UEFA Champions League 2025-2026

Newcastle toch echt wel de betere ploeg, zonde dat ze er geen binnenduwen..
Barcelona en Real zijn beiden toch maar flauw dit seizoen tbh van wat ik ervan gezien heb.

Dat lelijke Newcastle heeft wel kei goed gespeeld, met veel lef en volgas vooruit.

Jammer dat het resultaat dit niet weergeeft.

Toch nog 1-1 in de laatste seconden na een domme fout.
Bon, zie veel liever Barca doorgaan dan dat lelijke Newcastle.
Newcastle toch positief gespeeld tegen Barca? Kan niet zeggen dat ik ze voor de rest veel volg, maar er zat wel schwung in vond ik.

Soit, ze zijn zeker niet kansloos, benieuwd naar de terugmatch

Ben ik trouwens de enige die niet warm loopt voor alweer een Real - City match? Zelfs met de bedroevende vorm van Real zou ik hier vroeger naar uitgekeken hebben, maar 't is precies te veel gebeurd de laatste jaren..

Ben ik trouwens de enige die niet warm loopt voor alweer een Real - City match? Zelfs met de bedroevende vorm van Real zou ik hier vroeger naar uitgekeken hebben, maar 't is precies te veel gebeurd de laatste jaren..
Ik word al lang niet meer warm van die CL matchen in het algemeen. Is alleen nog maar een geldgewin en constant dezelfde matchen door de overdaad aan wedstrijden. Er doen gewoon te veel teams uit Engeland, Spanje etc mee.

Als dat ooit bij dazn komt, zou ik niet van wakker liggen om hier niets meer van te zien

Newcastle toch positief gespeeld tegen Barca? Kan niet zeggen dat ik ze voor de rest veel volg, maar er zat wel schwung in vond ik.

Soit, ze zijn zeker niet kansloos, benieuwd naar de terugmatch
Zeker. Maar vind het gewoon lelijke spelers, en een lelijke club. Heb enkel de laatste 10 minuten gezien, en Barca speelde toen echt niet goed.

Er is ook gewoon veel te veel voetbal op tv en de clubs spelen veel te veel matchen.

Vroeger kon je echt weken op voorhand toeleven naar een topper van je eigen club, dat gevoel is volledig verdwenen nu met zo'n overvolle kalender (en dat gedrocht van die puntenhalvering natuurlijk)

Ook in CL met nieuwe format gewoon veel te veel matchen, die van je eigen club: ok, maar al die andere matchen: onmogelijk dat nog allemaal te volgen.

Barça was gewoon veels te zwak gisteren... Je zag dat de wedstrijden op een week tijd Atletico Madrid thuis, Athletic Bilbao uit en dan Newcastle uit gewoon te veel waren. Nu zondag nog tegen Sevilla, eerlijk gezegd hoop ik dat er fameus geroteerd wordt, ik betwijfel het echter... Pedri, Bernal, Raphinha, Joao Felix, zoveel spelers die eigenlijk stikkapot zijn. Andere spelers zoals Lamine Yamal, Cubarsi en Gerard Martin (wat is die op een jaar tijd fameus verbeterd) moeten de meubelen dan elke keer redden, dit kan je geen 3 weken meer volhouden...

Ben benieuwd maar denk dat onze fysieke beperkingen ons de komende maand een beetje de das gaan omdoen. Zet een PSG/Bayern/City tegen dit Barça en het wordt gewoon 6-0.

Newcastle op zich vond ik niet spectaculair, het is nu niet dat Joan Garcia enkele supersaves heeft moeten doen en zelfs bij de goal zag het er wat klungelig uit van Joan Garcia... Ook daar, Araujo heeft krampen en kan niet meer lopen, Raphinha neemt half zijn plek in als rechtsback maar vergeet dan wel met zijn man mee te gaan... Had perfect vermeden kunnen/moeten worden.

Barcelona was echt vreselijk gisteren. Denk niet dat ik ze ooit al, in de UCL dan, zo statisch, zo inspiratieloos en zonder drive heb zien spelen. Echt een gestolen punt.

Er is ook gewoon veel te veel voetbal op tv en de clubs spelen veel te veel matchen.

Vroeger kon je echt weken op voorhand toeleven naar een topper van je eigen club, dat gevoel is volledig verdwenen nu met zo'n overvolle kalender (en dat gedrocht van die puntenhalvering natuurlijk)

Ook in CL met nieuwe format gewoon veel te veel matchen, die van je eigen club: ok, maar al die andere matchen: onmogelijk dat nog allemaal te volgen.
Het nieuwe format op zich vind ik wel leuk, maar idd veel te veel dezelfde ploegen uit de grote competities, zelfde matchen constant, dat maakt het gewoon saai op den duur.

Vraag me af hoe dat zit met de kijkcijfers eigenlijk...

Zo'n Bodo glimt, das fantastisch imo, maar UEFA of andere grote ploegen (of competities) vinden dat maar meeeh wrs (cfr super league etc), want ja dat levert "niet genoeg" (:laugh: ) op vermoedelijk.

Laatst bewerkt:
Ik word al lang niet meer warm van die CL matchen in het algemeen. Is alleen nog maar een geldgewin en constant dezelfde matchen door de overdaad aan wedstrijden. Er doen gewoon te veel teams uit Engeland, Spanje etc mee.

Als dat ooit bij dazn komt, zou ik niet van wakker liggen om hier niets meer van te zien
Voor Bayern zet ik tegenwoordig graag mijn tv aan hoor. Bovenaards voetbal gebracht door, op dit moment, de beste trainer ter wereld.

Voor Bayern zet ik tegenwoordig graag mijn tv aan hoor. Bovenaards voetbal gebracht door, op dit moment, de beste trainer ter wereld.

Die match ook meegepikt en 't was echt niet normaal gisteren. Olise gewoon onhoudbaar.
Atalanta wel geen topploeg natuurlijk.
Het zal mij verbazen als dit Bayern de finale niet speelt.

Het nieuwe format op zich vind ik wel leuk, maar idd veel te veel dezelfde ploegen uit de grote competities, zelfde matchen constant, dat maakt het gewoon saai op den duur.

Wat zou je dan veranderen?

Nu spelen ze 8 matchen in de groepsfase, tegen verschillende tegenstanders.
Vroeger waren dat 6 matchen, 2 keer tegen dezelfde tegenstander.

Vind het systeem nu echt wel beter dan vroeger. Ja, meer matchen. Maar ook meer ploegen en net meer variatie.
Het is de Champions League hé, het is toch logisch dat telkens dezelfde (beste) ploegen uit de beste competities deelnemen.
Dat is toch nooit anders geweest?

Wat ze moeten afschaffen zijn die nutteloze competities zoals de Nations League en het WK voor clubs.
In Engeland heb je ook 2 bekercompetities, schaf er eentje van af.

Wat zou je dan veranderen?

Nu spelen ze 8 matchen in de groepsfase, tegen verschillende tegenstanders.
Vroeger waren dat 6 matchen, 2 keer tegen dezelfde tegenstander.

Vind het systeem nu echt wel beter dan vroeger. Ja, meer matchen. Maar ook meer ploegen en net meer variatie.
Het is de Champions League hé, het is toch logisch dat telkens dezelfde (beste) ploegen uit de beste competities deelnemen.
Dat is toch nooit anders geweest?

Wat ze moeten afschaffen zijn die nutteloze competities zoals de Nations League en het WK voor clubs.
In Engeland heb je ook 2 bekercompetities, schaf er eentje van af.
Formaat is ok, sowieso.

Maar we komen van een CL waar enkel kampioenen deelnamen hé!

Nu is er weer een race voor een extra spot zag ik ergens, en das weer Spanje, Duitsland of Engeland die nóg meer ploegen mogen afvaardigen sjah, zo maak je de situatie alsmaar slechter natuurlijk

Formaat is ok, sowieso.

Maar we komen van een CL waar enkel kampioenen deelnamen hé!

Nu is er weer een race voor een extra spot zag ik ergens, en das weer Spanje, Duitsland of Engeland die nóg meer ploegen mogen afvaardigen sjah, zo maak je de situatie alsmaar slechter natuurlijk

Ja, oké als je terug wil naar Europacup I format. Fair enough. Maar dat is ook al meer dan 30 jaar geleden ondertussen hé.

De CL zoals ik ze ken, was altijd al zoals nu. De beste ploegen van de beste competities nemen deel. Of de beste competities leveren het hoogst aantal ploegen af alleszins. Alleen zijn er nu inderdaad meer matchen, maar is er ook meer variatie tussen de matchen.

Voor mij ook perfect logisch dat eventuele extra spot naar de hoogste gerankte gaat in de coëfficiënten lijst.
Lees dat Engeland er misschien 5 krijgt volgend seizoen, dan valt er ook ergens een spot van een andere competitie weg of?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan