UEFA Conference League 2025-2026

Veel punten ging dit Anderlecht sowieso niet gepakt hebben in de Conference League ...

Ongelofelijk hoe diep die club gevallen is.

Veel punten ging dit Anderlecht sowieso niet gepakt hebben in de Conference League ...

Ongelofelijk hoe diep die club gevallen is.
Bwa ze waren reekshoofd en zaten in pot 1. Daar zitten toch zeker 3 van de 6 teams in waar ze makkelijk hadden van gewonnen. Ploegen zoals sherrif he. Niveau van die potten is een pak lager dan Europa League. Zelf Cercle overwinterde vorig jaar. Maar het is noppes. Het zal voor de punten een heel slecht jaar worden. Nederland is met 6 ploegen door. Dat gat rijden we niet meer dicht.

Balverlies is te simpel maar 1 pas en heel de ploeg uit verband, dat is echt nog slechter dan de Rangers gisteren.

Ook geen idee waarom maar het lijkt precies of jullie die fase maar met 9 spelen.
Vind gij dat nu verrassend dat wij zwakker zijn dan de Rangers? Als we daar tegen speelde, lagen we er ook uit. Is toch geen verrassing met wat je al het hele seizoen ziet. Zeker op verplaatsing.

Hacken en sherrif speelde ons zelf uit verband. Dan weet je toch genoeg. We zijn zelf maar een middenmoter geworden en zullen dat nog lang blijven.

Deze week nog 3 of 4 kenners zich horen afvragen of er ook maar 1 ploeg in de buurt komt qua voorhoede. Kana was ook al elders een nieuwe Kompany en De Cat een mogelijke rode duivel. En twas dan niet allemaal Geril van het nieuwsblad.

Ik dacht dat Anderlecht diep gezakt was toen Devroe Nkaka van Oostende kocht pakweg 7 jaar(?) geleden. En ik dacht toen: dat zal wel niet tè lang duren zeker... Maar ik was precies mis.
Vind ik dat erg? Helemaal niet! Maar het is toch erg opmerkelijk hoe zo'n succesvolle club dat het ooit was zooooooo ongelooflijk laag kan zakken en blijven zakken. Ongezien eigenlijk. En dat allemaal door 1 man? Of zit er meer achter?

Ik dacht dat Anderlecht diep gezakt was toen Devroe Nkaka van Oostende kocht pakweg 7 jaar(?) geleden. En ik dacht toen: dat zal wel niet tè lang duren zeker... Maar ik was precies mis.
Vind ik dat erg? Helemaal niet! Maar het is toch erg opmerkelijk hoe zo'n succesvolle club dat het ooit was zooooooo ongelooflijk laag kan zakken en blijven zakken. Ongezien eigenlijk. En dat allemaal door 1 man? Of zit er meer achter?
Herman bracht ons naar de afgrond, samen met Bayat, Coucke liet er ons invallen met Devroe, zette dat enigszins recht door geld in de club te pompen. We werkten aan een terugweg, met een visie. Maar ondertussen was de kanker Vandenhaute de club binnengeslopen. Iemand die het mss wel goed met de club meent, maar wiens ego groter is dan de club.
Denkt dat hij iets van voetbal kent, en mensen met meer voetbalkennis die niet meegaan in zijn waanzin worden weggestuurd. (Kompany, Kindermans, …), blijven over, de gatlikkers zoals Verbeke en Borguet.

Men zou de beslissingen sinds het buitensmijten van Kompany eens moeten oplijsten. Kompany en Kindermans buitengezwierd, Neerpede aan een mafketel als Verbeke gegeven om het volledig te gaan hervormen, Fredberg 2 jaar laten prutsen, vorig seizoen na 2 trainers, opeens Hasi terug gehaald. Vervolgens Hasi gehouden, ondanks een dramatische prestatie. Een kapitaalsverhoging tegengehouden, en in de plaats een lening aangegaan. Terwijl het financiële het enige was waar we nog echt stappen aan het zetten waren.

Allemaal echt geen verrassing toch? Heel deze malaise.

Hopen dat het Duyck beu wordt. Dat is onze enige redding.

Hopen dat het Duyck beu wordt. Dat is onze enige redding.

Daar moet je niet aan twijfelen!

Ik vraag me wel af hoe groot de liefde van een Duyck voor Anderlecht echt is? Is een west-vlaming en uiteindelijk harde durfkapitalist, die wilt return op zijn investering en meestal binnen een redelijke termijn. Voor de CVCs van deze wereld, is een investering horizon van 5 jaar on average, voor een exit gebeurt, niet zo gek..wel we zijn bijna op dat punt zeker...

Misschien is dit net een indicatie dat de liefde wel groot is, wel een beetje ervaring met Duyck en ergens vind ik het al straf dat een VDH zolang heeft mogen aanmodderen. Kan mij inbeelden dat het sportieve aspect van de venture voor iemand als Duyck ook wel een frustratie is, omdat hij daar weinig zelf de lijnen kan helpen uitzetten, waardoor het zolang geduurd heeft.

Sluit het niet uit dat ie bv. loss in zijn portfolio neemt en zijn belang van de hand doet, beetje moeilijk in te schatten.. maar Wouter die is nu toch bezig aan de laatste weken kan bijna niet anders?

Positieve punten, sinds Coucke is het commerciële toch al een pak professioneler wrs, maar voor het sportieve tjah. Ken de loonlast niet, maar met het gemis van europees voetbal moeten er wrs nog bijkomende spelers geloosd worden om operationeel weer niet in het rood te gaan.

De sportieve malaise bij RSCA duurt nu al heel lang natuurlijk, maar de enige manier om zich terug op de kaart te zetten, is toch echt blijvend de LT visie verankeren en bewaken, m.a.w. terug naar de basis waar anderlecht bekend voor was i.e. Neerpede.

Investeren in de jeugd infra, scouting, sociale cel, performance metrics structuur, lijkt me toch de enige manier om het Anderlecht DNA opnieuw herop te bouwen en opnieuw mee te doen, dat kan nog eens 5-10 jaar duren sure, maar er is een andere keus?

Mannen als een Kindermans (scouting), Nillis terughalen (aanvallend compartiment) LT contract geven? Qua T1 zou ik echt toch durven gokken op een succesvolle analytisch sterke jeugdtrainer, maar dan werkelijk carte blanche geven op LT (en niet zoals bij Kompany), idealiter iemand die natuurlijk wel een beetje zelf het klappen van de zweep kent op hoger niveau.

Een Vermaelen bv., was die ook niet bezig met UEFA licentie? Geen absoluut toptalent, maar iemand met een zeker aanzien en vooral een goede mindset & werklust is toch iemand die ook niet mis zou staan bij het huis?

Ken de communicatie processen niet binnen Anderlecht rond performance, maar als je sportieve cel/sportieve verantwoordelijk op regelmatige basis "progress" kan aantonen rond physical, technical, tactical performance metrics richting board en een paar vertegenwoordigers van supporters, dan moet je toch een geoliede machine kunnen creëren om het DNA van een club stapje per stapje terug herop te bouwen, een structuur van transparantie en accountability die potentieel heeft om iedereen tevreden & geduldig te houden tot "Day One" "One day" wordt?

Edit: misschien eerder een post voor "malaise bij anderlecht" :unsure:

Laatst bewerkt:
Bwa ze waren reekshoofd en zaten in pot 1. Daar zitten toch zeker 3 van de 6 teams in waar ze makkelijk hadden van gewonnen. Ploegen zoals sherrif he. Niveau van die potten is een pak lager dan Europa League. Zelf Cercle overwinterde vorig jaar. Maar het is noppes. Het zal voor de punten een heel slecht jaar worden. Nederland is met 6 ploegen door. Dat gat rijden we niet meer dicht.
Cercle speelde ook gewoon veel beter dan Anderlecht, het is niet omdat er geen media aandacht naar ging en enkel gemelkt werd over de match in IJsland (die PVDB zelf niet eens gezien heeft). De matchen werden ook quasi niet uitgezonden + omkadering bij laatste match tegen Jagiellonia Białystok was echt schandalig.

Amai, die halve finales....

Shaktar Donetsk - Crystal Palace
Rayo Vallecano - Strasbourg

daar wordt een mens toch niet warm van.

Amai, die halve finales....

Shaktar Donetsk - Crystal Palace
Rayo Vallecano - Strasbourg

daar wordt een mens toch niet warm van.

Goh, is er dan ooit iemand warm geworden van die Conference League wedstrijden behalve de desbetreffende fans?

In plaats van de Champions League toegankelijker te maken, heeft men de Conference League in het leven geroepen voor kleine clubs/landen een podium te geven om Europees wat wedstrijden te spelen, ipv dat het er in Augustus reeds opzat voor het merendeel van de landen buiten de top-15.

Het heeft wel zijn charmes vind ik, maar specifiek thuisblijven hiervoor doe ik nu ook weer niet. Al deed ik dat ook niet voor Bayern tegen Real Madrid eergisteren, dus ja... :unsure:

Goh, is er dan ooit iemand warm geworden van die Conference League wedstrijden behalve de desbetreffende fans?

In plaats van de Champions League toegankelijker te maken, heeft men de Conference League in het leven geroepen voor kleine clubs/landen een podium te geven om Europees wat wedstrijden te spelen, ipv dat het er in Augustus reeds opzat voor het merendeel van de landen buiten de top-15.

Het heeft wel zijn charmes vind ik, maar specifiek thuisblijven hiervoor doe ik nu ook weer niet. Al deed ik dat ook niet voor Bayern tegen Real Madrid eergisteren, dus ja... :unsure:
Toont aan dat het zijn doel wel bereikt en dat clubs uit kleinere competities ook wel ambitie mogen hebben.

Ik persoonlijk (los van het feit dat West Ham die won) vind de conference league net interessanter dan de CL. Meer variatie qua teams op een paar uitzonderingen zoals bv Fiorentina na.

die halve finales
Strasbourg - Rayo Vallecano
Palace - Shaktar

leuker dan zo goed als telkens dezelfde clubs in de CL.

Terug
Bovenaan