Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben ik het ook mee eens, maar op deze manier wordt het wel een saaie eenzijdige boel. Nog een paar jaar en de helft van de premier league ploegen mag meedoen. Zo zorg je ervoor dat het kapitaal ook alleen maar daar gaat blijvenSorry, maar van elk land de kampioen mee laten doen gaat ook niemand blij mee worden. Wel eens dat het veel te veel van hetzelfde is. Hoewel het nieuwe format wel iets leuker is, althans de groepsfase.
Als dit het limiet blijft, gaat het nog, maar ze mogen het voor mij wel terugschroeven naar maximaal 3/4 per land.Ben ik het ook mee eens, maar op deze manier wordt het wel een saaie eenzijdige boel. Nog een paar jaar en de helft van de premier league ploegen mag meedoen. Zo zorg je ervoor dat het kapitaal ook alleen maar daar gaat blijven
Is natuurlijk ook niet evident als je tegen 7 verschillende ploegen speelt he.Ze moeten terug invoeren dat je niet in de eerste ronde van de KO terug tegen een tegenstander kan komen waar je al tegen gespeeld hebt in de league fase. Real - City is bijvoorbeeld al geweest dit seizoen, moeten ze gewoon vermijden dat dat zo snel al terug gebeurd.
Dat beweer ik ook helemaal niet hé, wil gewoon zeggen dat we daarvan komen en de grote competities enkel maar groter maken om de zoveel jaar... En de kleintjes alsmaar minder kans geven.Sorry, maar van elk land de kampioen mee laten doen gaat ook niemand blij mee worden. Wel eens dat het veel te veel van hetzelfde is. Hoewel het nieuwe format wel iets leuker is, althans de groepsfase.
Nee, zeker niet. Zelfs ik sta eigenlijk totaal niet te popelen voor vanavond. En dat terwijl "wij" eigenlijk leven van avonden zoals deze.Ben ik trouwens de enige die niet warm loopt voor alweer een Real - City match? Zelfs met de bedroevende vorm van Real zou ik hier vroeger naar uitgekeken hebben, maar 't is precies te veel gebeurd de laatste jaren..
Niet evident, maar niet onmogelijk. Ze hadden vandaag bv. simpelweg Real tegen Sporting kunnen laten uitkomen ipv City, maar goed, die discussie heb ik hier al eens gevoerd, dus ga het niet nog eens doen.Is natuurlijk ook niet evident als je tegen 7 verschillende ploegen speelt he.

Dat beweer ik ook helemaal niet hé, wil gewoon zeggen dat we daarvan komen en de grote competities enkel maar groter maken om de zoveel jaar... En de kleintjes alsmaar minder kans geven.
Dusja de gaan naar een semi super league, want zowat alle topploegen zijn elk jaar quasi automatisch geplaatst tenzij je Tottenham bent omdat je faalt in je eigen competitie.
Nee, zeker niet. Zelfs ik sta eigenlijk totaal niet te popelen voor vanavond. En dat terwijl "wij" eigenlijk leven van avonden zoals deze.
Zelfs als Real-fan word je op den duur wat moe van continue dezelfde affiches hoor. Vandaar dat ik liever ook Sporting had geloot ipv City, maar goed. En da's nu niet omdat het makkelijkere tegenstander was geweest, maar gewoon om niet wééral tegen City te moeten spelen.
Niet evident, maar niet onmogelijk. Ze hadden vandaag bv. simpelweg Real tegen Sporting kunnen laten uitkomen ipv City, maar goed, die discussie heb ik hier al eens gevoerd, dus ga het niet nog eens doen.![]()
Ik noteer deze editie nochtans 6 Engels ploegen in de CL...Niet akkoord eigenlijk. In Engeland is het echt wel een hevige strijd op zich om top 4 te spelen.
City, United, Liverpool, Arsenal, Chelsea en laatste jaren ook Villa en Newcastle die zich in de debatten mengen.
En dan vermeld ik Spurs bewust nog niet.
Dus alle topploegen in Engeland zijn alles behalve automatisch geplaatst. 7 of 8 toppers, afhankelijk van hoe je het bekijkt voor 4 spots (volgend jaar misschien 5).
Euhm nee, totaal niet. Ik had 10x liever tegen Bayern of PSG gespeeld die ik hoger inschat dan City atm.Eigenlijk had je dus gewoon een makkelijkere loting gewild. Fair enough, maar zeg dat dan gewoon.
Dat ze nu opnieuw City treffen is inderdaad bad luck, maar ook niet meer dan dat. Of denk je dat de loting rigged is en er meer achter schuilt?

Ik noteer deze editie nochtans 6 Engels ploegen in de CL...
Aangezien de CL-winnaar en de EL-winnaar automatisch een CL-ticket krijgen, kan je dus nu al 6 tickets per competitie krijgen.
Volgend jaar gaat het dus blijkbaar al naar 7 mogelijke deelnemers als de info hierboven juist is.
Het zal niet elk jaar voorvallen maar het lijkt me toch een kwalijke evolutie en te verregaand.
Euhm nee, totaal niet. Ik had 10x liever tegen Bayern of PSG gespeeld die ik hoger inschat dan City atm.
Gewoon lezen wat er staat eigenlijk he: Jaar na jaar City-Real wordt gewoon afgezaagd he, zelfs voor ons als fans.
Trouwens, of wij er nu deze ronde uitgaan, of de volgende. De CL winnen doen we dit jaar toch niet hoor.![]()
Maar moet je daarom dat land belonen met een extra ticket?De winnaars van de CL en de EL hebben hun plaats in de CL dan ook niet gestolen, lijkt me.
Jeej, weeral kans op 6 teams. Bah.De top 2 landen van de 2024-25 association club coëfficiënten kregen een extra spot dit jaar, zijnde Engeland en Spanje. Dus dit seizoen was het al top 5 in Engeland dat een spot kreeg, en het lijkt erop dat dit volgend jaar opnieuw gaat zijn.
Jaar ervoor (CL 24/25) was dat trouwens Duitsland en Italië. Of dat een fair systeem is, daar valt inderdaad over te discussiëren.
En Tottenham kreeg dit jaar ook een extra spot als EL winnaar. Dus ja, dat is toeval en gaat niet elk jaar gebeuren.
Dus 7 ploegen sowieso niet volgend seizoen. 6 kan enkel als Aston Villa of Nothingham de EL winnen.
Ligt het gewoon ook niet aan de omkadering? Verschillende matchen zijn verspreid (VTM, PS en Pickx) wat mensen verplicht om verschillende abo's te nemen, maar dan kantelt dan naar geen enkel abo en zit je opgescheept met VTM waar er tijdens de rust 2 minuten analyse krijgt met een priemende blik van Aster naar Degryse erbovenop?
Andere vraag, hadden jullie Kinsky voortijdig gewisseld? Gert Verheyen hoorde ik in zijn commentaar zeggen dat die er af moest.
Bwah...Kijk, ik vind het hilarisch wat de Spurs allemaal aan het uitsteken zijn, maar dit gun je zelfs een speler van je ergste rivaal niet.

Maar moet je daarom dat land belonen met een extra ticket?
Pakweg rond 2010-2015 was het zo dat als de CL-winnaar zich ook plaatste via de competitie in eigen land, dat dat extra ticket dan ging naar het eerste land zonder rechtstreeks CL-ticket. Dat vind ik veel fairder.
Ok, intussen is veel veranderd met kampioenensporen en niet-kampioenensporen. Maar het is wel duidelijk dat elke verandering minstens ook in het voordeel van de grote landencompetities was.

Nee. Bij de rust misschien, maar niet op dat moment. Da's gewoon spelen met iemand zijn carrière.Andere vraag, hadden jullie Kinsky voortijdig gewisseld? Gert Verheyen hoorde ik in zijn commentaar zeggen dat die er af moest.

Kan toch wel. Als 1 van Chelsea of Liverpool niet in de top 5 eindigt maar wel de CL wint zit je als de EL gewonnen wordt door één van die ploegen met 7 Engelse ploegen volgend jaar.Dus 7 ploegen sowieso niet volgend seizoen. 6 kan enkel als Aston Villa of Nothingham de EL winnen.
Ik zou er hem ook niet afgehaald hebben. Kon je evengoed Van de Ven wisselen want die gleed ook weg en heeft nadien een paar wilde tackles gedaan.Nee. Bij de rust misschien, maar niet op dat moment. Da's gewoon spelen met iemand zijn carrière.
Sowieso om te beginnen ongelofelijk dom van Tudor om die op zo'n moment te laten debuteren.![]()
En in welke wereld is dit nu weer penalty zeg? Zuivere schwalbe van Madueke.Arsenal 1-0 achter na een doelpunt op een hoekschop (waar er voor mij wel een fout gebeurd op het nummer 10 van Arsenal waardoor die niet kan verdedigen op Andrich)