Zijn uitspraken zijn niet alleen kwetsend voor de personen die hij daar bij naam noemt.
Ik heb al gezegd dat ik dit soort zaken misschien ook zou gezegd hebben als 15-jarige op café. Maar dat is 15 jaar geleden, ik ben er nu in de 30, en ik zit hier niet op café. En ik zou nooit zo'n uitspraken doen in een professionele setting, pauze of niet. Zelfs als 15-jarige puber zou ik dat in zo'n setting niet gedaan hebben.
Hij heeft de uitspraken gedaan op de werkvloer, waar andere collega's het konden horen, in het bijzijn van een externe. Als jij niet snapt dat dat deontologisch niet oké is, dan snort er toch iets niet. Ik bediscussieer hier met jou niet eens of het al dan niet homofoob en misogynistisch is (al ben ik eerder geneigd om te zeggen van wel).
Moest iedereen eens wat nadenken over de gevolgen van hun vettige praat, vooraleer ze die rondspuien en dan verbaasd en verontwaardigd zijn omdat niet iedereen die vettige praat als verlichte humor zien ... de wereld zou ook een betere plaats zijn.