UEFA Conference League 2025-2026

Nu wacht AEK Athene dus kan goed al game over zijn, hoewel ik voor het Belgisch voetbal hoop dat RSCA gewoon doorstoot.
Een Belgische topclub moet de potentie en ambitie kunnen hebben om de CoL te winnen.
Kan goed zijn, zeg maar : dit wordt het eindstation. Met deze verdediging kan je onmogelijk doorgaan of je moet er al een stuk of 6 gaan maken

Dit wordt inderdaad het eindstation. Ik begrijp nog steeds niet dat Hasi (opnieuw) trainer geworden is bij Anderlecht... Het niveau is erbarmelijk ter vergelijking met Brugge gisterenavond. Hopen dat hij snel buiten ligt en er nog 3 deftige versterkingen komen, liefst in de verdediging...

Dit wordt inderdaad het eindstation. Ik begrijp nog steeds niet dat Hasi (opnieuw) trainer geworden is bij Anderlecht... Het niveau is erbarmelijk ter vergelijking met Brugge gisterenavond. Hopen dat hij snel buiten ligt en er nog 3 deftige versterkingen komen, liefst in de verdediging...
Zouden er nog veel andere trainers zijn die willen gaan om onder dat bestuur te moeten werken?

Hebben ze niet al genoeg spelers bij The Futures? :cheer:

AEK heeft toch ook veel moeite gehad met ploegjes uit Cyprus en Israël precies. Ik zou ze nu toch ook niet teveel overschatten.

Volgens Hasi zou een gelijkspel thuis morgen al een goede uitgangspositie zijn. Niet te schatten :lol: met een gelijkspel is het over en out. Als ze willen doorstoten, zullen ze moeten winnen met minstens 2 goals verschil.

AEK heeft toch ook veel moeite gehad met ploegjes uit Cyprus en Israël precies. Ik zou ze nu toch ook niet teveel overschatten.
Ik denk niet dat wij daar veel moeten over zeggen. Häcken en Tiraspol al vergeten? Daar wonnen we 2 keer ook niet van op verplaatsing , en deze zijn van veel minder niveau dan de Grieken. Athene hun kern bevat veel ervaring. Enigste voordeel dat wij kunnen hebben is dat de Griekse competitie nog niet begonnen is. Dus voor hen waren die andere voorrondes ook nog voorbereiding

Ik denk niet dat wij daar veel moeten over zeggen. Häcken en Tiraspol al vergeten? Daar wonnen we 2 keer ook niet van op verplaatsing , en deze zijn van veel minder niveau dan de Grieken. Athene hun kern bevat veel ervaring. Enigste voordeel dat wij kunnen hebben is dat de Griekse competitie nog niet begonnen is. Dus voor hen waren die andere voorrondes ook nog voorbereiding
Zij speelden ook maar tegen ochot Beer Sheva en een ploeg uit Limasol. Ik hoop toch dat jullie een kans maken om door te stoten.

Zij speelden ook maar tegen ochot Beer Sheva en een ploeg uit Limasol. Ik hoop toch dat jullie een kans maken om door te stoten.
Limasol moet je wel anders zien. Grieken en Cyprioten hebben een hele geschiedenis, dat wordt aanzien als grote derby’s daar. Zelf tegen Limasol zouden we het heel moeilijk hebben gehad. Ik zie ons eerlijk gezegd 10 procent kans hebben. Vooral door de defensie.

AEK is toch gewoon een matig ploegje met enkele has beens? Martial en Jovic, twee compleet ingestorte spelers.

Geen klein hapje maar zeker doenbaar, zelfs voor dit Anderlecht.

Volgens Hasi zou een gelijkspel thuis morgen al een goede uitgangspositie zijn. Niet te schatten :laugh: met een gelijkspel is het over en out. Als ze willen doorstoten, zullen ze moeten winnen met minstens 2 goals verschil.
Sorry, maar als je zoiets als trainer zegt voor de heenmatch dan ontsla je die op staande voet. Wat signaal geef je ook aan uw spelers?

Limasol moet je wel anders zien. Grieken en Cyprioten hebben een hele geschiedenis, dat wordt aanzien als grote derby’s daar. Zelf tegen Limasol zouden we het heel moeilijk hebben gehad. Ik zie ons eerlijk gezegd 10 procent kans hebben. Vooral door de defensie.
Er was ocharme nog geen 6000 man aanwezig in Limasol, terwijl het stadion het dubbel aan kan. In Athene ook maar de helft gevuld. Het zal nog wel meevallen 😛

Er was ocharme nog geen 6000 man aanwezig in Limasol, terwijl het stadion het dubbel aan kan. In Athene ook maar de helft gevuld. Het zal nog wel meevallen 😛
Toch is het zo. Maar die gaan geen extra volk trekken wat er normaal ook niet is, dat niet. Maar politiek ligt Griekenland / Cyprus / Turkije heel gevoelig. Ben daar zelf al geweest in Cyprus. Ik weet waarover ik spreek. Onderling zullen de Cyprioten zich zeker dubbel plooien tegen Griekse of Turkse ploegen. Nu maakt niet allemaal uit. Anderlecht is hoe ze nu zijn. Ze hebben nu al bang, zie maar het interview van angsthaas. Dit zegt meteen alles. Er zal geen Belgische ploeg in de conference League komen, wat onze punten niet ten goede zal komen. Om te scoren moet je echt in die onderste competitie ploegen hebben zitten

Marktwaarde Anderlecht volgens Transfermarkt: 118 miljoen euro.
Marktwaarde AEK volgens Transfermarkt: 71 miljoen euro.

Besnek Hasi: "Het zou een stunt zijn als wij AEK Athene uitschakelen"

Nou.

Marktwaarde Anderlecht volgens Transfermarkt: 118 miljoen euro.
Marktwaarde AEK volgens Transfermarkt: 71 miljoen euro.

Besnek Hasi: "Het zou een stunt zijn als wij AEK Athene uitschakelen"

Nou.
Onze kern is momenteel dubbel zo groot ook als hen denk. Dat heb je als je niemand kan verkopen. Bijna 40 spelers op de loonlijst nu. Maar jammer genoeg is het meeste van dat geld kwantiteit in de b en C kern. :laugh: En een groot deel van het gepresteerde transfergeld speelt in 2de klasse bij ons. Ik zou precies de 11 op het veld optellen en dan kijken naar het verschil.

Vorige wedstrijd tegen Tiraspol. Bertacinni alleen heeft al bijna de waarde van het hele team van Tiraspol. En we zijn er niet kunnen gaan winnen. Dus nee : ik heb 0,0 vertrouwen in een goede afloop

Laatst bewerkt:
Thorgan Hazard is wel in goede vorm, dus dat is een pluspunt. En ik heb wel een boontje voor Bertacinni, en ik denk dat die er gewoon 3 tegen de touwen gaat pleuren.

Onze kern is momenteel dubbel zo groot ook als hen denk. Dat heb je als je niemand kan verkopen. Bijna 40 spelers op de loonlijst nu. Maar jammer genoeg is het meeste van dat geld kwantiteit in de b en C kern. :laugh: En een groot deel van het gepresteerde transfergeld speelt in 2de klasse bij ons. Ik zou precies de 11 op het veld optellen en dan kijken naar het verschil.

Vorige wedstrijd tegen Tiraspol. Bertacinni alleen heeft al bijna de waarde van het hele team van Tiraspol. En we zijn er niet kunnen gaan winnen. Dus nee : ik heb 0,0 vertrouwen in een goede afloop
Anderlecht heeft, volgens Transfermarkt, 4 spelers meer in de kern.

Ook even gekeken naar de laatste wedstrijden van elk. De 11 op het veld, 1 miljoen in het voordeel van AEK. Met de bank er bij zit Anderlecht bijna 30 miljoen boven AEK. Bij AEK zaten er 3 spelers meer op de bank tegen Limassol dan er bij Anderlecht op de bank zaten tegen Dender. Martial zat weliswaar niet in de selectie.

Enfin, ik weet dat die waardes allemaal maar weinig zeggen. Tiraspol is inderdaad een heel goed voorbeeld. Maar om te gaan lullen dat een ploeg met nauwelijks de helft van de totale spelerswaarde verslaan een stunt zou zijn ... met zo'n ingesteldheid moet je er niet eens aan beginnen.

Terug
Bovenaan