UEFA Champions League 2025-2026

Jammer dat Union geen plan (of geen moed) leek te hebben om aan te vallen na de rode kaart. Precies dat ze content waren met "maar" 2 - 0.

Wel genoten van prachtige full risk dribbels als laatste man van... Sykes! :)))

Het zwak punt bij Bayern de eerste helft was de 20, Bischoff, die een paar keer werd ingepakt door de 25 van Union.
Maar ze leken niet te hebben gezien dat die 20 de tweede helft op de andere flank stond.
Davies eraf lopen bleek dan toch iets moeilijker...

Ik dacht dat de keeper bij de eerste penalty nog bal raakte, maar blijkbaar niet als de VAR niet ingreep.

Zwakste punt bij Union was de 8. Het leek te snel te gaan voor hem. Ik had Schoofs sneller ingewisseld.

Zoals verwacht is winst van Club heel waarschijnlijk voldoende voor kwalificatie (ongeacht doelsaldo):

"Club Brugge moet sowieso winnen tegen Marseille. In dat geval springt het over Marseille in de stand én moet het nog 2 andere teams voorbij.

Dat betekent dat van volgende 7 teams er 5 mogen winnen:
  • Olympiakos (naar Ajax)
  • Kopenhagen (naar Barcelona)
  • Leverkusen (thuis tegen Villarreal)
  • Monaco (thuis tegen Juventus)
  • Napoli (thuis tegen Chelsea)
  • PSV (thuis tegen Bayern)
  • Bilbao (thuis tegen Sporting)
Mocht Qarabag (tegen Liverpool) en/of Galatasaray (tegen City) ruim verliezen op de slotspeeldag kan blauw-zwart ook nog over hen springen op basis van doelpuntensaldo." Bron: sporza.

Lijkt wel heel onwaarschijnlijk dat 6 teams uit dat rijtje zouden winnen. Maar winnen tegen Marseille wordt natuurlijk een hele opgave. Er zal een top-Club moeten nodig zijn met wellicht wat meeval op de juiste momenten.

Heb nu ni speciaal op Zorgane gelet deze keer.

Wat een fantastisch stadion trouwens. En ook chill. Samen tussen thuissupporters op de metro, naar huis wandelen. Zeer weinig flikken gezien. Bier aanwezig, maar net zoals in Engeland moogt ge niet meenemen naar uw plaats. Zo zou voetbal altijd moeten zijn gewoon.

Enige echt kutte bij Bayern is da fokking lied telkens ze scoren. Chance maar 2x moeten aanhoren.

Over de match zelf: fantastische 1ste helft. Zeer jammer dat de match beslist wordt met een hoekschop. Na de rode kaart deden ze de match op slot, puur balbezit. Zelfs met 10 loopt ge achter een ongrijpbare bal. Maar toch niet kapotgespeeld geweest. Dat is al een prestatie op zich

Bijlagen

• 20260121_232843.jpg
    20260121_232843.jpg
    3,2 MB · Weergaven: 13
Zoals verwacht is winst van Club heel waarschijnlijk voldoende voor kwalificatie (ongeacht doelsaldo):

"Club Brugge moet sowieso winnen tegen Marseille. In dat geval springt het over Marseille in de stand én moet het nog 2 andere teams voorbij.

Dat betekent dat van volgende 7 teams er 5 mogen winnen:
  • Olympiakos (naar Ajax)
  • Kopenhagen (naar Barcelona)
  • Leverkusen (thuis tegen Villarreal)
  • Monaco (thuis tegen Juventus)
  • Napoli (thuis tegen Chelsea)
  • PSV (thuis tegen Bayern)
  • Bilbao (thuis tegen Sporting)
Mocht Qarabag (tegen Liverpool) en/of Galatasaray (tegen City) ruim verliezen op de slotspeeldag kan blauw-zwart ook nog over hen springen op basis van doelpuntensaldo." Bron: sporza.

Lijkt wel heel onwaarschijnlijk dat 6 teams uit dat rijtje zouden winnen. Maar winnen tegen Marseille wordt natuurlijk een hele opgave. Er zal een top-Club moeten nodig zijn met wellicht wat meeval op de juiste momenten.
Aangezien Marseille gezien de stand ook vol voor de overwinning zal gaan, wordt dat toch een serieus zware match voor Club.

Heb nu ni speciaal op Zorgane gelet deze keer.

Wat een fantastisch stadion trouwens. En ook chill. Samen tussen thuissupporters op de metro, naar huis wandelen. Zeer weinig flikken gezien. Bier aanwezig, maar net zoals in Engeland moogt ge niet meenemen naar uw plaats. Zo zou voetbal altijd moeten zijn gewoon.

Enige echt kutte bij Bayern is da fokking lied telkens ze scoren. Chance maar 2x moeten aanhoren.

Over de match zelf: fantastische 1ste helft. Zeer jammer dat de match beslist wordt met een hoekschop. Na de rode kaart deden ze de match op slot, puur balbezit. Zelfs met 10 loopt ge achter een ongrijpbare bal. Maar toch niet kapotgespeeld geweest. Dat is al een prestatie op zich
Enkele jaren terug eens naar Bayern gaan kijken en inderdaad heel chill allemaal, supporters lopen door elkaar, weinig politie en alles qua logistiek gewoon heel goed geregeld.

Marseille hoort toch gewoon aan de kant gezet te worden, die verliezen zelfs 0-3 van een kwakkelend Liverpool.

Ik heb er vertrouwen in alleszins. We spelen thuis hè.

Marseille hoort toch gewoon aan de kant gezet te worden, die verliezen zelfs 0-3 van een kwakkelend Liverpool.

Ik heb er vertrouwen in alleszins. We spelen thuis hè.
Buiten die wedstrijd tegen Liverpool hebben ze nog 1x verloren in de laatste 8 wedstrijden. Daar zit 1 gelijkspel in tegen PSG en de rest gewonnen met 2-5, 0-9, 0-6, 1-0 en 2-3. Die scoren dus vrij vlot. Gewoon aan de kant zetten zou ik het niet noemen, ze staan ook boven Club in de CL he.

Makkelijk wordt het sowieso niet, lijkt me toch een stugge ploeg.
Maar alles of niets in feite, wat wel leuk is. Op zich cva campagne als we nu door gaan of niet. Enkel tegen Atalanta moesten we meer gedaan hebben imo.

Buiten die wedstrijd tegen Liverpool hebben ze nog 1x verloren in de laatste 8 wedstrijden. Daar zit 1 gelijkspel in tegen PSG en de rest gewonnen met 2-5, 0-9, 0-6, 1-0 en 2-3. Die scoren dus vrij vlot. Gewoon aan de kant zetten zou ik het niet noemen, ze staan ook boven Club in de CL he.
Die 0-6 en 0-9 zijn nu wel geen graadmeters, dat gaat over bekerwedstrijden tegen Janneke en Mieke.

1x verloren in de laatste 8 wedstrijden klopt toch niet btw. Ik zie net hun laatste 10 wedstrijden en daar hebben ze er maar 5 van gewonnen, waaronder die twee bekerwedstrijden. Vind ik toch allesbehalve indrukwekkend.

Ze staan idd boven Club, maar heb ze een paar keer aan 't werk gezien en ik vond dat toch allesbehalve een ploeg om schrik van te hebben, toch zeker niet in ons eigen stadion. Tegen Union hebben ze toch ook op een diefje gewonnen bv... Wij hadden gemakkelijk boven hun kunnen staan en als ik onze tegenstanders vergelijk, dan hebben wij het toch een pak moeilijker gehad met Barça, Bayern en Arsenal hoor.

Het wordt zeker niet makkelijk zoals @BleKKie zegt, maar als we de lijn doortrekken van onze Europese avonden die zich afspelen de laatste jaren in een kolkend Jan Breydel? Dan zie ik het echt wel goedkomen en heb ik er echt wel vertrouwen in.

Zou nu wel wat zijn mochten we nu los 0-3 in de kakker worden gepakt, maar bon. Beetje vertrouwen uitspreken mag ook wel eens.

Aangezien Marseille gezien de stand ook vol voor de overwinning zal gaan, wordt dat toch een serieus zware match voor Club.
Ok, maar op voorhand teken je daar toch altijd voor?
Of: Je speelt de volledige voorronde en moet in de top 24 geraken om de volgende ronde te halen
Of: Je speelt één wedstrijd thuis tegen Marseille en bij winst ga je naar de volgende ronde.

Ik denk dat zowat iedereen voor optie 2 kiest wat betreft "goeie kansen om ons te kwalificeren voor de volgende ronde CL".

Makkelijk wordt het sowieso niet, lijkt me toch een stugge ploeg.
Maar alles of niets in feite, wat wel leuk is. Op zich cva campagne als we nu door gaan of niet. Enkel tegen Atalanta moesten we meer gedaan hebben imo.
En met een deftige VAR/scheids winnen we gewoon van Barça! Ik ben daar nog altijd pissed over :angry:

We hebben zeer nipt verloren tegen hen dus is niet onmogelijk. Zien dat je die vrouwen-slager kan stoppen

We hebben zeer nipt verloren tegen hen dus is niet onmogelijk. Zien dat je die vrouwen-slager kan stoppen

Zijn nu ook Nwaneri gaan halen, maar geen idee of die speelgerechtigd is Europees? Heeft ook al CL gespeeld met Arsenal dit seizoen.
Is wel een talentje.

En schrok me effe rot. Zijn blijkbaar ook Timber gaan halen, tweelingsbroer van die van Arsenal 😂

Zijn nu ook Nwaneri gaan halen, maar geen idee of die speelgerechtigd is Europees? Heeft ook al CL gespeeld met Arsenal dit seizoen.
Is wel een talentje.

En schrok me effe rot. Zijn blijkbaar ook Timber gaan halen, tweelingsbroer van die van Arsenal 😂
Spelerslijst van september geldt nog altijd, nieuws transfers kunnen pas in de volgende ronde mee doen.

Dat is imo wel een hiaat in het nieuwe systeem vind ik.
Je ploeg kan half leeg gekocht worden en je kan niets nieuws binnen brengen. Die Afrika cup heb je dan ook nog eens waardoor wij vb. Onyedika een match gemist hebben.
In feite is dat wel oneerlijk imo.

Terug
Bovenaan