UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste 25 minuten probeerden ze zelfs niet te voetballen bij Atletico. Oblak trapte bijna iedereen bal gewoon over de zijlijn nadat hij eerst 15-20 seconden pikte. Gelukkig was het daarna wel iets beter van Atletico maar de eerste 25 minuten was er wel over

Ik ben absoluut geen fan van Atlético uiteraard, maar niet overdrijven hè.

Ten eerste dwingt City hun tegenstanders bij wijze van spreken om zo te spelen als men een resultaat wil proberen halen, dat was net hetzelfde met het Barcelona van Pep in der tijd. Allemaal leuk en wel als je op balbezit wil spelen, maar dan moet je niet komen klagen dat uw tegenstanders dubbele gordels optrekken. Als Atlético zijnde hier met open vizier probeert te voetballen dan staat het bij de rust 3-0.

Ik heb nog nooit een ploeg zo tegen Real zien spelen en de verklaring is vrij simpel hoor. Real heeft nooit zo op balbezit gespeeld als City nu (of Barcelona toen).
Je kan er op zijn minst proberen uitkomen. Je weet dat City u zal wegduwen, maar je kan dan een tactiek voorzien om daar uit te kunnen komen op de juiste momenten. Dat doen ze hoegenaamd niet, het is gewoon 2 bussen en bal weg stampen. Spelen gewoon de 0 te houden.

Ik had vroeger veel respect voor wat Simeone daar deed met een klein budget als de underdog. Maar ondertussen heeft hij er toch ook al een paar 100 miljoen doorgejast maar zijn voetbal is amper geëvolueerd.

Atletico met 0.0 xG in de eerste helft, zegt genoeg. 2de helft toch beter begonnen gelukkig.

Rare kronkels weer van Guardiola precies. Stones rechtsback(?), Cancelo linksback en Sterling F9? Pfff. Hopelijk pleegt Atlético hier een hold-up van jewelste.

Waarom niet gewoon Cancelo rechts, Zinchenko links en Jesus in de punt? Guardiola is toch al een paar keer tegen de muur gelopen in de CL door ineens gekke dingen boven te halen.
Cancelo staat wel heel vaak op links hoor, die presteert daar ook eigenlijk als beste van heel City.

Wat een zeikploeg is atletico. Die kunnen nog best ok voetballen als ze willen, maar wat was dat vandaag in godsnaam. Nog iets dieper opgesteld en ze stonden tussen het publiek :unsure:

En die cynische fouten mag ook wel iets meer tegen opgetreden worden. Altijd een nijdig tikje links, een duwtje rechts en ondertussen Simeone die langs de zijlijn de officials zit te bespelen. Ze mogen er van mij snel uit op deze manier.

Dikke match vanavond, ben eens benieuwd.
Zal er een beetje vanaf hangen welk niveau beide ploegen gaan halen.

Ben benieuwd welke rare kronkels Ancelotti weer gaat verzinnen trouwens. Ik zie dat zowel Kroos als Modric weer te samen gaan beginnen aan de wedstrijd, dat belooft weer.

Tis nu ook niet dat we slecht spelen ook, moeten ook maar de kleine kansjes afmaken of toch meer proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan