UEFA Europa League 2025-2026

en was Westerlo dan zo zwak of Hacken toch wel sterker dan verwacht?

op zich nog geen drama natuurlijk, nu kan je misschien héél ver geraken in Conference League?
Heb Anderlecht Westerlo niet gezien. Ik heb vrijkaarten gekregen voor zaterdag Westerlo - Zulte Waregem van mijn Turkse vriend in Westerlo. Ik zal het u nadien weten te zeggen.

Kom kom, dit was reeds de 8e wedstrijd van Anderlecht sinds einde Juni en gisteren had je 8 spelers aan de afstrap die afgelopen seizoen ook gewoon in de basis stonden. Ook 4 v.d. 5 invallers speelden vorig seizoen heel vaak mee. Dat matchritme en het op mekaar ingespeeld zijn, wordt toch lichtjes overdreven om het falen van Anderlecht te verbloemen.

Met deze spelers en deze trainer verliezen die in Oktober even goed. De kern is gewoon niet bijzonder goed, en Hasi is een afschuwelijk slechte coach. Die man slaagde erin om met de Poolse recordkampioen (die net 3x kampioen werd in de voorgaande 4 seizoenen) op een degradatieplek te staan, en verloor in zijn 9 matchen tot zijn ontslag méér dan zijn vervanger in de resterende 27 wedstrijden, die overigens gewoon kampioen speelde.
Wat mij betreft, is Hasi de grootste blunder van de laatste 5 jaar.

Even duidelijk maken dat de prestatie van Anderlecht gewoon slecht was gisteren en ik zoek ook geen excuses. Ik zeg enkel dat een Anderlecht verder in het seizoen gewoon wint van deze ploeg. Ze wonnen met grootendeels dezelfde ploeg wel van Real Sociedad, speelden gelijk tegen Porto, Fenerbahçe,…. Allemaal ploegen die toch een paar niveautjes hoger zijn dan de tegenstander gisteren.

En ja het is hun 8ste match maar wel pas hun 2de officiële. Hoeveel ploegen zijn meteen op hun top in het begin van de competitie? Zo goed als geen enkele dus waarom zou Anderlecht dan een uitzondering zijn?

Edit: en Hasi is een tsjoolder. Geen discussie

Kom kom, dit was reeds de 8e wedstrijd van Anderlecht sinds einde Juni en gisteren had je 8 spelers aan de afstrap die afgelopen seizoen ook gewoon in de basis stonden. Ook 4 v.d. 5 invallers speelden vorig seizoen heel vaak mee. Dat matchritme en het op mekaar ingespeeld zijn, wordt toch lichtjes overdreven om het falen van Anderlecht te verbloemen.
Toch ook wel mee eens.
Ja, je speelt tegen een ploeg die in volle competitie zit maar het is wel nog altijd een middenmoter van een competitie die heel wat lager ingeschat wordt dan de JPL.

Een Charleroi heeft imo veel meer recht op die excuses dan Anderlecht. Als je voor de competitie ligt te roepen dat je gaat strijden op 3 fronten moet je u voorrondes wel zo spelen dat je op zijn minst aanspraak maakt op dat Europees voetbal.

Je speelde tegen een ploeg dat ocharme 9e staat in de Zweedse competitie en die net 1-6 heeft verloren van godbetert Djurgardens. Een beetje serieus blijven hè. Deze ploeg gaat onder Hasi ook niet ver komen in de Conference League. Zie maar eerst dat ze daar überhaupt de groepsfase kunnen bereiken.

Met deze spelers en deze trainer verliezen die in Oktober even goed. De kern is gewoon niet bijzonder goed, en Hasi is een afschuwelijk slechte coach. Die man slaagde erin om met de Poolse recordkampioen (die net 3x kampioen werd in de voorgaande 4 seizoenen) op een degradatieplek te staan, en verloor in zijn 9 matchen tot zijn ontslag méér dan zijn vervanger in de resterende 27 wedstrijden, die overigens gewoon kampioen speelde.
Wat mij betreft, is Hasi de grootste blunder van de laatste 5 jaar.
Hasi is idd de grootste blunder. Ma we zitten ermee. Dan moet je ook niet veel verwachten dit seizoen. Daar zullen we ons al maar bij neerleggen

Met de kapitaalsverhoging zijn zo'n inspanningen terug mogelijk!
Die er niet is gekomen omdat Wouter dan teveel macht ging verliezen he. ;)

Onze spelers gehaald met een overbruggingskrediet. :)

Weet niet of veel mensen die match tegen Westerlo volledig gezien hebben. Ik heb het eerste half uur gezien, en dat was ook echt niet goed hoor.

Klopt zeker dat het nog maar het begin van het seizoen is, en er nog veel kan veranderen. Maar onze flopcoach Besnik Hasi zie ik het echt niet goed komen. Hoe veel keer moet die nog bewijzen wat een matige trainer dat is eigenlijk?

Nog 2 voorrondes overleven voor de groepsfase. Eerst Sheriff Tiraspol en dan mogelijk AEK Athene/Rosenborg/Hajduk Split/Servette. Europees uitgeschakeld in augustus kan dus ook.
Dan is Hacken toch wel een gemiste kans want die ploegen in de laatste voorronde lijken allemaal moeilijker dan Hacken

Nog 2 voorrondes overleven voor de groepsfase. Eerst Sheriff Tiraspol en dan mogelijk AEK Athene/Rosenborg/Hajduk Split/Servette. Europees uitgeschakeld in augustus kan dus ook.
Het is heel simpel. Al die ploegen speel je eruit als je iets of wat niveau haalt. Als dat niet is, heb je Europees helemaal niks te zoeken

Ik heb naar rsca westel gekeken, heeft westerlo überhaupt verdedigd ? Die goal van hazard die afgekeurd is iedereen sta 2 m van zijn man en blijven wijken.

Gezien het niveau van Club de voorbije matchen, ga ik er vanuit dat ze het niet gaan halen tegen RB Salzburg. Is het al geweten tegen wie zij dan mogelijk moeten in de EL?

Gezien het niveau van Club de voorbije matchen, ga ik er vanuit dat ze het niet gaan halen tegen RB Salzburg. Is het al geweten tegen wie zij dan mogelijk moeten in de EL?
Salzburg is hun beste speler kwijt.
Hier moeten ze altijd doorgaan en Ranger is ook haalbaar.
We gaan mogelijks 2 ploegen hebben in de champions league (hoelang is dat niet geleden?)

Terug
Bovenaan