Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Ocharme Ronaldo 🥺 Dienen heeft al veel mogen horen
Denk niet dat Ronaldo wakker ligt van de Belgische pers :p

Denigrerende uitspraken doen over sporters als sportjournalist is gewoon not done , sjans dat het niet bedoelt was voor in de show , maar een sanctie zal toch volgen (en is er al door hem op non-actief te zetten) . Ontslag is een stap te ver .

Denk niet dat Ronaldo wakker ligt van de Belgische pers :p

Denigrerende uitspraken doen over sporters als sportjournalist is gewoon not done , sjans dat het niet bedoelt was voor in de show , maar een sanctie zal toch volgen (en is er al door hem op non-actief te zetten) . Ontslag is een stap te ver .
Wat is er dan precies denigrerend aan?
Dat ze lesbisch zijn, dat ze een kolos is of een manneke?
De taalmop die gewoon onnozel is?

Hans Vandeweghe doet ook denigrerende uitspraken

Negeer gerust al de rest. Je snapt toch waarom het in die context niet geweldig is voor de werkgever?
Ik begrijp gerust wat je wilt zeggen dat alles een plaats heeft. En natuurlijk is zijn timing ongelukkig gekozen
Maar of je nu een schuine opmerking geeft op het werk over een ‘bruine, homo,…’, of aan de toog, de persoon over wie je het hebt kan altijd zich vernederd voelen.
Maar ik wil niet in een wereld wonen waar je een schriftelijke toestemming nodig hebt vzn een persoon alvorens er een opmerking over te mogen geven

Ocharme Ronaldo 🥺 Dienen heeft al veel mogen horen
Als Niels De Spatader, elke keer er met hem gelachen wordt zo heftig moet reageren, dan heeft die geen tijd meer om te ‘zingen’ 😀

Nog maar te zwijgen hoe vaak die mannen van de Romeo’s al hebben moeten aanhoren wat voor een janetten ze wel niet zijn

Laatst bewerkt:
Moest niemand dat op sociale media gezwierd hebben had mss 10 man dat gehoord

Van O Neal werd ook gezegd dat dat een kolos is, zie eigenlijk geen verschil.
Van Lukaku zeggen ze dat toch ook vaak?

Dus blijft enkel Caprieux over :unsure:

Dat vond ik dan inderdaad nog de minst erge. Een basketbalspeelster 'een kolos' noemen zou ook een compliment kunnen zijn (ik zou bv. liever niet willen basketten tegen een kolos, man of vrouw). Lukaku is ook een beest, door zijn fysiek, en daar zou ik ook niet tegen willen verdedigen.

Maar 'Meesteman', 'Het manneke', dat is persoonlijk uitlachen op basis van hun geaardheid.

Wat is er dan precies denigrerend aan?
Dat ze lesbisch zijn, dat ze een kolos is of een manneke?
De taalmop die gewoon onnozel is?

Hans Vandeweghe doet ook denigrerende uitspraken
Vraag anders aan The Cats wat ze er denigrerend aan vonden?

Het gaat hier over Olympiers die op 1 punt van de halve finale stonden , en die dus alle lof en steun verdienen van dit land.

Dat dan een sportjournalist(iemand met verstand van zaken dus) uitspraken doet als : Gepoept zal er wel niet geweest zijn? Emma Meesteman , tmanneke, de kolos , ebde die al eens bekeken , 1 van die Mestdaghs is lesbisch zekers ? Is behoorlijk denigrerend.

Dat vond ik dan inderdaad nog de minst erge. Een basketbalspeelster 'een kolos' noemen zou ook een compliment kunnen zijn (ik zou bv. liever niet willen basketten tegen een kolos, man of vrouw). Lukaku is ook een beest, door zijn fysiek, en daar zou ik ook niet tegen willen verdedigen.

Maar 'Meesteman', 'Het manneke', dat is persoonlijk uitlachen op basis van hun geaardheid.
'Meesteman-grapje' is gewoon de achternaam volgens mij. Die van mij is ook al veel op andere manier uitgesproken
Carpreaux door haar manier van spelen/doen
Beide imo niets te maken met geaardheid (zijn die zelfs wel lesbisch, geen idee)

Laatst bewerkt:
Vraag anders aan The Cats wat ze er denigrerend aan vonden?

Het gaat hier over Olympiers die op 1 punt van de halve finale stonden , en die dus alle lof en steun verdienen van dit land.

Dat dan een sportjournalist(iemand met verstand van zaken dus) uitspraken doet als : Gepoept zal er wel niet geweest zijn? Emma Meesteman , tmanneke, de kolos , ebde die al eens bekeken , 1 van die Mestdaghs is lesbisch zekers ? Is behoorlijk denigrerend.
Je laat gewoon alle belangrijke dingen tussen die zinnen weg :laugh:

1) veel condooms in olympisch dorp. Waarom die er zijn weet niemand maar daar komt dat 'gepoep' dus vandaan
2) feit dat er veel spelers lesbisch zijn
3) daarna gaan ze wat speelsters af en vragen ze zich af of die lesbische zijn (zo komt het toch bij mij over), met stomme woordspeling en waarom die 'billy Messi' snap ik zelfs niet

Eddy doet voetbal en hockey.
Het is niet omdat je met een taxi rijdt dat je verstand hebt van vrachtwagens of boten of traktors. Dus die hoeft helemaal geen verstand van basket te hebben ;)

Meesteman is gewoon de achternaam volgens mij. Die van mij is ook al veel op andere manier uitgesproken
Carpreaux door haar manier van spelen/doen
Beide imo niets te maken met geaardheid (zijn die zelfs wel lesbisch, geen idee)
Je blijft het zeggen, maar weet maar half waar het om gaat, precies.
Ze heet Meesseman. "Meeste man" is gezien het gesprek heel duidelijk over haar uiterlijk/geaardheid. Net als die kolos. Ja, dat kun je zo apart zien, maar het was niet apart. Het was wel degelijk in de context van: grote "vrouwen", ze zijn allemaal homo. Daar ging het om. Herleid tot hun seksualiteit op basis van vooroordelen en clichés.

Jij bent aan het verdedigen wat Demarez niet eens verdedigt, hè. Die heeft spijt van wat hij zei en hoe het overkwam bij de dames. Jij probeert ervan te maken dat het geen probleem was, ondanks hoe het overkwam. Dat zegt de persoon die de uitspraken gedaan heeft zélf niet eens.

Je blijft het zeggen, maar weet maar half waar het om gaat, precies.
Ze heet Meesseman. "Meeste man" is gezien het gesprek heel duidelijk over haar uiterlijk/geaardheid. Net als die kolos. Ja, dat kun je zo apart zien, maar het was niet apart. Het was wel degelijk in de context van: grote "vrouwen", ze zijn allemaal homo. Daar ging het om. Herleid tot hun seksualiteit op basis van vooroordelen en clichés.

Jij bent aan het verdedigen wat Demarez niet eens verdedigt, hè. Die heeft spijt van wat hij zei en hoe het overkwam bij de dames. Jij probeert ervan te maken dat het geen probleem was, ondanks hoe het overkwam. Dat zegt de persoon die de uitspraken gedaan heeft zélf niet eens.
Nee die 'meeste man' is echt puur de naam volgens mij. Ze heeft er ook geen probleem mee om al 6j in een land te spelen waar wetten tegen homo's/lesbiennes bestaan. Dus als je daar zoveel aanstoot aan neemt dan ga je in Spanje ofzo spelen.

Ze waren gewoon de speelsters aan het afgaan en gokken wie op vrouwen valt. En ja dan ga je op dergelijke zaken af zeker?

Tja hij kan moeilijk zeggen: 'sorry voor wat we hebben gezegd, al weet ik eigenlijk niet goed waarom jullie daar zo aanstoot aan nemen. Het was typisch mannelijk gezwans'

Nee die 'meeste man' is echt puur de naam volgens mij. Ze heeft er ook geen probleem mee om al 6j in een land te spelen waar wetten tegen homo's/lesbiennes bestaan. Dus als je daar zoveel aanstoot aan neemt dan ga je in Spanje ofzo spelen.

Tja hij kan moeilijk zeggen: 'sorry voor wat we hebben gezegd, al weet ik eigenlijk niet goed waarom jullie daar zo aanstoot aan nemen'
Ze noemt Meesseman hé ,zoek het op .

Ik snap niet dat hier zelfs discussie over kan zijn. Moest ik zoiets op mijn werk uitkramen lig ik ook direct buiten. Dezelfde onzin openbaar omroepen... Het is maar te hopen dat die zijn carrière ten einde is. Als je dit onder de mat veegt kan je alles onder de mat vegen.

Ik snap niet dat hier zelfs discussie over kan zijn. Moest ik zoiets op mijn werk uitkramen lig ik ook direct buiten. Dezelfde onzin openbaar omroepen... Het is maar te hopen dat die zijn carrière ten einde is. Als je dit onder de mat veegt kan je alles onder de mat vegen.
Heel wat mensen lijken hier niet te begrijpen dat dit op de werkvloer gebeurd is, wat effectief wel een heel ander gegeven is dan "aan den toog".

Terug
Bovenaan