UEFA Champions League 2025-2026

Als je ziet wat er tegenwoordig gefloten wordt, vind ik dit wel penalty eigenlijk, en er wordt veel lichtere zever gefloten waar ik totaal niet achter sta.
Komt van zijn dij ja, maar blokt de bal echt wel, mede doordat ie bewust zijn hand/arm plots lostrekt van achter zijn rug, is gewoon oerdomme reactie vind ik.

Edit: voor alle duidelijkheid, staat los van de regels, die ik al lang niet meer kan volgen, gewoon mijn mening.

Komt duidelijk van zijn dijbeen. Ik weet nu wel al lang niet meer wat de exacte regels zijn.

De UEFA heeft bepaalde regels voor handspel aangepast. Als de bal eerst het lichaam raakt (niet de arm of de hand) en daarbij duidelijk van richting verandert, wordt het daaropvolgende contact met de hand niet langer als een overtreding beschouwd indien er geen opzettelijke beweging is naar de bal.

Zal beschouwd worden als een opzettelijke beweging naar de bal

De UEFA heeft bepaalde regels voor handspel aangepast. Als de bal eerst het lichaam raakt (niet de arm of de hand) en daarbij duidelijk van richting verandert, wordt het daaropvolgende contact met de hand niet langer als een overtreding beschouwd indien er geen opzettelijke beweging is naar de bal.

Zal beschouwd worden als een opzettelijke beweging naar de bal
Als dit klopt, dan is dit idd gewoon penalty toch, duidelijk beweging met de arm naar/richting bal door het lostrekken van zijn arm net voor de bal vertrekt.

Gewoon een natuurlijke draaireflex om die bal niet vol in de buik te krijgen, en dan was die bal gewoon afgeblokt. Al die penalties zijn toch disproportionele straffen ten opzichte van de ontnomen ‘kansen’.

Terug
Bovenaan