UEFA Europa League 2025-2026

Man, ik heb hier een café gevonden vol Belgisch bier. Morgen naar Praag.

Als ge goed wilt drinken, halve liters en lekker eten in middeleeuwse setting…

1 van de oudste pubs uit de 14de eeuw.

IMG_5413.jpeg

Nog altijd slecht gezind van onze match... Ge speelt tegen een absolute barakkenploeg en brengt dan dat. We zijn verdomme Anderlecht en Charleroi al kwijt en kunnen de punten zo goed gebruiken. En roteren ben ik helemaal fan van. Ge hebt een brede kern. Ge hebt talent. Maar ge speelt dit weekend ook nog eens tegen één van DE degradatiekandidaten in eigen huis (niet dat dat iets zegt met hoe wij dit seizoen presteren), dus kunt ge eens beginnen met een man of drie te roteren in één match en een man of drie in een twee match. En zo hadt ge wellicht ook gewoon simpel gewonnen tegen Poznan, want toen mannen als Heynen en Steuckers erop kwamen, ging het niveau ook omhoog.

Maar ja, we blijven ook gewoon sukkelen met een probleem van een clubcultuur waarin "mooi voetballen" boven alles staat. En allemùaal goed en wel. Wanneer het goed gaat, kirt het stadion van plezier en krijgen we bloemen van de pers. Maar wanneer het tijd is voor de prijzen, eindigt ge weer met de bronzen medaille. En ondertussen ziet ge een Brugge fortuinen vangen voor hun spelers door hun consistente stroom aan prijzen en succesvolle Europese deelnames. Ze zijn stilaan wat meer aant focussen op ervaring, maar ik hoop dat ze die lijn ook doortrekken in de clubcultuur. Gaan en blijven gaan over de mijnen en de cités, maar als ge iemand in de mijnen of cités ambeteerde, kreeg ge een platte op uw facaat. Wij gaan een mooie dans doen en hopen dat het gefikst is met een dance off.

We zijn echt stappen aan het zetten als club, maar lijken een paar essentiële stappen te negeren en dan krijgt ge shit als dit.

Terug
Bovenaan