UEFA Europa League 2025-2026

Jammer genoeg Freiburg. Echt teleurgesteld, want ik had liever ASR gehad. Al jaar en dag supporter ik voor hun samen met Genk en Roma is een prachtige club met een adembenemede sfeer. De Curva Sud is :drool: Paar jaar geleden nog geweest en heerlijk om daar is een match bij te wonen.
eigenlijk toch nog een loting waarbij ge moogt hopen? Tegen zowel Celta en Lyon zijn er mogelijkheden.

eigenlijk toch nog een loting waarbij ge moogt hopen? Tegen zowel Celta en Lyon zijn er mogelijkheden.
Ja valt nog te bekijken, staan 7de in de Bundesliga dus zullen wel niet slecht zijn. Ken die ploeg niet maar qua naam is het natuurlijk minder sexy als Roma.

Meer dan drie miljoen betaald voor die Lawal.. wauw. 🙃

Ik vind dat er toch "overdreven" wordt.

We moeten niet flauw doen, dat was een gigantische flater. Maar dit is wel een flater die we jaarlijks een keer of twee meemaken omdat we als club eisen dat er ten alle tijden "uitgevoetbald" wordt. Een supertalent als Penders gaat zich daar technisch nog uit kunnen dribbelen, maar die heeft er ook al aan gehangen. Vandevoordt is zijn carrière zelf zo begonnen (en dat was niet de laatste keer). Hendrikske heeft dat ook meegemaakt. En Brughmans zal dat ook gaan meemaken wanneer hij in de goal staat. Keuze van Genk. Geen keuze waar ik akkoord mee ben, maar het is wat het is.

Voor de rest vond ik die zeker niet slecht keepen en heeft die stappen gezet sinds begin dit seizoen. Het zal nooit een topkeeper worden, maar na het volgende seizoen staat toch de volgende jongere in de goal en wanneer die vertrekt zal die Doucouré wel klaar zijn gezien die amper in leeftijd verschillen. Ze hadden in Genk gewoon niet gerekend op EN het vroege vertrek van Penders EN een Pieklak/Chambaere die vertrok (al was het geloof in die laatste nooit heel groot). Dus moesten ze ineens iemand kopen om die tijd te overbruggen.

Brughmans is alleszins nog niet klaar voor komend seizoen. Die doet het dit seizoen bij JG niet zo goed als Penders voor die hier eerste keeper werd. En supporters roepen wel graag "dan liever een jongere", maar die jongeren worden ook als eerste afgemaakt wanneer ze het niet direkt top doen. Na Courtois hebben we jarenlang geleden onder die vergelijking en Penders zijn passage heeft dit gevoel weer goed naar de voorgrond gebracht.

Dat ze maar eens investeren in een stabiele verdediging en een top targetspits vooraan. Zo maakt ge de druk op uw keeper ook een stuk lager.

Op naar het stadion. Forza Racing!
Beetje vreemd dat het stadion niet overal even goed gevuld was voor een thuiswedstrijd in deze fase. Belachelijke reclame ook vooraf dat iedereen welkom is en Genk de laatste belgische ploeg is in europa. Elke topclub vult toch gewoon zijn stadion zeker, ik begrijp dat echt niet.

Los daarvan mooie overwinning en dat is wat telt zeker.

Beetje vreemd dat het stadion niet overal even goed gevuld was voor een thuiswedstrijd in deze fase. Belachelijke reclame ook vooraf dat iedereen welkom is en Genk de laatste belgische ploeg is in europa. Elke topclub vult toch gewoon zijn stadion zeker, ik begrijp dat echt niet.

Cinemapubliek..

De resultaten zijn ook gewoon niet goed in de competitie.

Nu goed, mooi resultaat en best een sterke wedstrijd buiten de eerste 10 minuten.

Ongelofelijk dat wij zo moeten sukkelen om alsnog POI te halen en daar heb in geen vertouwen in.

en De Cat moet volgens sommigen ook Rode Duivel zijn... we gaan met véél middenvelders spelen in USA denk ik :biglaugh:

Ik verwijs nog eens naar mijn post over Heynen bij de RD. Al-tijd moet die erbij zijn. AL-TIJD.
Alle respect voor Heynen, hij heeft gewoon pech dat we centraal op het middenveld gewoon een gigantische weelde hebben van spelers die gewoon in een betere competitie spelen. Het feit dat hij op zijn 29ste 'maar' bij Genk speelt, zegt op dat vlak misschien ook wel iets.

Alle respect voor Heynen, hij heeft gewoon pech dat we centraal op het middenveld gewoon een gigantische weelde hebben van spelers die gewoon in een betere competitie spelen. Het feit dat hij op zijn 29ste 'maar' bij Genk speelt, zegt op dat vlak misschien ook wel iets.

Heynen > Raskin. Speler is beter. Ploeg is beter. Competitie is beter. En pas op, I like Raskin. Fijn type voetballer en ook zeker geen slechte speler. Heynen is gewoon beter, beslissender en zelfs veelzijdiger in het algemeen.

Vanaken is poster boy hiervoor trouwens. Over hem werd ook altijd hetzelfde gezegd: "Die speelt maar bij Brugge, kijk wat we voor de rest hebben". En sinds ze hem die kans gegeven heeft, klaagt niemand meer over zijn selectie en minuten. Heynen zou exact hetzelfde zijn. Beide zijn ook gewoon honkvaste familiemensen die geen behoefte hebben om ergens in de middenmoot te gaan prullen, terwijl ze hier halve goden zijn bij hun ploeg.

Dat is een oud zeer aan het worden bij onze nationale ploeg, zonder nuance spelers verkiezen gewoon omdat ze niet in België spelen. En rond 2018 hadden we die luxe, maar die tijd is voorbij. Spelers die bovenaan onze competitie jaren op rij bepalend zijn, geregeld Europees spelen en dus ook ervaring/métier bijbrengen zijn soms echt wel te verkiezen boven het zoveelste talent dat in het buitenland zit.

Ik vind Raskin bij de RD anders wel behoorlijk top. Ik zie echt geen reden om hem buiten de selectie te laten. Uiteraard volg ik Rangers niet, maar met het niveau dat hij bij België haalt, zou hij een mooie transfer kunnen maken.

Ik vind Raskin bij de RD anders wel behoorlijk top. Ik zie echt geen reden om hem buiten de selectie te laten. Uiteraard volg ik Rangers niet, maar met het niveau dat hij bij België haalt, zou hij een mooie transfer kunnen maken.

Denk u dan eens in hoe top de nog betere Heynen in die ploeg zou zijn :) En dat moet niet specifiek Raskin zijn, maar een reden om uit de selectie gelaten te worden, is nu eenmaal dat er anderen nog beter zijn. Pak bvb een Vandevoordt. Die jongen zou in het België pre-Courtois/Mignolet altijd minstens tweede keeper geweest. De kans zou zelfs groot zijn dat die eerste keeper zou geweest zijn. Maar met wat een weelde we nu hebben, gaat die niet veel selecties meer krijgen. Die is daarom niet slecht, anderen zijn gewoon beter.

Ik ben ook oprecht fan van Raskin. Maar we hebben dit seizoen nu zelfs één op één gezien wie de betere is. Mogelijk gaat hij op zijn 29ste verder staan dan Heynen nu, maar op dit moment is dat niet.

Maar ik maak me geen illusies, hoor. Die jongen verdient al enkele jaren een plaats in de kern, maar die gaat die niet krijgen. Doodjammer voor hem. Want het blijft makkelijk de meest onderschatte voetballer in België.

Heynen > Raskin. Speler is beter. Ploeg is beter. Competitie is beter. En pas op, I like Raskin. Fijn type voetballer en ook zeker geen slechte speler. Heynen is gewoon beter, beslissender en zelfs veelzijdiger in het algemeen.

Vanaken is poster boy hiervoor trouwens. Over hem werd ook altijd hetzelfde gezegd: "Die speelt maar bij Brugge, kijk wat we voor de rest hebben". En sinds ze hem die kans gegeven heeft, klaagt niemand meer over zijn selectie en minuten. Heynen zou exact hetzelfde zijn. Beide zijn ook gewoon honkvaste familiemensen die geen behoefte hebben om ergens in de middenmoot te gaan prullen, terwijl ze hier halve goden zijn bij hun ploeg.

Dat is een oud zeer aan het worden bij onze nationale ploeg, zonder nuance spelers verkiezen gewoon omdat ze niet in België spelen. En rond 2018 hadden we die luxe, maar die tijd is voorbij. Spelers die bovenaan onze competitie jaren op rij bepalend zijn, geregeld Europees spelen en dus ook ervaring/métier bijbrengen zijn soms echt wel te verkiezen boven het zoveelste talent dat in het buitenland zit.
Ik ben een hele grote fan van Heynen maar hij heeft gewoon niet de kwaliteiten die Raskin heeft voor de zes. En voor de acht hebben we gewoon beter.

Vanaken is inderdaad een goed voorbeeld, dat is imo iemand voor dezelfde positie, de acht, die gewoon verder staat. Het gaat bij mij trouwens echt niet om al dan niet in België spelen, maar spelers die in een grotere competitie gewoon een uitstekend niveau halen bewijzen gewoon meer. Alle respect voor honkvast willen zijn, maar daar schiet ge uzelf ook in de voet mee.

Denk u dan eens in hoe top de nog betere Heynen in die ploeg zou zijn :) En dat moet niet specifiek Raskin zijn, maar een reden om uit de selectie gelaten te worden, is nu eenmaal dat er anderen nog beter zijn. Pak bvb een Vandevoordt. Die jongen zou in het België pre-Courtois/Mignolet altijd minstens tweede keeper geweest. De kans zou zelfs groot zijn dat die eerste keeper zou geweest zijn. Maar met wat een weelde we nu hebben, gaat die niet veel selecties meer krijgen. Die is daarom niet slecht, anderen zijn gewoon beter.

Ik ben ook oprecht fan van Raskin. Maar we hebben dit seizoen nu zelfs één op één gezien wie de betere is. Mogelijk gaat hij op zijn 29ste verder staan dan Heynen nu, maar op dit moment is dat niet.

Maar ik maak me geen illusies, hoor. Die jongen verdient al enkele jaren een plaats in de kern, maar die gaat die niet krijgen. Doodjammer voor hem. Want het blijft makkelijk de meest onderschatte voetballer in België.
1 match is geen graadmeter en zeker geen zekerheid dat Heynen ook zou renderen bij de RD. Het is geen FM he.

Dus die ene match waarin de Rangers in een absoluut dieptepunt zaten en werkelijk alles verloren is voor u een statement om te zeggen wie de beste is van de 2? Dat vind ik toch nogal kort door de bocht. Ik vind Heynen zeker niet slecht maar toch niet om te zeggen dat die in de ploeg moet staan bij de Rode Duivels. Heeft de voorbije jaren toch ook heel veel langdurige blessures gehad, wat zijn selectie kansen ook op die seizoenen naar beneden heeft gebracht

Terug
Bovenaan