UEFA Champions League 2025-2026

Er zit 9 a 10 seconden tussen het fluiten van de fout en de 2e gele kaart

Denk wel dat het terecht is. Laat die bal gewoon liggen. Het is gewoon moedwillig de spelhervatting vertragen

Snap echt niet dat mensen vinden dat een 2e geel voor overduidelijk spelbederf niet gegeven mag worden in een topmatch.

Waar slaat dat zelfs op.

Dan mag je 10 gele kaarten per wedstrijd geven voor "overduidelijk spelbederf".
Een scheids die de wedstrijd aanvoelt,.geeft daar nooit een 2de gele kaart voor. Maar bon, let's move on.

Een scheids die de wedstrijd aanvoelt geeft daar nooit een 2de gele kaart voor. Maar bon, let's move on.
Die andere 9 heb ik precies gemist.

Hoe ge het draait of keert, dit was obvious spelbederf. En als niemand een 2e gele kaart trekt, dan blijven ze dit gewoon doen.
Zeggen dat het belachelijk is omdat een scheids eindelijk doet wat hij moet doen is gewoon meh.

Een scheids die de wedstrijd aanvoelt geeft daar nooit een 2de gele kaart voor. Maar bon, let's move on.
Probleem was vooral dat de ref het niet wist he. :) Als hij het wel wist, kreeg Camavinga wellicht gewoon een uitbrander. En keken we nu mogelijks naar verlengingen. ;)

Dan mag je 10 gele kaarten per wedstrijd geven voor "overduidelijk spelbederf"

Die Madrileense ploegen doen inderdaad niks anders, en dan maar bleiten als het eens niet pakt.

Zuur als je zo dicht bij verlengingen bent. Niet onverdiend natuurlijk, gun het Vince maar Bayern zelf niet 😛. Maar psg/atl cl winnen zou ik nog pak erger vinden.

Die andere 9 heb ik precies gemist.

Hoe ge het draait of keert, dit was obvious spelbederf. En als niemand een 2e gele kaart trekt, dan blijven ze dit gewoon doen.
Zeggen dat het belachelijk is omdat een scheids eindelijk doet wat hij moet doen is gewoon meh.

De bal even vastnemen (vooral op de helft van de tegenstander zoals nu) gebeurt constant in wedstrijden. Vooral door verdedigers om terug in positie te komen. Hoe je het draait of keert, daar wordt heel zelden een gele kaart voor getrokken en zeker geen 2de geel.
Het feit dat het nu uitzonderlijk wel gebeurt en een epische wedstrijd tot zijn einde brengt, maakt het voor mij veel te streng.

Het ergste vind ik nog dat Kane op dat moment op de grond lag, dat maakt heel de actie nog dommer want Bayern ging dan toch geen snelle vrije trap nemen... Zucht.

De bal even vastnemen (vooral op de helft van de tegenstander zoals nu) gebeurt constant in wedstrijden. Vooral door verdedigers om terug in positie te komen. Hoe je het draait of keert, daar wordt heel zelden een gele kaart voor getrokken en zeker geen 2de geel.
Het feit dat het nu uitzonderlijk wel gebeurt en een epische wedstrijd tot zijn einde brengt, maakt het voor mij veel te streng.
De bal “even” vastnemen? Loopt er eerst al mee weg, en pakt hem dan nog eens vast. Wel akkoord dat het niet veel gefloten wordt, en dat lijkt mij net het probleem.

Snap toch ook niet dat mensen dit allemaal ok vinden, en die tweede gele kaart een schande vinden.

Spelers krijgen rode kaarten omdat ze hun shirt uittrekken he. Maar spelbederf zou dan geen probleem zijn.

De rol van de ref bij 2 goals van Real had trouwens gewoon meer invloed op de match hoor. ;)

Even vasthouden terwijl ze achteruit huppelen of bal omhoog gooien zie je idd vaker.

Maar zolang er geen tegenspeler staat om het spel meteen te hervatten vertraag je het ook niet echt

Hier is het 9 a 10 seconden bal bijhouden (niet gewoon even) EN de bal niet aan Kimmich willen geven. Dan krijg je gewoon geel op elk veld van elke ref

Dat is al een domme actie om zo geel te pakken, soms begrijpelijk. Maar toch helemaal gat achterlijk als je al geel gepakt hebt

Hij loopt eerst meters weg met de bal, om vervolgens ook nog eens de bal op te pakken nadat hij erover aangemaand werd.

Dat is wel iets anders dan even de bal vastpakken.

Even vasthouden terwijl ze achteruit huppelen of bal omhoog gooien zie je idd vaker.

Maar zolang er geen tegenspeler staat om het spel meteen te hervatten vertraag je het ook niet echt

Hier is het 9 a 10 seconden bal bijhouden (niet gewoon even) EN de bal niet aan Kimmich willen geven. Dan krijg je gewoon geel op elk veld van elke ref

Dat is al een domme actie om zo geel te pakken, soms begrijpelijk. Maar toch helemaal gat achterlijk als je al geel gepakt hebt
Ik denk wel dat de scheids hem niet had gegeven als hij doorhad dat Camavinga al reeds geel had, want die trekt pas rood nadat die van Bayern hem erop hadden gewezen. Maar dat zou niet mogen meespelen natuurlijk.

Het blijft gewoon super dom want je geeft de scheids gewoon de mogelijkheid om dat te doen. Toen ik Cama dat zag doen had ik al schrik dat die eruit ging gaan.

Camavinga zijn carrière bij Real is trouwens voorbij alleszins, dat weet ik wel zeker.

Terug
Bovenaan