Transferthread 2023

Arkea 2022
Fjykn-4XoAQ_svD.jpg

🔽
Arkea 2023
Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-08-08-om-10-30-42.jpg

met 5 man in de top 10 straks :D

Ze hebben geprobeerd dit jaar om met de grote jongens mee te doen (lees focus op grotere wedstrijden ipv met 15 te sprinten in een .1 wedstrijdje voor punten) en dat is zoals verwacht (zijn gewoon niet goed genoeg voor de WT) enorm tegengevallen. Dan maar terug naar hun vorige tactiek en weer vol focussen op punten want ze hebben een serieuze achterstand opgelopen. Demare kan wel al wat goedmaken de komende 2 maanden. Vorig jaar pakte die nog 1000 punten in het najaar.

Je vergeet Albanese trouwens nog, die zou daar ook naartoe gaan.

Ze hebben geprobeerd dit jaar om met de grote jongens mee te doen (lees focus op grotere wedstrijden ipv met 15 te sprinten in een .1 wedstrijdje voor punten) en dat is zoals verwacht (zijn gewoon niet goed genoeg voor de WT) enorm tegengevallen. Dan maar terug naar hun vorige tactiek en weer vol focussen op punten want ze hebben een serieuze achterstand opgelopen. Demare kan wel al wat goedmaken de komende 2 maanden. Vorig jaar pakte die nog 1000 punten in het najaar.

Je vergeet Albanese trouwens nog, die zou daar ook naartoe gaan.
En het verlies van Quintana natuurlijk, die ook elk jaar een hoopje punten bijeen fietste.

En het verlies van Quintana natuurlijk, die ook elk jaar een hoopje punten bijeen fietste.

Maar als je dan in de plaats 1M per jaar aan Champoussin gaat geven is dat wel je eigen fout dat dat zo doorweegt.

Plus Quintana haalde gemiddeld 800 punten per jaar voor Arkea, dat is zeker niet weinig, maar het is ook niet gigantisch. Ze zouden nog altijd in een slechte positie staan. Vorig jaar hebben ze zich gewoon in de WT gekregen door het systeem een beetje uit te buiten. Slim gespeeld, maar WT waardig zijn ze nooit geweest. Ze hebben nog nooit een overwinning in een grote ronde behaald hé, 2 WT overwinningen in hun bestaan.

Met B&B erbij hebben ze nu wel wat extra budget, wat dus ook Demare oplevert, en nog wat andere "versterkingen". Met wat minder pech (want eerlijk is eerlijk, dat hebben ze wel veel gehad dit jaar) zullen ze volgend jaar wel beter scoren, maar de enige ploeg waar ze nog niet super ver op achter staan, DSM, heeft zich toch ook mooi versterkt (toch als Senechal er ook nog bijkomt). DSM is wel nog altijd veel minder op punten gericht (rijden gewoon minder wedstrijden, focussen veel op de WT) dus het is nu ook niet dat die niet in de problemen zouden kunnen komen, en wie weet verzwakt er nog een ander team dat in de onderste helft van de top 18 staat momenteel, met nog 2 jaar voor de boeg kan er natuurlijk nog heel veel veranderen.

Laatst bewerkt:
Maar als je dan in de plaats 1M per jaar aan Champoussin gaat geven is dat wel je eigen fout dat dat zo doorweegt.

Plus Quintana haalde gemiddeld 800 punten per jaar voor Arkea, dat is zeker niet weinig, maar het is ook niet gigantisch. Ze zouden nog altijd in een slechte positie staan. Vorig jaar hebben ze zich gewoon in de WT gekregen door het systeem een beetje uit te buiten. Slim gespeeld, maar WT waardig zijn ze nooit geweest. Ze hebben nog nooit een overwinning in een grote ronde behaald hé, 2 WT overwinningen in hun bestaan.

Met B&B erbij hebben ze nu wel wat extra budget, wat dus ook Demare oplevert, en nog wat andere "versterkingen". Met wat minder pech (want eerlijk is eerlijk, dat hebben ze wel veel gehad dit jaar) zullen ze volgend jaar wel beter scoren, maar de enige ploeg waar ze nog niet super ver op achter staan, DSM, heeft/gaat zich ook serieus versterkt/versterken.
Quintana was wel de renner met de meeste punten per seizoen bij Arkea dacht ik. Dan hebben ze zijn 6e plaats in TDF nog afgenomen. Ik denk niet dat ze toen nog veel meer opties hadden op de transfermarkt.

Ze hebben met Vauquelin wel een heel goede rondrijden voor de toekomst. Demare wordt wel wat ouder maar hopelijk voor hun kan die nog wel wat presteren, zeker als ze die goed omringen. Met Barguil kunnen ze toch ook wel nog wat resultaten halen normaal gezien. Voor de rest gaan ze waarschijnlijk weer inderdaad dezelfde taktiek gaan gebruiken. Alle .1 koersen gaan rijden in Frankrijk met hun snellere mannen.

Hofstetter precies wel nog niet bijgetekend. Die was wel teleurstellend dit seizoen. Mozzato en Capiot ook niet, Bouhanni ging misschien stoppen. Russo weg. Ze hebben wel ruimte om de kern wat te veranderen (en budget ook vermoedelijk).

Laatst bewerkt:
Quintana was wel de renner met de meeste punten per seizoen bij Arkea dacht ik. Dan hebben ze zijn 6e plaats in TDF nog afgenomen. Ik denk niet dat ze toen nog veel meer opties hadden op de transfermarkt.

Ze hebben met Vauquelin wel een heel goede rondrijden voor de toekomst. Demare wordt wel wat ouder maar hopelijk voor hun kan die nog wel wat presteren, zeker als ze die goed omringen. Met Barguil kunnen ze toch ook wel nog wat resultaten halen normaal gezien. Voor de rest gaan ze waarschijnlijk weer inderdaad dezelfde taktiek gaan gebruiken. Alle .1 koersen gaan rijden in Frankrijk met hun snellere mannen.

Hofstetter precies wel nog niet bijgetekend. Die was wel teleurstellend dit seizoen. Mozzato en Capiot ook niet, Bouhanni ging misschien stoppen. Russo weg. Ze hebben wel ruimte om de kern wat te veranderen (en budget ook vermoedelijk).

Barguil vertrekt naar DSM hé. Was ook wel niet de enorme puntenscorer.

Vauquelin is natuurlijk wel een hele goede.

Dus...heb je ze nodig om de tour te winnen ?
Nee...
Zijn ze handig
Ja...

Dat is mijn punt !

Kan Remco de tour winnen met dit QS
Ja (als hij beter is dan Vingegaard en Pogacar en wie er tegen dan nog goed is).

Ja de kopman is het allerbelangrijkste, die moet het afmaken.
Maat onderschat echt niet de waarde van een aantal topknechten.

Het is niet voor niks dat WVA zich de nek moet afrijden gedurende meerdere ritten van de tour. Puur man tegen man zou Vingegaard Pogacar afkunnen, dat zag je in de tour.
Maar het zijn de acties zoals die van WVA die het andere team onder druk zetten en ervoor zorgen dat de helpers en de kopman meer krachten moet verspelen.
Als knechten toch niet zo belangrijk zouden zijn dan zou WVA al dat werk niet moeten doen. Met Kuss en Kelderman heb je dan genoeg.

Ja Remco moet alleen maar volgen. Maar als je daar solo in een groet zit met nog 3 UAE’s en jumbo’s gaan ze u onder druk zetten en u dwingen steeds te reageren. Ook gaat er een knecht elke actie van u trachten te counteren.
Ze gaan u trachten te pakken op uw zwakste kant en dat is wat we op het WK ook zagen efforts die niet constant zijn.
Remco gaat als hij start een zeer geduchte tegenstander zijn waar ze onmiddellijk naar gaan kijken.

Dus...

Is Wout van Aert handig om de tour te winnen
Ja
Is Wout van Aert nodig om de tour te winnen
Nee

Kan Remco de tour winnen zonder Superknechten ?
Ja
Is het makkelijker zonder die knechten
Nee

Het is vooral die eerste Tour die wel doenbaar zal zijn met een gemiddeld tot goed team.
Als je 1 keer wint, dan ga je de Tour erna toch meer de koers moeten dragen en is een superteam dus geen overbodige luxe.

Dus...

Is Wout van Aert handig om de tour te winnen
Ja
Is Wout van Aert nodig om de tour te winnen
Nee

Kan Remco de tour winnen zonder Superknechten ?
Ja
Is het makkelijker zonder die knechten
Nee
Maar dat is het punt waarop ik persoonlijk twijfel.
Mocht Vingegaard geen Kuss, Kelderman of WVA gehad hebben acht ik de kans toch reëel dat hij meer moeite had gehad.
Mocht Pogacar niet zijn helpers gehad hebben ben ik zelfs zeker dat een podium er niet had ingezeten. Dan had hij echt nog meer tijd verloren.

De dynamiek van de koers had totaal anders geweest als één van beide maar een sterk blok had. Pogacar zakte erdoor door het beulenwerk van jumbo en Vingegaard moest hem binnenkoppen.

Contador heeft op Eurosport blijkbaar net gezegd dat Remco in 2024 voor Ineos rijdt.

Maar beide ploegen lopen lijk redelijk leeg , zou het dan niet eerder een fusie zijn ?

Euhm, ik zou Contador zijn connecties en dergelijke toch niet onderschatten hoor.

Die weet echt wel meer dan "jij en ik".

Hiermee zeg ik niet dat het effectief de waarheid is btw.

Alsof ze bij zo'n delicate operatie even de analyst van Eurosport gaan informeren. Buiten de top van Ineos en QS en Evenepoel en zijn pa zal als zoiets waar is niemand iets weten.

Alsof ze bij zo'n delicate operatie even de analyst van Eurosport gaan informeren. Buiten de top van Ineos en QS en Evenepoel en zijn pa zal als zoiets waar is niemand iets weten.
En jij gelooft dat ja? Zo naïef kan je toch niet zijn hoop ik?

Er moet maar één persoon zijn mond voorbij praten en de bal gaat aan het rollen. Contador gaat zoiets echt niet uit zijn duim zuigen hoor. Er zijn al langer dan vandaag dergelijke geruchten.

had dit ook gehoord tijdens de tour van onafhankelijke bron. Maarja wat is dat waard zo een gerucht.

, bij enkele bookmakers kon je gokken bij welke ploeg Remco ging rijden in 2024

Sinds vanavond is die weddenschap verdwenen wel bij de meeste bookmakers !

Ineos stond x3 , mensen met dergelijke voorinformatie konden dus wel wat geld verdienen 😁

Terug
Bovenaan