UEFA Europa League 2025-2026

Wtf is er aan de hand in utrecht?

Genkse supporters werden al van de grens als beesten behandeld. Alles en iedereen in colonne naar het stadion, gigantisch overdreven controles, bussen voor niets laten wachten op random plaatse, rondjes rijden in Utrecht, supporters het stadion niet laten binnen gaan, ... En dan ontploft de frustratie-bom, waarna supporters worden afgerammeld, van trappen gegooid, ...

Ik vrees er toch voor dat de match niet doorgaat.

Denk dat wel. Gewoon zonder Genk-supporters.
Dramatische crowd control van de Nederlanders. Hopelijk laat Genk dit niet zonder reactie, want dan gaat Utrecht dat wat kosten.

Een mening die blijkbaar gedeeld wordt door veel Utrecht fans.

Blijkbaar zijn de utrecht fans idd ook serieus bood op de politie want ik geloof ook dat beide harde kernen ook “bevriend” zijn

Denk dat wel. Gewoon zonder Genk-supporters.
Dramatische crowd control van de Nederlanders. Hopelijk laat Genk dit niet zonder reactie, want dan gaat Utrecht dat wat kosten.

Een mening die blijkbaar gedeeld wordt door veel Utrecht fans.
Volgens Nederlandse pers hebben een deel van de Genk “fans” geen geldig ticket, zijn ze door omheiningen gegaan en hebben ze staven en stokken als wapens bij. Vandaar dat de uefa mee ingrijpt om het stadion te ontzeggen. Indien dat waar is, gaat Genk zwaar gestraft worden:

Bij het inlopen van het stadion is een grote groep Genk-supporters door de beveiliging gebroken en heeft zich bij andere supporters in het uitvak gevoegd. Dat betekent dat deze groep geen identiteitscontrole heeft gehad en ook niet is gefouilleerd. Dat brengt grote risico’s mee voor de veiligheid. De 300 mensen in het uitvak worden om deze reden uit het vak gehaald en gecontroleerd. De overige bussen met uitsupporters van KRC Genk kunnen vooralsnog niet worden toegelaten.

Als dit klopt, ligt het toch weer vooral aan een klein deel met marginalen die het telkens voor de gewone fan verpest.

Volgens Nederlandse pers hebben een deel van de Genk “fans” geen geldig ticket, zijn ze door omheiningen gegaan en hebben ze staven en stokken als wapens bij. Vandaar dat de uefa mee ingrijpt om het stadion te ontzeggen. Indien dat waar is, gaat Genk zwaar gestraft worden

Klopt niet helemaal. Oorzaak en gevolg worden door elkaar gehaald.
Er was niets aan de hand tot de behandeling van de politie (in opdracht van de burgemeester) van de Genkse fans. Die waren twee uur voor de match al in Utrecht en zijn rondjes moeten blijven rijden, zijn AL LE MAAL onderworpen aan meerdere extreem identiteitscontroles, ... En die bom van frustratie is ontploft, waarna een aantal fans inderdaad door de omheiningen zijn gegaan. En die stokken en staven komen van die omheining. Geen enkele bus zou aan het stadion geraakt zijn met wapens, gezien hoe extreem de controles al van de grens af waren.

Utrecht messed with the bull and they got the horns. En dat betekent niet dat alles zomaar OK is, maar het gedrag van de fans is niet de oorzaak maar wel het gevolg. En die info komt niet enkel van Genkse fans, maar ook van Nederlanders in en rond het stadion.

Er was niets aan de hand tot de behandeling van de politie (in opdracht van de burgemeester) van de Genkse fans. Die waren twee uur voor de match al in Utrecht en zijn rondjes moeten blijven rijden, zijn AL LE MAAL onderworpen aan meerdere extreem identiteitscontroles, ... En die bom van frustratie is ontploft, waarna een aantal fans inderdaad door de omheiningen zijn gegaan. En die stokken en staven komen van die omheining. Geen enkele bus zou aan het stadion geraakt zijn met wapens, gezien hoe extreem de controles al van de grens af waren.

Utrecht messed with the bull and they got the horns. En dat betekent niet dat alles zomaar OK is, maar het gedrag van de fans is niet de oorzaak maar wel het gevolg. En die info komt niet enkel van Genkse fans, maar ook van Nederlanders in en rond het stadion.
Mja Genk gaat zwaar bestraft worden door de uefa nu. Match is door hen nu niet kunnen beginnen. Het enige wat die uefa man daar ziet in het stadion is dat fans van de bezoekers door de beveiliging gaan en dat daardoor de match niet kan beginnen. Wat er daarvoor gebeurd, houden die geen rekening mee. UEFA gaat hier niet mee lachen

UEFA heeft ook beslist dat uitfans niet meer toegelaten worden vandaag.

Volgens Sporza ligt het toch ook aan een deel van Genk fans die zonder tickets daar waren en door de beveiliging zijn gegaan. Hoe kan het toch dat dat zomaar kan

Mja Genk gaat zwaar bestraft worden door de uefa nu. Match is door hen nu niet kunnen beginnen. Het enige wat die uefa man daar ziet in het stadion is dat fans van de bezoekers door de beveiliging gaan en dat daardoor de match niet kan beginnen. Wat er daarvoor gebeurd, houden die geen rekening mee. UEFA gaat hier niet mee lachen

UEFA heeft ook beslist dat uitfans niet meer toegelaten worden vandaag.

Dat gaat Genk alleszins niet zomaar laten gebeuren. De Utrechtse organisatie was een bewijsbare schande van start tot einde en de hoofdoorzaak dat alles zo gelopen is. Bejaarden die van de tribunes worden geslagen, kinderen die pepper spray op hun krijgen, mensen die van trappen gegooid werden, ...

Maar de publieke opinie zal uiteraard weer naar de stoute Genkies wijzen op basis van verklaringen van mensen die er niet waren of braaf in hun business seat zaten met een glas champagne of enkel luisteren naar de onwetende opinies van de mensen op Play TV.

De club en de burgemeester krijgt er alleszins van veel Utrechtenaars van langs op sociale media. Gestapo toestanden waren dit.

edit: Zie vooral het woord "naar verluidt". Elke bus is van aan de grens EXTREEM gecontroleerd, op wapens, drugs, op tickets, ... En dat weet ik van de mensen zelf alleszins. Het is in Nederland ook al maanden extreem politiegedrag naar voetbalsupporters toe. Ook dit is echt 100% op het conto van hen. Behandel mensen als beesten en ge maakt ze beesten.

Mja Genk gaat zwaar bestraft worden door de uefa nu. Match is door hen nu niet kunnen beginnen.

Volgens Sporza ligt het toch ook aan een deel van Genk fans die zonder tickets daar waren en door de beveiliging zijn gegaan. Hoe kan het toch dat dat zomaar kan
Slaat toch nergens op dat Genk hiervoor bestraft gaat worden? Anders kan ik volgende uitmatch van Anderlecht me met enkele andere Clubfans gaan "verkleden" als anderlecht supporter en ook proberen zonder ticket het stadion binnen te geraken zodat we Anderlecht zwaar laten bestraffen.

Slaat toch nergens op dat Genk hiervoor bestraft gaat worden? Anders kan ik volgende uitmatch van Anderlecht me met enkele andere Clubfans gaan "verkleden" als anderlecht supporter en ook proberen zonder ticket het stadion binnen te geraken zodat we Anderlecht zwaar laten bestraffen.
Je zal wel zien, uefa lacht niet met zulke zaken. Die bekijken dat zwart of wit

wtf is een "extreme identiteitscontrole"?

Gewoon een paar keer. Toen ik met Anderlecht naar Ajax ging zien , was dat ook zo. Op de grens kwam er al politie de bus in om een eerste controle te doen. In het centrum nog een keer. Aan het stadion nog eens. Dat heb ik al meermaals meegemaakt

Als ge bussen drie uur laat rondrijden omdat ge anders te veel volk hebt staan aan de ingang gezien hoe lang de controles duren, zijn het alleszins geen gewone controles. Op de drukste momenten raak ik een stadion binnen op een kwartier, inclusief fouillering.

Sorry, maar er is toch niks dat dit kan goedpraten?

"Waarna een aantal fans inderdaad door de omheiningen zijn gegaan. En die stokken en staven komen van die omheining."

Ik ben gefrustreerd omdat ik lang moet wachten dus nu verkloot ik het helemaal, dom

Dan nog zouden ze eerder Utrecht moeten bestraffen. Het is hún stadion, hún beveiliging. Zij moeten er maar voor zorgen dat de match op tijd kan doorgaan.
Ga je soms naar uitmatchen kijken? Stewards aan het bezoekende vak , zijn stewards van de bezoekers zelf. In dit geval van Genk, aangevuld met politie van Utrecht waarschijnlijk. Maar het fouilleren gebeurd normaal door eigen stewards

Ga je soms naar uitmatchen kijken? Stewards aan het bezoekende vak , zijn stewards van de bezoekers zelf. In dit geval van Genk, aangevuld met politie van Utrecht waarschijnlijk. Maar het fouilleren gebeurd normaal door eigen stewards
Ga nooit naar uitmatchen kijken nee, dus wist ik niet... Dat verandert de zaak wel natuurlijk.

Als ge bussen drie uur laat rondrijden omdat ge anders te veel volk hebt staan aan de ingang gezien hoe lang de controles duren, zijn het alleszins geen gewone controles. Op de drukste momenten raak ik een stadion binnen op een kwartier, inclusief fouillering.
Jij bent nog niet naar de Heizel geweest denk? Daar sta je soms een uur eer je binnen bent

Sorry, maar er is toch niks dat dit kan goedpraten?

"Waarna een aantal fans inderdaad door de omheiningen zijn gegaan. En die stokken en staven komen van die omheining."

Ik ben gefrustreerd omdat ik lang moet wachten dus nu verkloot ik het helemaal, dom

Dan pakt ge die paar mensen op en verwijdert ge ze. Wat ge niet doet is bejaarden en kinderen met matrakken en pepper spray aanpakken, mensen van tribunes smijten, ...

Maar het is al duidelijk hoe kortzichtig de publieke opinie dit gaat opnemen :) Zoals altijd. Doe wat ge wilt, daag uit wie ge wilt, behandel mensen als stront, .... Maar oh wee als ge reageert. Dan hoort ge ze :)

Het potje pesten is overigens nog steeds bezig. Supporters mogen het stadion niet in, maar mogen ook de bus niet op.

Jij bent nog niet naar de Heizel geweest denk? Daar sta je soms een uur eer je binnen bent

Zes keer :) Dan zal ik altijd geluk gehad hebben, zeker.

Dan pakt ge die paar mensen op en verwijdert ge ze. Wat ge niet doet is bejaarden en kinderen met matrakken en pepper spray aanpakken, mensen van tribunes smijten, ...

Maar het is al duidelijk hoe kortzichtig de publieke opinie dit gaat opnemen :) Zoals altijd. Doe wat ge wilt, daag uit wie ge wilt, behandel mensen als stront, .... Maar oh wee als ge reageert. Dan hoort ge ze :)

Hoe kan je nog weten wie door de omheining is gekropen en wie niet?

Wat is hier zelfs aan "als ge reageert"..
Als er iets in de organisatie foutloopt zijn er procedures en instanties om dat ge onderzoeken, niet om debiele dingen te doen en het heft in eigen handen te nemen

Terug
Bovenaan