Turnen

Niemand die gisteren de kwalificaties voor het mannenturnen heeft gezien?

Noah Kuavita die van de rekstok viel (nota bene zijn sterkste nummer). Had er echt medelijden mee, je leeft jarenlang naar die spelen toe en dan is het in 1 moment totaal gedaan. Je kon de teleurstelling van zn gezicht aflezen.

Inderdaad nog een heel degelijke oefening van Brassart, en Nina ook naar de finale. Dan toch nog een mooi einde voor de Belgische turnsters want dat zag er efkes maar droevig uit.

Nina naar finale op haar favoriete toestel

Medaille kan, benieuwd of ze nog haar oefening moeilijker kan maken (en goed uitvoeren) maar vorige keer zijn er ook veel in de fout gegaan in de finale

Kan iemand mij de regels uitleggen?
Je hebt all-around, maar ook individueel? Ik snap het niet.

Een 7kamper gaat toch ook nooit de 100m samen lopen met mensen als Usain Bolt?

Je kan kiezen hoeveel toestellen je turnt. Als je ze niet alle 4 turnt kan je je enkel kwalificeren voor de finale op de specifieke toestellen die je turnt door een score in de top 8 te hebben bij de kwalificaties, als je ze alle 4 turnt tellen ze al je scores op en kwalificeer je je voor de allroundfinale als je score in de top 8 is (zou ook top 12 of 16 kunnen zijn voor allroundfinale, dat ben ik niet helemaal zeker)

Je kan kiezen hoeveel toestellen je turnt. Als je ze niet alle 4 turnt kan je je enkel kwalificeren voor de finale op de specifieke toestellen die je turnt door een score in de top 8 te hebben bij de kwalificaties, als je ze alle 4 turnt tellen ze al je scores op en kwalificeer je je voor de allroundfinale als je score in de top 8 is (zou ook top 12 of 16 kunnen zijn voor allroundfinale, dat ben ik niet helemaal zeker)
24 zelfs (en max 2 van een land)

Al jaren zijn ze in alle sporten bezig om na een val op je hoofd niet zomaar weer op de fiets of het veld te stappen. Dat er geen protocol is voor die val van Brassart is een probleem.

Al jaren zijn ze in alle sporten bezig om na een val op je hoofd niet zomaar weer op de fiets of het veld te stappen. Dat er geen protocol is voor die val van Brassart is een probleem.
Alexander Vlasov was na een val in de voorbije Tour zo groggy dat hij zijn been niet eens meer over zijn fiets kreeg, om bij poging 2 wel te slagen en nog die rit uit te rijden. Dat alles op een tijdspanne van misschien 30s in een omgeving aan hoge snelheid. Dat leek onverantwoord.

Brassart bleef gisteren eerst wel (lang) liggen maar reageerde nadien wel gewoon terug normaal. Ik denk dat het er viezer uit zag dan het was.

Een atleet gaat altijd verder willen. De inschatting hoe erg het is houden ze beter weg bij atleten en coaches. Dat is toch wat ze in andere sporten meer en meer doen. Er is in het fietsen wel aandacht voor, maar er is ook daar geen protocol. Zoals Vlasov deed was onverantwoord.

Bovendien: je kan het moeilijk normaal noemen dat ze daar even opzij geschoven wordt zodat anderen rond haar kunnen opwarmen.

Ik heb echt te doen met die chinees in de team finale goud was binnen voor China gewoon je oefening turnen en goud dan die ene chinees valt 1 keer de 2 valt 2 keer heb zo te doen met die gast.

Ik heb echt te doen met die chinees in de team finale goud was binnen voor China gewoon je oefening turnen en goud dan die ene chinees valt 1 keer de 2 valt 2 keer heb zo te doen met die gast.

Dat was echt een zeer spannende finale. China 3 punten voorsprong met nog 1 toestel, dan zou je quasi zeker moeten zijn van het goud.

Maar dan valt Su Weide 2 keer van de rekstok en uiteindelijk toch Japan dat goud pakt. Echt spannend tot de allerlaatste seconde.

Wtf?
Heb gisteren redelijk wat opgenomen; bekeken en zelfs geen enkele melding op Sporza.be over dit onderdeel.
Nochtans een van dé Olympische sporten bij uitstek.

Wtf?
Heb gisteren redelijk wat opgenomen; bekeken en zelfs geen enkele melding op Sporza.be over dit onderdeel.
Nochtans een van dé Olympische sporten bij uitstek.

Ik heb dat nochtans live gezien op TV met commentaar dus dat is zeker gecoverd geweest.

Het is wel zo dat ze soms sporten onderbreken of geen verslag van maken voor op de site. Heel vervelend, zo is de skateboard finale slechts half uitgezonden en nergens iets op sporza.be van het vervolg :sop:

Terug
Bovenaan