Resultaat waar mee te leven valt gisteren.
Wel weer typisch hoe Arsenal uit de kleedkamer komt en die tweede helft aanpakt.
Is nu al dik 4-5 maanden zo dat ze dan op hun lauweren gaan rusten na een voorsprong, i.p.v. die proberen verder uit te diepen.
Ref was wel een joke. Als je die tweede penalty geeft voor hands "omdat dat zo hoort volgens de regels", dan moet je die derde ook geven. En de VAR moet die dan zéker NIET overrulen. Ge raakt geen bal, ge raakt de speler. Laten we alsnog de penalty overrulen

Farce.
Ook schitterend hoe de media een verhaal kan creëren en opdringen aan de mensen. Zie ook het verhaal van stilstaande fases, corners etc. Het is niet meer of minder dan een andere ploeg, maar als Arsenal scoort uit stilstaande fases, moet dat plots uitvergroot worden blijkbaar. Begint tegen te steken.
Arsenal is net één van de ploegen dat toch zeker de laatste 20 jaar à 25 jaar altijd mooi en aanvallend voetbal heeft willen brengen. Ja, ook onder Arteta. Dat het nu een half jaar wat minder loopt, en we
dit seizoen vooral teren op onze solide organisatie en defensie, maakt van ons nog geen Chelsea onder Mourinho, of Atletico onder Simeone. Beetje serieus blijven aub. Ongeslagen groepsfase, met meeste goals van iedereen. Zo onattractief is het heus niet geweest hoor. Maar Arsenal bashen is populair tegenwoordig.
Begrijp me niet verkeerd, ik (en zowat ALLE Arsenal supporters) zie het ook graag anders en wil ook zeker dat ze wat attractiever spelen. Zoals, opnieuw, eerste helft van dit seizoen, vorig seizoen of de laatste 20 seizoenen. Maar het moet ook niet overdreven worden, zoals we nu zien in de media.
De aanval (de spelers zelf dan) bakken er gewoon echt weinig van dit seizoen, dat is niet alléén maar de schuld van Arteta. Het is triestig om te zien hoe een speler als Saka na zijn ACL blessure totaal niet meer zijn niveau haalt, en zoals het ernaar uitziet, ook nooit meer gaat halen. Een Odegaard, 2 jaar geleden nog de beste 10 in de PL, nu niet eens meer bij de beste 5. Ook mede geplaagd door blessures natuurlijk. Ik kan het rijtje verder af gaan, maar you get the point. Op dit moment is het echt roeien met de riemen die we hebben. En hopelijk nog eens een prijs pakken.