Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Explain me how.
Het kan zomaar zijn dat een derde spuit niet nodig is om de ziekenhuizen te ontlasten door de mildere symptomen van Omikron. In het begin zouden 2 spuiten voldoende zijn, toen kwam Delta en hebben ze beslist om de booster te zetten. Als delta er niet meer is en voor Omikron blijkt het niet nodig, waarom dan wel voor die derde gaan ? Daarom wacht ik de evolutie liever wat langer af (tijd).

Kan iemand het nut uitleggen voor de booster indien Omikron zo mild is ? Met een logische redenering aub.

Explain me how.
Als een spuit een CST geeft met geldigheid van 9 maand, en je zoals veel mensen enkel de spuiten neemt voor het CST, dan wacht je inderdaad best tot tegen de limiet van de vervaldatum van je huidige CST certificaat. Dus minder spuiten doorheen de tijd.

Omikron is slechts een zeer klein percentage. Delta is helemaal niet verdwenen. Bovendien kan er altijd een variant opduiken zoals toen delta opdook midden in de vaccinatie campagne. Je kan daar dus niet nog mee gaan wachten om last minute iedereen maar te gaan vaccineren. De vaccins nu zijn voor de volgende golf. Kan je het gezegde “better safe than sorry”?
Ik zeg niet dat Delta verdwenen is, maar lang duurt dat niet meer als je de signalen mag geloven.

De verhouding is nu trouwens 50/50 en binnen een paar dagen zelfs 90 tot 95 volgens de modellen.

Edit: en over mijn opmerking van de zomer die voor de deur staat. Voor bescherming in de winter vaccineer je in het najaar, niet in het voorjaar of wanneer de winter bijna voorbij is !

Laatst bewerkt:
Toch straf dat mensen het zo vaak beter weten dan de wetenschappers hè, misschien eens mailen naar de Franse regering dat de zomer voor de deur staat, omikron niet zo gevaarlijk is en vaccins kunnen wachten dus. Hopelijk zet uw mening anderen niet aan tot het relativeren van de situatie.
Het is de wetenschap net die nu zegt dat Omikron mss een game changer is. Ik zuig niks uit mijn duim. Waarom moet hier trouwens altijd zo afgegeven worden op meningen die niet passen in het straatje wat in de media voorgekauwd wordt ? Ik zet ook niemand aan, post er buiten hier helemaal niks over itt sommige vaccin-weigeraars die ik ken en heel hun sociale media er mee volspammen. Het enige wat ik geef is, net als jou, mijn persoonlijke mening waarom ik deze keer oversla en zou verwachten dat iedereen voor zichzelf kan uitmaken om het wel of niet te doen.

Ik heb er zelf over moeten nadenken hoor, ik geef waarschijnlijk persoonlijke vrijheid op en het is een beslissing die ik niet lichtzinnig nam want sta volledig achter vaccinatie met als doel voorkomen van het instorten van de zorg. Maar uiteindelijk is de balans voor mij overgeheld naar, nu nog niet !

Laatst bewerkt:
Gisteren booster gehad, toch weer eenzelfde dreun als bij de 2de prik. Moe, wat mottig, koppijn. Niet dat ik klaag maar voel het wel weer. Nuja mijn lichaam zal zich aan het versterken zijn zeker.

Het is de wetenschap net die nu zegt dat Omikron mss een game changer is. Ik zuig niks uit mijn duim. Waarom moet hier trouwens altijd zo afgegeven worden op meningen die niet passen in het straatje wat in de media voorgekauwd wordt ? Ik zet ook niemand aan, post er buiten hier helemaal niks over itt sommige vaccin-weigeraars die ik ken en heel hun sociale media er mee volspammen. Het enige wat ik geef is, net als jou, mijn persoonlijke mening waarom ik deze keer oversla en zou verwachten dat iedereen voor zichzelf kan uitmaken om het wel of niet te doen.

Ik heb er zelf over moeten nadenken hoor, ik geef waarschijnlijk persoonlijke vrijheid op en het is een beslissing die ik niet lichtzinnig nam want sta volledig achter vaccinatie met als doel voorkomen van het instorten van de zorg. Maar uiteindelijk is de balans voor mij overgeheld naar, nu nog niet !
Omikron biedt meer bescherming tegen ernstige ziekte dan een dubbel shot, omdat je je T-cellen dan nog eens extra stimuleert en die houden je uit het ziekenhuis. Maar niet aan 100%, er is altijd een kans dat je net die pechvogel bent die met een booster nog komt te overlijden. Die kans kan je verkleinen door de booster. Je moet dat niet als iets binair zien.

Voor ongevaccineerden zal Omikron inderdaad een veel hogere kans op ernstige ziekte met zich meebrengen.

Nu 2 dagen geleden mijn booster gehad. 3x Pfizer. Moet zeggen dat het redelijk meevalt deze keer. Terug de klassieke stijve arm, gisterenavond een uurtje vroeger gaan slapen en deze morgen wat vermoeider opgestaan maar voor de rest niets. Vorige 2 had ik daar een griepachtig gevoel en gezien ik diabeet ben ook sterk verstoorde suikerwaarden bij gedurende een dag of 2. Ik heb dat griepachtig gevoel en die verstoorde suikerwaarden ook kleine 2 maand geleden al gehad net nadat collega waar ik redelijk intensief met samenwerk positief getest heeft. Ik was toen 2x negatief maar ik heb toen een vermoeden gehad dat ik misschien ook wel even gestreden heb tegen het virus en mijn afweer daar weer wat antilichamen aangemaakt heeft. Maar dat daardoor het effect van die booster wat minder is waardoor mijn lichaam nu ook minder reageert erop.

Ja ik weet dat het voor je 3de is.
Was dat via mail? Ik heb een mail gekregen op 18/12 met de vraag om voor 19/1 een afspraak te maken en als ik dan naar de beschikbare data ga dan heb ik de mogelijkheid om tot midden februari een vakje aan te vinken. Ik laat het even zo. :frown:
Sommige vaccinatie centrums werken met een uitnodiging waar je zelf een datum moet kiezen uit een hele resem slots.
Anderen (zoals Genk-as-Zutendaal) kiezen er voor om aan de uitnodiging een vaste datum en tijd te hangen , die kan je gerust wijzigen als het moet. Mijn uitnodiging was ook vast op 11/01: 13h53.

Hier gaat het niet door naar schouder en nek. Enkel pijn op en rond plaats van inspuiten. Ook pijnlijker als ik mijn arm uitstrek om iets te pakken of als ik mijn arm omhoog hou. Kleren aandoen was vanochtend wat pijnlijker als anders :p. Nu ja, als het daar bij blijft ben ik blij.

Hoe lang duurt het eigenlijk vooraleer je over uw certificaat kan beschikken? Zal waarschijnlijk nog iets te snel zijn nu maar het staat er nog niet bij.
Gisterenavond rond 18u precies toch beetje koude rillingen beginnen krijgen, zowat ambetant en opnieuw lichte hoofdpijn. Maar is snel overgegaan met een Dafalgan. Pijn in de bovenarm al stuk minder. Maar vandaag precies ook beetje pijnlijk in de oksel.

Gisteren m'n booster gekregen. Moderna.
Na een paar uur weer pijnlijke bovenarm. Vraag me van waar dit komt want bij griepspuit heb ik dit niet.
Deze middag.. pijnlijke knieën en onderbenen wat lager rugpijn en geen koorts (37.9).
K wil mijn covidsave app updaten maar op de site van ehealth blijft wieltje maar draaien

Ik heb bij elke spuit wel een pijnlijke bovenarm. Enkele jaren geleden na mijn booster voor difterie, kinkhoest etc. ook een dag pijnlijke bovenarm gehad.

Een pijnlijke bovenarm is toch niets? Allé, dat heb ik ook van elke inenting al gehad.
Bij mijn booster was het echt koorts, rillingen, koppijn, beven, .... Als het enkel wat pijn arm was dan had ik er geen probleem mee gehad.

Sommige vaccinatie centrums werken met een uitnodiging waar je zelf een datum moet kiezen uit een hele resem slots.
Anderen (zoals Genk-as-Zutendaal) kiezen er voor om aan de uitnodiging een vaste datum en tijd te hangen , die kan je gerust wijzigen als het moet. Mijn uitnodiging was ook vast op 11/01: 13h53.
Toch raar dat ze nu nog altijd de twee systemen gebruiken. Bij het begin van de vaccinatiecampagne begin dit jaar zouden ze testen walk van de twee systemen het beste was om dat dan overal te gaan gebruiken. Maar nu gebruiken ze nog altijd gewoon beide systemen.
Hier in Sint-Truiden trouwens ook een vaste datum.

Bij mijn booster was het echt koorts, rillingen, koppijn, beven, .... Als het enkel wat pijn arm was dan had ik er geen probleem mee gehad.
Begint hier dezelfde weg op te gaan. Gisteren namiddag vaccin gekregen en tegen de avond super moe. Als een blok in slaap gevallen en echt van niks wakker geworden (de jongste dochter had een slechte nacht, niks van gemerkt).
Deze ochtend stramme spieren en nog heel moe. En het wordt erger ipv beter: hoofdpijn, rilleningen, koud. Koorts blijft voorlopig achterwege.

Eerste twee waren Pfizer en daar alleen last gehad van vermoeidheid bij prik nummer twee.

Begint hier dezelfde weg op te gaan. Gisteren namiddag vaccin gekregen en tegen de avond super moe. Als een blok in slaap gevallen en echt van niks wakker geworden (de jongste dochter had een slechte nacht, niks van gemerkt).
Deze ochtend stramme spieren en nog heel moe. En het wordt erger ipv beter: hoofdpijn, rilleningen, koud. Koorts blijft voorlopig achterwege.

Eerste twee waren Pfizer en daar alleen last gehad van vermoeidheid bij prik nummer twee.
Binnen 36h was het bij mij allemaal over. Ik klaag normaal niet vlug van een stramme arm of koppijn, maar bij die 3e inenting toch echt wel last van gehad (20x erger als de eerste twee tezamen). Als dat effect zich bij een 4e booster voortzet ga ik een week koorts hebben.

Binnen 36h was het bij mij allemaal over. Ik klaag normaal niet vlug van een stramme arm of koppijn, maar bij die 3e inenting toch echt wel last van gehad (20x erger als de eerste twee tezamen). Als dat effect zich bij een 4e booster voortzet ga ik een week koorts hebben.
was de 3e hetzelfde 'merk' als de eerste 2?

Heb er ook een dikke dag last van gehad, meer dan bij de 2de prik. Spierpijn, hoofdpijn, mij wat mottig voelen.
Drie keer Moderna.

Terug
Bovenaan