Visenya
Well-known member
Dus dat maakt het goed? Dat over mannen hetzelfde gezegd wordt?Beetje kort door de bocht van de vrouwen want over mannen worden zo een zaken ook gezegd
Voorbeeld: Tom Boonen had een te dik gat
en die belgische beach-vrouwen waren echt wel de dikkertjes van het pak![]()
Ik denk niet dat Boonen daar zijn ganse carrière over achtervolgt is, terwijl dat bij de vrouwelijke voorbeelden uit het artikel duidelijk wel het geval is en tot onzekerheden heeft geleid.
Vrouwen maken het dagelijks mee, van zodra ze afwijken van de norm, op alle leeftijden en in alle lagen van de bevolking. Meteen beoordeeld en weggezet worden op basis van een uiterlijk kenmerk. Maar dat is een soort van seksisme dat een man niet kan snappen als hij het niet zelf meegemaakt heeft. En neen, een dikker vel kweken helpt niet, ermee lachen ook niet, het blijft zeer doen. Geloof me vrij.
Om even beachvolley te nemen: De dames worden verplicht in zo'n bikini te spelen, niet uit eigen keuze. Dat zijn kledingvoorschriften en de organisator van een tornooi kan dat bepalen, zelfs de lage provinciale tornooien. Dus als zij een topje in standaardmaat voorzien, en jij valt buiten de standaard of wil niet met blote buik spelen, heb je brute pech want je moet dat topje aan.
In andere sporten worden vrouwen ook verplicht om nauwaansluitende kledij te dragen, terwijl het bij de mannen losser dan los kan. Voornamelijk bij teamsporten, omdat het oog ook wat wil. Denk aan de gymnasten uit Duitsland die het afgelopen jaar overgestapt zijn naar een lange broek in plaats van hun oefening uit te moeten voeren in een veredeld bakpak.
ps: Proficiat, u bent de eerste op mijn ignore-lijst

.