, tenzij de vervanger van Jumbo miljoenen extra budget in die ploeg gaat pompen en geld een non-issue wordt (I doubt it).
Het hangt waarschijnlijk af hoe graag Visma hem als rijder wil in de ploeg.

Foss blijft normaal gezien niet bij Jumbo, het is een vreemd verhaal. Hij wilde zelf weg omdat hij niet genoeg eigen kansen zou krijgen als klassementsrenner (logisch, hij zakt er elke keer door als hij wel een kans krijgt). Dus kwam UNO X in beeld, maar ik denk zo een 2 of 3tal maanden geleden heeft die CEO of sportief manager zelf gezegd dat de gesprekken afgesprongen zijn omdat zijn loonverwachtingen veel te hoog waren. Dat zou blijkbaar om 1.5 tot 2M gaan. UAE en Ineos kwamen daarna in beeld, maar laten we eerlijk zijn, ook daar zal die veel in dienst moeten rijden. Het lijkt me allemaal gewoon een gok van Foss (of zijn management) om die wereldtitel financieel te kunnen verzilveren. Dat hij dan in dienst zal moeten rijden, kan hem weinig schelen denk ik. Jumbo zal dat bedrag simpelweg ook echt niet op tafel willen leggen. Terecht, want dat is echt gekkenwerk. Die bedragen in l'Equipe zijn misschien wel wat achterhaald, 2M dat verdienen enkel superknechten of echt goede kopmannen hoor, of jongens die een status hebben opgebouwd (en publicitair dus van heel grote waarde zijn).

TDE zal trots zijn op hun goudhaantje die poepeloere zat rijd met zijn scooter 😅😂

Die zullen heel blij zijn dat ze er straks van af zijn. Verdiende bij Bora 5 miljoen in 21' zal wel niet verminderd zijn of toch niet veel bij Total. Heeft voor hen 1 rit in de RV Zwitserland gewonnen en nog een keertje NK geworden dat is alles voor een paar miljoen per jaar. Belachelijk eigenlijk dat 2 van de 3 duurste renners (Froome en Sagan) al jaren niet meer in de verste verte in de buurt komen van hun topniveau.

Die zullen heel blij zijn dat ze er straks van af zijn. Verdiende bij Bora 5 miljoen in 21' zal wel niet verminderd zijn of toch niet veel bij Total. Heeft voor hen 1 rit in de RV Zwitserland gewonnen en nog een keertje NK geworden dat is alles voor een paar miljoen per jaar. Belachelijk eigenlijk dat 2 van de 3 duurste renners (Froome en Sagan) al jaren niet meer in de verste verte in de buurt komen van hun topniveau.

Specialized zou een groot deel (zo niet alles) van dat loon betalen, Total wel zijn entourage. En Total rijdt zo wel op Specialized fietsen natuurlijk, dat heeft hun (naar eigen zeggen) toch heel goed gedaan.

Het is trouwens ook helemaal niet zeker dat Sagan daar weg is na dit jaar hé. Hij stopt niet hé, hij stopt met het focussen op en waarschijnlijk rijden van grote wedstrijden, maar hij zal nog altijd koersen rijden met het oog op de olympische spelen (MTB). Daarna gaat hij dan op pensioen. Er wordt nog over gesproken of dat bij Total zal zijn of niet. Oorspronkelijk was dat de bedoeling, maar ik denk dat Total dat niet meer wilt.

is dat niet bij veel renners zo dat hun loon naijlt op hun prestaties?
Uw loon is altijd op basis van voorgaande prestaties.

Onderschat ook de waarde qua aanzien niet van een Sagan.
Een Froome is een grijze muis, qua commerciële waarde zal dat geen vette zijn.
Die zijn YouTube kanaal is cringe. Hoe hij zit opt te scheppen hoe hij 5u gaat trainen op enkel water, de tank volledig leegrijden.
4x de tour gewonnen die man, pure waanzin.

is dat niet bij veel renners zo dat hun loon naijlt op hun prestaties?
Uw loon is altijd op basis van voorgaande prestaties.

Onderschat ook de waarde qua aanzien niet van een Sagan.
Een Froome is een grijze muis, qua commerciële waarde zal dat geen vette zijn.
Die zijn YouTube kanaal is cringe. Hoe hij zit opt te scheppen hoe hij 5u gaat trainen op enkel water, de tank volledig leegrijden.
4x de tour gewonnen die man, pure waanzin.
"2 jaar te laat en 2 jaar te lang" is wat De Cauwer altijd zegt. In het geval van Froome 5 jaar te lang :p

Onderschat Froome toch maar niet kwa commerciële waarde. Enfin ondertussen is dat, net als bij Sagan overigens, gedaan. Maar er is toch een hele periode geweest dat Froome, ondanks het feit dat hij uit een peloton van 100man gelost werd op een molshoop toch altijd zijn schermtijd kreeg en zelfs als één van de blikvangers gezien werd.

Je mag ook niet vergeten dat ons beeld volledig anders is dan in de Angelsaksische landen waar men de focus veel meer richt op hun 'eigen' renners en ook in de UK zijn ze toch behoorlijk wielergek.

Ik hoor via tamtam Remco naar Ineos.
Serieuze bedragen worden genoemd.
Maar het is echt via via, dus ik durf mijn hand niet in het vuur te steken...

Ik hoor via tamtam Remco naar Ineos.
Serieuze bedragen worden genoemd.
Maar het is echt via via, dus ik durf mijn hand niet in het vuur te steken...

Die tamtam is al bezig van toen Evenepoel nog een junior was. De tamtam zegt ook al jaren dat Mbappe naar Real gaat dat is er ook nog niet van gekomen.

Zei jij dat vorig jaar hier ook al niet?
Ik wist toen dat er tijdens de Vuelta wat onenigheid was tussen Patrick Evenepoel en Lefevre en er gesprekken waren.
Ik heb toen nooit bevestiging gehad dat er effectief een overstap zou zijn.
Een paar weken later kwamen die geruchten toen wel in de media.
Dus gewoon kalm blijven en afwachten nu ;)

Momenteel zijn veel transfers al rond voor renners. Maar ze worden nog niet naar buiten gebracht omdat de huidige ploeg het nog niet weet en omdat ze anders geen mooi programma meer zouden kunnen rijden…

Momenteel zijn veel transfers al rond voor renners. Maar ze worden nog niet naar buiten gebracht omdat de huidige ploeg het nog niet weet en omdat ze anders geen mooi programma meer zouden kunnen rijden…
De reden is toch omdat transfers niet aangekondigd mogen worden voor 1 augustus? Staat volgens mij letterlijk beschreven in het UCI-reglement.

De reden is toch omdat transfers niet aangekondigd mogen worden voor 1 augustus? Staat volgens mij letterlijk beschreven in het UCI-reglement.
Dat is inderdaad de officiële datum. Maar wil daarom niet zeggen dat in de ploeg onderling al zaken besproken worden en duidelijk zijn lang voor die datum.

Er zijn inderdaad toch wel legio voorbeelden van mannen die de Vuelta door hun neus geboord krijgen omdat ze naar een andere ploeg vertrekken.
In het geval van Hermans werd die vorig jaar zelfs uit de Tour geweerd... met 100% objectiviteit kan je dat niet zeggen maar laat ons maar zeggen met 99% zekerheid voor die hangende transfer naar Alpecin.

Ik wist toen dat er tijdens de Vuelta wat onenigheid was tussen Patrick Evenepoel en Lefevre en er gesprekken waren.
Ik heb toen nooit bevestiging gehad dat er effectief een overstap zou zijn.
Een paar weken later kwamen die geruchten toen wel in de media.
Dus gewoon kalm blijven en afwachten nu ;)
Gohja, moest het zo zijn zou daar niemand van verschieten lijkt mij. Ik vind het niet meer dan logisch dat INEOS werk wil maken van Remco.

En voor een Remco zou het eigenlijk ook niet onlogisch zijn.

Met de huidige QS ploeg kun je toch *niet* ten oorlog trekken in 2024, veel te licht gestoffeerd..
Neem nu die Giro rit naar Lago Laceno, daar is niet eens zwaar in gekoerst en er was gewoon niemand in steun..

Moest Remco vertrekken dan de gooit Patrick wel de handdoek lijkt me, einde van het Patlef/QS tijdperk incoming?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan