UEFA Champions League 2025-2026

De scheidsrechter was niet top, maar gezien 2 doelpunten van Real kwamen na discutabele situaties en ze al veel sneller met 10 man hadden kunnen staan - Rüdiger verdiende mijn inziens toch ook 2 gele kaarten -, kunnen ze bij Real het toch echt daar niet op steken.

Geweldig tweeluik voetbal in elk geval. Te vaak zet ik me voor een CL-match in de zetel en beklaag ik me dat omdat ik mijn tijd aan het verdoen ben, maar dit was 2 keer smullen. Op papier moet PSG - Bayern nog veel meer van dat geven, laat ons hopen.

Real ondanks de problemen dit seizoen toch weer aartsgevaarlijk. En ik beaam eerdere comments hier dat ze dit met een fitte Courtois allicht wel over de streep zouden getrokken hebben.

Wat een ongelooflijke bleiters, dat Madrid.

Ik ergerde me er zo aan dat ik zowaar hoopte op een overwinning von den roten.

Dat is me nog nooit overkomen.

Wat een ongelooflijke bleiters, dat Madrid.

Ik ergerde me er zo aan dat ik zowaar hoopte op een overwinning von den roten.

Dat is me nog nooit overkomen.

Blijf dat toch straf vinden. Zelf met zoveel wegkomen, en dan toch het lef hebben om te lopen bleiten na een volledig te verantwoorden 2de gele kaart. Goed ja, zo een Vinni jr, is zowat de Draymond Green van het voetbal. Hoorndol word ik van zo een sportfiguren. En daarom alleen al mag men al die cinema van mij een pak strenger gaan bestraffen. ;)

Ik vind dat trouwens ook enorm ergerlijk als dat gebeurt bij de ploegen waarvoor ik supporter. Zo een Coosemans, kan ik mij ook dood aan ergeren op dat vlak.

Tjah,

Ze hebben eens n scheids die niet in hun voordeel fluit.

Maar int algemeen, wat een rot karakters lopen daar toch ook wel niet rond..

Blijf dat toch straf vinden. Zelf met zoveel wegkomen, en dan toch het lef hebben om te lopen bleiten na een volledig te verantwoorden 2de gele kaart. Goed ja, zo een Vinni jr, is zowat de Draymond Green van het voetbal. Hoorndol word ik van zo een sportfiguren. En daarom alleen al mag men al die cinema van mij een pak strenger gaan bestraffen. ;)

Ik vind dat trouwens ook enorm ergerlijk als dat gebeurt bij de ploegen waarvoor ik supporter. Zo een Coosemans, kan ik mij ook dood aan ergeren op dat vlak.

Had Kompany die mannen niet gewoon een knuffeltje kunnen gaan geven 🤐

Kunnen ze niet gewoon verbieden om naar de scheids te stappen? Als je die beelden na de match ziet is dat een toch een hoop verwaande, omhoog gevallen, arrogante sporters zeg.

Wat is trouwens de reden dat velen tegen Bayern zijn? Jean-Marie does not approve 😁

Die tweede geel voor Camavinga is gewoon terecht, dat staat ook zo in de regels. Puur spelbederf. Het probleem is dat die kaart anders zelden gegeven wordt. Ik hoop dat ze door dit voorval wat meer consequent worden daarin. De bal wegtrappen nadat je fout tegen hebt gekregen = altijd geel. Probleem opgelost.

Ik vind het ook weer hilarisch dat ze bij Marca claimen dat "hiervoor tweede geld trekken is voetbal willen vermoorden", terwijl ze anders op hun achterste poten staan en steen en been klagen als er eens een tegenstander tijd rekt.

Het is dus wéér de schuld van de ref dat ze eruit liggen.

Die tweede geel voor Camavinga is gewoon terecht, dat staat ook zo in de regels. Puur spelbederf. Het probleem is dat die kaart anders zelden gegeven wordt. Ik hoop dat ze door dit voorval wat meer consequent worden daarin. De bal wegtrappen nadat je fout tegen hebt gekregen = altijd geel. Probleem opgelost.

Ik vind het ook weer hilarisch dat ze bij Marca claimen dat "hiervoor tweede geld trekken is voetbal willen vermoorden", terwijl ze anders op hun achterste poten staan en steen en been klagen als er eens een tegenstander tijd rekt.

Hoe kan het daar ook anders... Van de fases van de onterechte vrije trap die een goal wordt en de overtreding van Rüdiger waarna een goal volgt zwijgen ze natuurlijk. Vanmorgen staat er zelfs in't groot 'mondiale verontwaardiging'... Nu denken ze dus echt dat Madrid het ganse universum bevat.

Soit, had 350 EUR kunnen winnen had Real doorgegaan maar ben er niet rauwig om. 2 cadeaus van Neuer, 2 cadeaus van de ref en nog zagen en klagen alsof het grootste onrecht is aangedaan. Allicht dit WK ook nog eens janken dat er geen enkele Real speler (pakt 1) naar het WK gaat, terwijl er gisteren letterlijk maar 1 spanjaard gespeeld heeft en dat voor 2 minuten...

Kunnen ze niet gewoon verbieden om naar de scheids te stappen? Als je die beelden na de match ziet is dat een toch een hoop verwaande, omhoog gevallen, arrogante sporters zeg.

Wat is trouwens de reden dat velen tegen Bayern zijn? Jean-Marie does not approve 😁
Dat vroeg ik mij dus ook af, waarom laten de regels dat gebleit, die komedie, die discussies met de arbiter toe. Het eisen van gele kaarten voor de tegenpartij was toch verboden? Maar blijkbaar niet voor Vinicius die ongestraft met zijn handje mag wapperen in de lucht?

Allez, hoe vaak werd Laimer onterecht teruggefloten? Elk duel dat die zuiver won, kreeg Real een vrije trap. Ongezien.
Die trok een grimas en schudde onbegrijpend met zijn hoofd maar speelde rap verder.
Het contrast met elke fout die Real echt maakte ...

Ik snap eigenlijk ook de haat voor Bayern niet is toch 1 van de meest toonaangevende clubs in Europa met het nodige respect.

Nu moet ik wel zeggen dat als real en Bayern tegen elkaar spelen dat real toch veel scheidsrechterlijke beslissingen in hun voordeel spelen was ook zo enkele jaren geleden.

Nu soit bestaat er geen enkele discussie dat Bayern toch de verdiende winnaar is

Ik snap eigenlijk ook de haat voor Bayern niet is toch 1 van de meest toonaangevende clubs in Europa met het nodige respect.

Nu moet ik wel zeggen dat als real en Bayern tegen elkaar spelen dat real toch veel scheidsrechterlijke beslissingen in hun voordeel spelen was ook zo enkele jaren geleden.

Nu soit bestaat er geen enkele discussie dat Bayern toch de verdiende winnaar is
Dat stamt uit de periode van Kahn, Ballack en Effenberg enzo. Dikste kutploeg uit Duitsland 😂

Qua structuur en budget is bayern een wereldwijd voorbeeld, eigen stadion dat al afbetaald is en een gigantisch transferbudget omdat die geen megalomane bedragen uitgeven (die geven elk jaar 1 dikke transfer uit zoals bale en diaz die wel veel kosten) en verkopen ook elk jaar wel voor enorm veel geld.

Maar een gigantische club, die volledig schuldenvrij is, prachtig gewoon.

Simpel; regel zoals in het hockey; gefloten? Iedereen(!) blijft van de bal af tot ref toelating geeft om verder te gaan.

Simpel; regel zoals in het hockey; gefloten? Iedereen(!) blijft van de bal af tot ref toelating geeft om verder te gaan.

Je krijgt dat er nooit in omdat voetbal per definitie de sport voor de marginalen is. Mekaar liggen uitdagen en uitschelden, supporters die 's nachts aan het hotel van de tegenstander gaan liggen vuurwerk afschieten, het racisme, de aggressiviteit, het geweld,... Gewoon een zieke boel. Ik zie het spelletje graag maar jongens toch, dat randgedoe. Bij zowel spelers, supporters als zelfs de pers.

En dat is op belachelijk jonge leeftijd al. Zoontje van 6 ging vorig jaar eens even voetballen bij de plaatselijke 2de provincialer, wat die ouders daar aan de kant staan roepen. Hallucinant allemaal. Is gewoon een uitlaatklep voor mensen die alle frustraties uit hun lijf willen schreeuwen en ongeneerd de Neanderthaler willen gaan uithangen.

Hetzelfde met al die reacties op die vrouwelijke coach in Duitsland deze week. Echt beschamend.

En nee niet allemaal blablabla, maar wel wijdverspreid en veel. Veel te veel. En daar gaan al die voetballers ook gewoon in mee, in dat klimaat.

Tjah,

Ze hebben eens n scheids die niet in hun voordeel fluit.

Maar int algemeen, wat een rot karakters lopen daar toch ook wel niet rond..
in 1 fase heeft hij het gewoon het reglement toegepast, in andere fases heeft ie zwaar in het voordeel gefloten van Real waarna 2 goals vielen

Ja als ge het geheel bekijkt van de scheidsrechterlijke beslissingen (vorige week had Bayern toch echt een penalty kunnen krijgen, deze week een belachelijk fluiten voor een non-overtreding waaruit Guler scoort, Vinicius die aan rood ontsnapt na smerig geschop en Rudiger die ook een keer of 2 aan rood ontsnapt vs 1 lichte maar niet eens heel onterechte tweede gele kaart) dan is dat toch echt weer beschamend hoe die in Spanje weer liggen janken nu.

Bovendien was dat een goal van Diaz die ook tegen 11 net zo goed had kunnen vallen. Dat weet je uiteraard nooit.

Terug
Bovenaan