Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik (34) heb net uitnodiging gehad voor een booster van Moderna. Eind juli heb ik mijn tweede Pfizer gehad. Nu heb ik gereserveerd voor maandag 27 december.
Gisteren op de middag geweest. Alles vlot verlopen. Na 2 uur begon de pijn in de bovenarm en 's avonds lichte hoofdpijn.
Vandaag enkel nog last van de bovenarm dat precies toch beetje pijnlijker is dan bij mijn 2 vaccins van Pfizer. Voor de rest voorlopig nergens anders last van.

Gisteren op de middag geweest. Alles vlot verlopen. Na 2 uur begon de pijn in de bovenarm en 's avonds lichte hoofdpijn.
Vandaag enkel nog last van de bovenarm dat precies toch beetje pijnlijker is dan bij mijn 2 vaccins van Pfizer. Voor de rest voorlopig nergens anders last van.
Idem hier, geen hoofdpijn of niks, bij de eerste 2 spuiten ook niet maar heb nu wel redelijk wat last van mn bovenarm met doortrekken naar de schouder en nek. Ik kan ook geen goede positie vinden ofzo waarin ik geen last heb, pijn neemt wel toe als ik m'n arm omhoog hef om iets te pakken ofzo.

Idem hier, geen hoofdpijn of niks, bij de eerste 2 spuiten ook niet maar heb nu wel redelijk wat last van mn bovenarm met doortrekken naar de schouder en nek. Ik kan ook geen goede positie vinden ofzo waarin ik geen last heb, pijn neemt wel toe als ik m'n arm omhoog hef om iets te pakken ofzo.
Hier gaat het niet door naar schouder en nek. Enkel pijn op en rond plaats van inspuiten. Ook pijnlijker als ik mijn arm uitstrek om iets te pakken of als ik mijn arm omhoog hou. Kleren aandoen was vanochtend wat pijnlijker als anders :p. Nu ja, als het daar bij blijft ben ik blij.

Hoe lang duurt het eigenlijk vooraleer je over uw certificaat kan beschikken? Zal waarschijnlijk nog iets te snel zijn nu maar het staat er nog niet bij.

Hier gaat het niet door naar schouder en nek. Enkel pijn op en rond plaats van inspuiten. Ook pijnlijker als ik mijn arm uitstrek om iets te pakken of als ik mijn arm omhoog hou. Kleren aandoen was vanochtend wat pijnlijker als anders :p. Nu ja, als het daar bij blijft ben ik blij.

Hoe lang duurt het eigenlijk vooraleer je over uw certificaat kan beschikken? Zal waarschijnlijk nog iets te snel zijn nu maar het staat er nog niet bij.
Ik denk dat het er vrij snel bijkomt. Je moet het wel manueel er aan toevoegen in de app. Als je op het overzicht van je vaccinaties zit, dan heb je onderaan een knop 'Controleer op nieuwe certificaten'.

Gisteren rond 14u45 de spuit gekregen en deze ochtend was het certificaat zichtbaar in de app, op te halen via knop "controleer op nieuwe certificaten" in de app.

Tijdje terug stond er op vrt nws dat nieuwe certificaat van de booster niet altijd verscheen op de app. Het opnieuw installeren van de app en dan terug controleren op nieuwe certificaten zouden het issue oplossen. Bij mij verscheen daarna de nieuwe certificatie.

Ik heb mijn uitnodiging ook gehad voor 12/01. Na 2 Pfizers nu Moderna. Ik wil geen slaaf van de spuit worden. Ook heb ik van de eerste 2 cognitieve stoornissen gekregen + paar keer vanuit het niets onwel geworden. Dit samen met de positieve berichten over omikron hebben me doen besluiten te wachten met vaccinatie. De zomer komt er aan, een periode met sowieso minder besmettingen. Ik wil eventueel wel 1 keer per jaar een vaccin om in de precaire wintermaanden de zorg te helpen ontlasten (indien nodig door het aantal besmettingen of een erge variant).

Die optie heb ik jammer genoeg niet. Ik kan:

1. Mijn afspraak bevestigen.
2. Mijn afpraak verplaatsen. (Naar een datum in de zeer nabije toekomst)
3. Kiezen voor: "Vaccinatie weigeren: Ik wil nooit een COVID-19-vaccin krijgen"

Wat een bullshit :laugh:

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn uitnodiging ook gehad voor 12/01. Na 2 Pfizers nu Moderna. Ik wil geen slaaf van de spuit worden. Ook heb ik van de eerste 2 cognitieve stoornissen gekregen + paar keer vanuit het niets onwel geworden. Dit samen met de positieve berichten over omikron hebben me doen besluiten te wachten met vaccinatie. De zomer komt er aan, een periode met sowieso minder besmettingen. Ik wil eventueel wel 1 keer per jaar een vaccin om in de precaire wintermaanden de zorg te helpen ontlasten (indien nodig door het aantal besmettingen of een erge variant).

Eens bellen of mailen naar je vaccinatiecentrum dat je deze wil overslaan.

Eens bellen of mailen naar je vaccinatiecentrum dat je deze wil overslaan.
Gedaan en in orde. Ze hebben erbij gezet dat ik het eventueel in de zomer nog wel wil nemen :thumb: Ga dan daar ergens een tweede uitnodiging krijgen. Certificaten vervallen op 21 april, dus ga ik een paar maand niet veel meer kunnen ondernemen, maar geeft me wel tijd om de kat nog even uit de boom te kijken.

Zeker dat die zaken aan je vaccin lagen of gewoon een handig excuus?

Ugg, gisteren moderna prik (na 2 pfizers). Zo ziek als een Krab...

Hopelijk tegen vanavond beter.
Ik was ook ziek na de moderna booster. Echt s'nachts liggen rillen van de koorts. Na 36 uur was het bij mij volledig weg.
Daarvoor 2 moderna's gehad waar ik niets van heb gevoeld.

Ja, ik heb nu 2 dafalgans genomen en het ergste lijkt precies gepasseerd. Ongeveer 30h na het shot nu... fingers 🤞 dat de avond nog goed is.

Zeker dat die zaken aan je vaccin lagen of gewoon een handig excuus?
Niet zeker, maar ik zie het ook niet als handig excuus. Het zijn gewoon dingen die ik nooit eerder meegemaakt heb, en die keer dat ik onwel werd in het midden van een gesprek met de buurman heeft me zo een angst bezorgd dat ik het nooit meer wil meemaken. Was op dag 10 na de vaccinatie.

Maar dit heeft maar miniem invloed op mijn beslissing. Ik vind het vooral te vroeg om nog eens gevaccineerd te worden met weer maar eens een ander vaccin. Waarom moet ik me beschermen tegen een op het eerste zicht milde variant in een seizoen dat weinig besmettingen kent ? Daar heb ik nog geen duidelijk antwoord op gehoord.

Ik wil eerst weten hoe dit evolueert en geen al te haaste beslissingen nemen, dat is alles. Positieve berichten uit Z-Afrika werden eerst als nonsens aanzien, en het doemdenken was weer begonnen met lockdowns en een spurt naar boosters, maar is dat wel nodig ?

Laatst bewerkt:

Hoezo heb jij al een vaste datum gekregen?
Ik heb die uitnodiging ook gekregen maar ga er momenteel nog niets mee doen. Ik laat het zo en wanneer ik vind dat het nodig is dan bel ik gewoon voor een afspraak.
Heb ik bij de eerste 2 zo gedaan alleen door de 2 eerste prikjes was ik zo ellendig (nog zieker dan door covid zelf) dat ik niet sta te springen om die 3de te gaan halen.
Principieel ben ook wel beetje tegen héél deze verrotte pasjesmaatschappij. Gebruik mijn CST enkel voor de fitness, als dat in het gedrang gaat komen dan haal ik die 3de.

Als je hem toch gaat nemen, pak dan zo rap mogelijk. Dan ben je er vanaf ;)

Waarom uitstellen? Win je niks mee.

En de pasjes maatschappij staat Los van prik 3.

Hoezo heb jij al een vaste datum gekregen?
Ik heb die uitnodiging ook gekregen maar ga er momenteel nog niets mee doen. Ik laat het zo en wanneer ik vind dat het nodig is dan bel ik gewoon voor een afspraak.
Heb ik bij de eerste 2 zo gedaan alleen door de 2 eerste prikjes was ik zo ellendig (nog zieker dan door covid zelf) dat ik niet sta te springen om die 3de te gaan halen.
Principieel ben ook wel beetje tegen héél deze verrotte pasjesmaatschappij. Gebruik mijn CST enkel voor de fitness, als dat in het gedrang gaat komen dan haal ik die 3de.
Datum was voor 3de prik hè. Als je inlogt dan krijg je die 3 keuzes. Heb dan gebeld om te zeggen dat ik liever wacht en daar zeiden ze dat ze dan de tweede uitnodiging wellicht in de zomer zullen sturen.

Was al bang toen ik belde dat ik een preek ging krijgen maar dame aan de lijn vertelde dat ze haar booster zelf (nog) niet ging halen 😁

Laatst bewerkt:
Datum was voor 3de prik hè. Als je inlogt dan krijg je die 3 keuzes. Heb dan gebeld om te zeggen dat ik liever wacht en daar zeiden ze dat ze dan de tweede uitnodiging wellicht in de zomer zullen sturen.

Ja ik weet dat het voor je 3de is.
Was dat via mail? Ik heb een mail gekregen op 18/12 met de vraag om voor 19/1 een afspraak te maken en als ik dan naar de beschikbare data ga dan heb ik de mogelijkheid om tot midden februari een vakje aan te vinken. Ik laat het even zo. :frown:

Ja ik weet dat het voor je 3de is.
Was dat via mail? Ik heb een mail gekregen op 18/12 met de vraag om voor 19/1 een afspraak te maken en als ik dan naar de beschikbare data ga dan heb ik de mogelijkheid om tot midden februari een vakje aan te vinken. Ik laat het even zo. :frown:
Ja idem hier, via mail uitnodiging gekregen een goeie week geleden. Vandaag ook een brief in de bus. 12/01 afspraak (vaste datum en uur dus) :) Als ik wil wijzigen via hun portaal kan dat tot 26 januari bij mij.

Terug
Bovenaan