UEFA Champions League 2025-2026

Wat en match, en ondanks dat ze verliezen was bayern de betere ploeg
Je ziet dat het bij Bayern qua spelersmateriaal meer op de limiet zit. Brengen Goretzka en Jackson en dat is moeizaam.
PSG heeft daar dan een Barcola enzo op de bank zitten.

Hopelijk volgende week met Karl.

Je ziet dat het bij Bayern qua spelersmateriaal meer op de limiet zit. Brengen Goretzka en Jackson en dat is moeizaam.

Hopelijk volgende week met Karl.
Het verschil tss een favoriet en een outsider. Zo een Stanicic wil je ook niet in je basis 11 zien op dit niveau.

Luis Enrique en Vinny, merci voor deze prachtige avond, en heerlijk seizoen.

De twee beste coaches ter wereld van dit moment. De beste aanvallend teams. De twee beste teams.
Wat meer kan je zeggen?

Id. Als Kompany de CL niet wint dan is het omdat de breedte van de ploeg toch iets minder goed is als dat van PSG.

Alle het kan dat hij het flikt hé, maar als Bayern hem op straat zou zetten -moest het niet lukken- dan zijn ze 'stapelgek' (en dat gaat ook niet gebeuren :)). Er is geen enkele (andere) coach die dit team beter kan doen spelen op dit moment.

De twee beste coaches ter wereld van dit moment. De beste aanvallend teams. De twee beste teams.
Wat meer kan je zeggen?

Id. Als Kompany de CL niet wint dan is het omdat de breedte van de ploeg toch iets minder goed is als dat van PSG.

Alle het kan dat hij het flikt hé, maar als Bayern hem op straat zou zetten -moest het niet lukken- dan zijn ze 'stapelgek' (en dat gaat ook niet gebeuren :)). Er is geen enkele (andere) coach die dit team beter kan doen spelen op dit moment.
Ik ben defensief toch op m'n honger blijven zitten. Leuk al die goals en mooie aanvallen, maar als de boulevards vrij beschikbaar zijn om door te lopen en zonder aangevallen te worden kunt afwerken...

Ik ben defensief toch op m'n honger blijven zitten. Leuk al die goals en mooie aanvallen, maar als de boulevards vrij beschikbaar zijn om door te lopen en zonder aangevallen te worden kunt afwerken...
Ik snap wat je wil zeggen, maar 't was uiteindelijk alleen bij die laatste 2 goals van PSG dat de defensie van Bayern er echt niet goed uit zag en hun organisatie helemaal weg was. De meeste andere goals waren toch vooral vanwege de ongelofelijke klasse van de aanvallers van beide partijen.

Bayern heeft naar mijn mening ook gewoon weinig tot geen echte topspelers in de verdediging.

Als coach moet je dan keuzes maken: Proberen de hiaten op te vullen of er een heel aanvallend team van maken en proberen steeds meer te scoren dan goals tegen te krijgen. En Kompany is sowieso al een coach die bij voorkeur erg aanvallend wil spelen met veel druk naar voor, dus voor hem is die keuze dan snel gemaakt zeker?

Ik ben defensief toch op m'n honger blijven zitten.

Dit definieert toch echt wel hoe ge naar voetbal kijkt imo.

You can't have both. Voetballen op deze manier gaat altijd ten koste van de defensieve betrouwbaarheid. Dus ja, het is kiezen tussen de Kompany/Enrique-weg of de Arteta/Simeone-weg of iets daartussen wat dan een beetje van alles is maar niet alles van alles. Dat zal op vlakken van aanvallende kansen en patronen dan altijd minder zijn.

En soms overwint Mourinho eens, en soms overwint Guardiola. Als voetbalsupporter twijfel ik geen seconde om voor die laatste zijn filosofie te supporteren. Vorig jaar was 't ook aan Luis Enrique, over-ver-diend. Dit jaar hoop ik ook dat de kant van de tabelhelft die we gisteren zagen het finaal zal halen. Leve het voetbal.

En het is een gevoel, maar ik denk niet dat ge meer kans op succes hebt door te gaan voor defensief of defensiever voetbal.
Wat ik wel weet is dat de hele voetbalwereld gisteren stond te kirren van plezier, ga maar eens door alle media uit in binnen- en buitenland.

Terug
Bovenaan