Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

27 juli m'n tweede prik gekregen, 29 december uitnodiging voor booster via e-box en 'k ga er binnen een paar uurtjes om. 32 jaar, regio Gent.
Er was enkel Moderna te zien op de planning wat ik wel jammer vond want toch gemerkt dat er in mijn omgeving met Moderna meer bijwerkingen waren. Maar morgen opzettelijk niets gepland dus 't is geen ramp.
Qua bijwerkingen is het gewoon een beetje chance hebben denk ik. Ik heb momenteel van de Moderna minder last van bijwerkingen dan na mijn Pfizer vaccinaties.

En hoe verwacht je dat de versnelling nu al te zien zou zijn in de normale uitnodigingen?
Net zoals bij 1e en 2e prik, heb ik voor de booster de uitnodiging 3weken voor de effectieve prik (elektronisch) gekregen. De fysieke brief ongeveer een week later. Ze doen dit om te kunnen inplannen, zowel voor vaccinatiecentrum als voor de persoon die de prik krijgt (en rekening houdend dat niet iedereen de brief elektronisch krijgt).

We zijn vandaag 3januari, dit betekent dat vandaag de prikken gezet worden voor mensen die in het systeem uitgenodigd/verwerkt zijn op 13 december 2021. De beslissing om te versnellen is genomen op 15 december :unsure:

Dan moeten ze zoals @cege terecht aanhaalt geen beslissingen nemen voor de schone schijn, die in de praktijk blijkbaar voor heel wat mensen geen hol verschil maken.

Ik ken mensen uit Hasselt, Diepenbeek, Genk, ... die jonger zijn dan mij en hun prik al gehad hebben of hun uitnodiging op z'n minst al gekregen hebben. Hier noppes.

Nu goed, het kan erger: cfr. Nederland. Maar we moeten ons dus ook duidelijk niet te veel op de borst kloppen.
Ik zou eerlijk gezegd ook gedacht/gehoopt hebben dat na dat Veerle Heeren debacle, men ook wat meer overkoepelende organisatie en controle bovenop de gemeentelijke/stedelijke baronieën zou hebben geplaatst, maar dat gaat een tsjeef zoals Wouter Beke natuurlijk zeker niet doen.

Dan moeten ze zoals @cege terecht aanhaalt geen beslissingen nemen voor de schone schijn, die in de praktijk blijkbaar voor heel wat mensen geen hol verschil maken.

Ik ken mensen uit Hasselt, Diepenbeek, Genk, ... die jonger zijn dan mij en hun prik al gehad hebben of hun uitnodiging op z'n minst al gekregen hebben. Hier noppes.

Nu goed, het kan erger: cfr. Nederland. Maar we moeten ons dus ook duidelijk niet te veel op de borst kloppen.
Ik zou eerlijk gezegd ook gedacht/gehoopt hebben dat na dat Veerle Heeren debacle, men ook wat meer overkoepelende organisatie en controle bovenop de gemeentelijke/stedelijke baronieën zou hebben geplaatst, maar dat gaat een tsjeef zoals Wouter Beke natuurlijk zeker niet doen.
Politieke beslissingen <> realiteit. Zoals steeds.
Is ten tijde van die beslissing ook meermaals aangekaart, ook hier. Een paar voorbeelden:
...

En enkel Nederland die het erger doet?
6r0xZE5.png

Uiteraard, zowel de voorbije 2 weken (één keer per week) als zonet. Tenzij die brief komt om binnen de 4 weken m'n spuit te halen, zal ik dus later dan 6 maanden m'n boosterprik krijgen.

Vanochtend dan toch maar eens gebeld naar het lokale vaccinatiecentrum: ze zijn nu bezig aan mensen geboren eind de jaren '70, dus mijn prik zal sowieso niet voor de komende 2 weken zijn. Best case scenario voor de 2 weken erna, en dan zit ik dus op ongeveer 6 maanden na eind juli.
Nul versnelling voor mij dus.
Ik heb mijn 2de prik op 26/07/2021 gekregen en moet op 13/01/2022 gaan voor de booster, is dus ietsje sneller dan 6 maanden, maar ook niet zoveel.

De regering wou vooral een versnelling doorvoeren omdat er ruimte was in de vaccinatiecentra, het was dan ook de bedoeling om tussen kerst en Nieuwjaar te blijven vaccineren, maar verschillende vaccinatiecentra hebben er toch voor gekozen om dat niet te doen. Dan is het ook logisch dat je die versnelling dan niet zal merken.

Politieke beslissingen <> realiteit. Zoals steeds.
Is ten tijde van die beslissing ook meermaals aangekaart, ook hier.
Inderdaad, en de conclusie was toen dat er duidelijk te laat een sense of urgency was mbt de boosters.
In heel Europa.
Mijn broek zakt daar telkens van af hoe duidelijk de cijfers zijn, en hoe traag daar dan toch nog op gereageerd wordt.

Inderdaad, en de conclusie was toen dat er duidelijk te laat een sense of urgency was mbt de boosters.
In heel Europa.
Mijn broek zakt daar telkens van af hoe duidelijk de cijfers zijn, en hoe traag daar dan toch nog op gereageerd wordt.
Dat was jouw conclusie, die zeker niet iedereen deelt. Dus niet afdoen als "de conclusie".

Zeker als je er die onderste zin bijplaatst. Jij bent begonnen over je "sense of urgency" nog voor omikron, nog voor de cijfers terug omhoog gingen, nog voor er goedkeuring was van EMA & EMC om de boostershots te vervroegen, nog voor tal van factoren.

Als reminder: op 7/12/2021 was het advies van EMA nog steeds na 6maand maar keurden ze het goed na 3maand:
A heterologous booster vaccination strategy can thus be considered as an alternative strategy, e.g. to improve protection that can be achieved with some vaccines, to allow more flexibility in case of issues with vaccine acceptance, supply or availability. Data currently available support safe and effective administration of a booster dose as early as 3 months from completion of the primary vaccination should such a short interval be desirable from a public health perspective, notwithstanding current recommendations to administer booster preferably after 6 months;
Een week later heeft België de knoop doorgehakt en de boostercampagne versneld. Veel sneller verwacht ik het niet, en op die paar dagen zal het ook niet komen.

En trekt uw broek terug op, niemand hier wilt da zien.

Dat was jouw conclusie, die zeker niet iedereen deelt. Dus niet afdoen als "de conclusie".
Dat was de conclusie uit de data. En je bleek er toen alweer naast te zitten.
Wat het nogal schrijnend maakt dat je hier dan alsnog terug komt met diezelfde achterhaalde stelling dat 'de boostercampagne om praktische redenen niet kon versneld worden". Ik heb je het tegendeel meermaals aangetoond.

Jij bent begonnen over je "sense of urgency" nog voor omikron, nog voor de cijfers terug omhoog gingen, nog voor er goedkeuring was van EMA & EMC om de boostershots te vervroegen, nog voor tal van factoren.
Dat noemen ze de pandemie van kilometers ver zien aankomen, en op basis van de cijfers actie plannen.
Als reminder: op 7/12/2021 was het advies van EMA nog steeds na 6maand maar keurden ze het goed na 3maand:

Een week later heeft België de knoop doorgehakt en de boostercampagne versneld. Veel sneller verwacht ik het niet, en op die paar dagen zal het ook niet komen.

En trekt uw broek terug op, niemand hier wilt da zien.
Zoals jou toen medegedeeld werd door mezelf en @NemesisBE , zaten ze half-eind november al ferm achter op schema, ook al hielden ze zich aan de 6 maand.

Oeh, en deze is ook heerlijk: The_Fox 20 november 2021:
"Waarom zou die sense of urgency nu al nodig zijn (heb ik u al meermaals gevraagd en heb je niet op geantwoord)?
Het is niet omdat je iets van de daken schreeuwt, dan nog zonder verklaring waarom, en het blijft herhalen; dat je opeens gelijk gaat krijgen :sarcastic:"

Wel @the_fox , die sense of urgency was toen al nodig omdat uit alle cijfers bleek dat de vaccinatie-effectiviteit afnam, dat boosters de immuniteit ferm opkrikken, en dat hiermee de curve serieus afgezwakt kon worden, zodat we geen extra maatregelen moesten nemen.
Want de deltagolf was al bezig sinds begin oktober, en wie weet kon er wel eens een nieuw variantje om de hoek loeren...!?

Alé, dat was toch mijn buikgevoel. En je weet dat dat tegenwoordig op scherp staat.

Laatst bewerkt:
Leuven is snel, maar alle omringende gemeenten kunnen wachten 37j en kan pas binnen paar weken gaan.
De steden hebben voorgestoken, mooie solidariteit.

Eindelijk uitnodiging gekregen in vaccinatiecentrum Tielt 13/1 en mijn vriendin op 14/1. Ik van 1986 en zij 1989.

Wel raar, als ik op de link in mijn mail klik krijg ik als eerste de volgende boodschap

Minderbroedersklooster​

Welkom! Laat je vaccineren: bescherm jezelf en je omgeving.

Ben je nog op zoek voor een afspraak voor je 2de vaccinatie? We plannen 2de prikken Astra Zeneca in op maandagvoormiddag 23 augustus en 2de prikken Pfizer in op dinsdagnamiddag 24 augustus. Je kan zelf je uur bepalen.

Je kan hier jouw afspraak voor covid-vaccinatie bevestigen, wijzigen of annuleren. De planning van deze vaccinatie is een uitdaging. We verwachten dat je zoveel mogelijk de voorgestelde tijdstippen respecteert. Is het voorgestelde moment echt niet haalbaar? Maak dan een nieuwe afspraak.

Waarom vaccineren?
Vaccinatie is onze belangrijkste troef om de COVID-19-pandemie achter ons te laten. Zodat we stukje bij beetje weer ons oude leven kunnen oppikken.
Het eerste deel van die boodschap mogen ze toch wel weglaten.

Ik ben 49 en daarjuist de boosterprik gekregen in Gent. Op 2/11 positief getest geweest met niet al te veel last. behalve dat ik mijn eigen kak nog altijd niet kan ruiken. Momenteel geen bijwerkingen van de booster.

Ik ('88) ben m'n boosterprik (Moderna) kunnen gaan halen op 30/12 omdat er 150 mensen hadden afgezegd omdat ze niet "ziek" aan de feesttafel wouden zitten. Ik heb er wel ook wat van geweten deze keer.

Ik ben 49 en daarjuist de boosterprik gekregen in Gent. Op 2/11 positief getest geweest met niet al te veel last. behalve dat ik mijn eigen kak nog altijd niet kan ruiken. Momenteel geen bijwerkingen van de booster.
Heb je al aan iemand anders gevraagd om eens te ruiken? Misschien ligt het aan de kak.

Gisteren een boosterprik gekregen.
Wat last gehaf tegen het einde van da namiddag. Deze ochtend willen opstaan..overal pijn/zwak. Aspirientje en het is voorlopig goed.

Morgen gaan we naar een sauna..ze testen daar uw temperatuur...ik hoop dat ik daar gewoon binnen mag.. 🤨

Gisteren een boosterprik gekregen.
Wat last gehaf tegen het einde van da namiddag. Deze ochtend willen opstaan..overal pijn/zwak. Aspirientje en het is voorlopig goed.

Morgen gaan we naar een sauna..ze testen daar uw temperatuur...ik hoop dat ik daar gewoon binnen mag.. 🤨
Als je geen koorts hebt normaal wel hé.
En dat heb je nu ook nog niet de dag nadien dus zal wel oké zijn.

27 juli m'n tweede prik gekregen, 29 december uitnodiging voor booster via e-box en 'k ga er binnen een paar uurtjes om. 32 jaar, regio Gent.
Er was enkel Moderna te zien op de planning wat ik wel jammer vond want toch gemerkt dat er in mijn omgeving met Moderna meer bijwerkingen waren. Maar morgen opzettelijk niets gepland dus 't is geen ramp.
Qua bijwerkingen valt het goed mee, enkel mijn arm is rond de avond gigantisch veel pijn beginnen doen. Veel meer dan de vorige keer. Nu ongeveer 24h later nog wel wat last van en wat moeheid al vermoed ik dat dat van niet goed te slapen is door al de pijn in mijn arm.

Terug
Bovenaan