UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Zolang Upamecano en Kim daar het duo vormen gaat Kompany zijn tactiek moeten bijschroeven vrees ik.

Vergelijkingen met Pep/City gaan natuurlijk niet op hè, die heeft een ongelimiteerd budget gekregen om de spelers te kopen die hij wou voor zijn systeem en dat heeft uiteindelijk toch ook meerdere transferperiodes gekost.

Barca heeft gisteren Real Madrid verslaan met 0-4, in Madrid dus.
Dat plaatst de prestatie van het Bayern van Kompany toch ook in een andere context vind ik.

Barca is gewoon echt weer een supersterk team.

@horste ja ik weet niet waarom je :unsure: bent :p

Real is toch minstens even sterk als Bayern, en daar heb je met Ancelotti een bewezen topcoach. En ook die kunnen dus met 0-4 de boot in gaan tegen Barca op dit moment.

@horste ja ik weet niet waarom je :unsure: bent :p

Real is toch minstens even sterk als Bayern, en daar heb je met Ancelotti een bewezen topcoach. En ook die kunnen dus met 0-4 de boot in gaan tegen Barca op dit moment.
Omdat Real wel kansen gekregen heeft, en Bayern er op de eerste 20 minuten na niets van gebakken heeft. Barca is sterk, maar het matchverloop was - voor mij - gisteren echt wel anders dan woensdag.
Bayern - Barca, goed Bayern de eerste 20 minuten, dan is Barca wat dieper gaan spelen en hebben ze het middenveld van Bayern volledig kapotgespeeld en continu diepe ballen gespeeld tegen een verdediging die véél te hoog bleef staan.
Real - Barca: goede match waarbij de kansen toch voornamelijk voor Real waren in het begin, dan een individuele fout van Mendy en kleuterlijk verdedigd op de 0-2 waarbij Lewandowski véél te veel ruimte kreeg (goed vrijgelopen, maar vrij koppen tussen 3 verdedigers mag daar toch niet..)
0-3 en 0-4 heb ik gemist door de dochter die wakke werd :p

Bij Real had je tot aan die 0-2 nog het gevoel dat er iets gebeurde, dat was bij Bayern voor mij niet het geval. En zoals al herhaald, los van hoe goed Barca is (want ze zijn echt wel goed!) is hetgeen mij stoort bij het Bayern van Kompany dat ze gewoon 90 minuten op dezelfde manier spelen zonder een plan B. Daar moet gewoon meer uitkomen dan goals rammen tegen mindere ploegen.

Edit: ik vind de verticaliteit waarmee Barca nu speelt echt wel een verademing trouwens. Het eindeloze breien was minder mijn ding, maar ze spelen heel leuk voetbal nu.

Laatst bewerkt:
Ik vind het nieuwe format qua aantrekkingskracht wel leuker in de zin dat je elke matchdag het gevoel hebt dat er enorm veel verandert of op het spel staat. Afin, ik volg het toch met meer interesse (los van de match )

Nunez 10 minuten op het veld en de meest frustrerende speler van de match 😅

Toch echt indrukwekkende start van Slot, vooral hoe hij eindelijk de verdediging in orde heeft gekregen.
60 minuten stilletjesaan dooddoen om dan toe te slaan.

Die pass van Jones :drool:, en daarna Leverkusen gewoon kapotgespeeld.

Terug
Bovenaan