Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Ze waren gewoon de speelsters aan het afgaan en gokken wie op vrouwen valt. En ja dan ga je op dergelijke zaken af zeker?
In welke wereld is dat "gewoon"? Of zelfs relevant? Echt wtf!
En uiteraard ga je dan puur op uiterlijk af. Uiteraard. Dat fysieke kenmerken ook met de sport te maken hebben doet niet terzake.

Gast je blijft beweren dat Meesteman gewoon haar naam is. Dat is 200 % bullshit
Nee dat heb ik nog nergens beweerd
Ik heb het alleen zo neergepend omdat dat zo door Eddy als grap aangehaald werd.

Mss eerst het fragment nog eens goed beluisteren zou ik zeggen (of hier lezen op P2)

Ik snap niet dat hier zelfs discussie over kan zijn. Moest ik zoiets op mijn werk uitkramen lig ik ook direct buiten. Dezelfde onzin openbaar omroepen... Het is maar te hopen dat die zijn carrière ten einde is. Als je dit onder de mat veegt kan je alles onder de mat vegen.
Tenzij je voor de koning werkt en u aan de protocollen moet houden lijkt me dat zeer twijfelachtig

Dat hier überhaupt al bijna twintig pagina's over volgeluld zijn...

De prioriteiten liggen anno 2021 toch serieus verkeerd in de westerse wereld.
Ja, want in plaats van letten op taalgebruik hadden we honger de wereld uit kunnen helpen?
Nee dat heb ik nog nergens beweerd
Ik heb het alleen zo neergepend omdat dat zo door Eddy als grap aangehaald werd.
Nee die 'meeste man' is echt puur de naam volgens mij.
Seriously?

Zeg maar gewoon wat je wil zeggen, in plaats van iets te insueren zonder het expliciet te durven zeggen.

Het is toch duidelijk wat ik wil zeggen? Dat dergelijk bagatel hier al een hele dag de debatten beheerst.

Wel frappant hoe je hier bij minste poging tot relativering van Eddy zijn uitspraken direct weer de gekende pappenheimers op je nek krijgt. Hetzelfde soort members dat ook steeds met de voeten vooruit in de aanval gaat in debatten over migratie, racisme, woke, ...

Ja, want in plaats van letten op taalgebruik hadden we honger de wereld uit kunnen helpen?
Trek het maar weer direct in het extreme en het belachelijke, nog zo een eigenschap van de gekende bende die hier elk debat de kop indrukt.

Ik snap niet dat hier zelfs discussie over kan zijn. Moest ik zoiets op mijn werk uitkramen lig ik ook direct buiten. Dezelfde onzin openbaar omroepen... Het is maar te hopen dat die zijn carrière ten einde is. Als je dit onder de mat veegt kan je alles onder de mat vegen.
Waarom zou iemand überhaupt zijn ontslag moeten krijgen als er eens gelachen wordt over een geaardheid?
Is gay zijn iets om je over te schamen?
Ik schaam me ook niet dat ik hetero ben, dus laat ze maar lachen hierover.

Waarom zou een grap maken over geaardheid überhaupt een zaak moeten zijn om iemand te ontslaan?
Moet je je schamen omdat je gay bent? In schaam me ook niet omdat ik hetero ben.
Dus over mijn geaardheid mogen ze gerust een grap vertellen
Waarom moet het direct iets met schamen te maken hebben? Als er iemand een miskraam heeft vind je het ook oké om wat dode baby grappen te gaan maken er langs want ja, "wiegedood is toch niets om je over te schamen?"

Ben je nu echt serieus?

Een vergelijking impliceert niet dat beide zaken helemaal hetzelfde zijn of dezelfde waarde hebben
Waarom moet het direct iets met schamen te maken hebben? Als er iemand een miskraam heeft vind je het ook oké om wat dode baby grappen te gaan maken er langs want ja, "wiegedood is toch niets om je over te schamen?"

Ben je nu echt serieus?
Amai ja. Homo zijn is even erg als de dood van een kind???
Goed bezig

Amai ja. De dood van een kind is even erg dan homo zijn???
Goed bezig
Schaamte heeft er geen hol mee te maken. Dat is wat ik zeg.
Ik zeg nergens dat dat "even erg is". Reported for trolling.

Jij bent degene die het argument geeft van "Het is niets om je over te schamen dus je mag er alles over zeggen."
Ik geef een anders iets waar je je ook niet voor hoeft te schamen.

Schaamte heeft er geen hol mee te maken.
Ik zeg nergens dat dat "even erg is". Reported for trolling.

Jij bent degene die het argument geeft van "Het is niets om je over te schamen dus je mag er alles over zeggen."
Ik geef een anders iets waar je je ook niet voor hoeft te schamen.
En waarom zou je niet mogen lachen met een les of homo? Maar wel over een hetero?

Ben je nu echt serieus?
Miskraam en wiegedood als hetzelfde aanzien

Terug naar school zou ik zeggen

Dus je mag wel lachen met iemand zijn geaardheid? Waarom dan heel deze heisa?
Omdat het nu per ongeluk op FB stond?
Als je het zo verwoord als "lachen met iemand zijn geaardheid", dan vind ik dat zelfs al vrij frappant verwoord en sta ik er persoonlijk al afkerig tegenover. Dat klinkt als "puur lachen met iemand omdat deze anders geaard is", en dat is afhankelijk van de context al opt randje. Ik heb persoonlijk niets tegen een grap, een mop, maar zoals hier al 20 pagina's lang wordt aangehaald : Context is everything.

Dus ja, voor een stuk "omdat het per ongeluk op FB stond". Is het zo vreemd dat je je in een werkcontext, in een publieke context, in een publieke functie, ... een andere standaard wordt aangemeten dan in een privécontext?

Terug
Bovenaan