Off-topic, maar dat is 800€ per week heel het jaar door verhuurd? Lijkt me toch mooie omzet uit een vakantiewoning?).We draaien een omzet van 35k excl btw.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Off-topic, maar dat is 800€ per week heel het jaar door verhuurd? Lijkt me toch mooie omzet uit een vakantiewoning?).We draaien een omzet van 35k excl btw.
Zou wel goed kunnen, hier aan de kust haalden we met een vakantiehuis 60K in de topjaren voor covid. En dat met kalmere wintermaanden.Off-topic, maar dat is 800€ per week heel het jaar door verhuurd? Lijkt me toch mooie omzet uit een vakantiewoning?
Door de locatie van dat vakantiehuis, zou het me verwonderen moesten er nog geen boekingen voor 2026 zijn.Off-topic, maar dat is 800€ per week heel het jaar door verhuurd? Lijkt me toch mooie omzet uit een vakantiewoning?
Ik denk dat je niet meebent met prijzen van vakantiewoningen. Toch van deftige; daar zal €800 eerder al de prijs zijn voor een weekend, in laagseizoenOff-topic, maar dat is 800€ per week heel het jaar door verhuurd? Lijkt me toch mooie omzet uit een vakantiewoning?

800 euro is onze minimumprijs voor 2 nachten (via eigen site, dan gaat er niets af van boekingskosten, dus kunnen we lager gaan dan op Booking.com. We hebben een druk seizoen van ongeveer nu tot midden november (waarbij we veel vakantieperiodes uitboeken omdat we zelf op reis zijn). Een week gaat tot 2100 euro, maar we hebben ook al 3 nachten verkocht voor 1800 euro. Heb je meer vragen, stel gerust (maar dan best voor een andere topic)Off-topic, maar dat is 800€ per week heel het jaar door verhuurd? Lijkt me toch mooie omzet uit een vakantiewoning?
Dat vind ik echt belachelijk duur voor een vakantiewoning in Vlaanderen. Ik ben onlangs naar Z-Afrika gegaan en o.a. hier verbleven voor 2 nachten tegen 80€. Dat was 1/10 van jouw prijs en de locatie was een paradijs (met zwembad, panoramisch zeezicht op dolfijnen in de zee)800 euro is onze minimumprijs voor 2 nachten (via eigen site, dan gaat er niets af van boekingskosten, dus kunnen we lager gaan dan op Booking.com. We hebben een druk seizoen van ongeveer nu tot midden november (waarbij we veel vakantieperiodes uitboeken omdat we zelf op reis zijn).

Studio voor 2 personen <> vakantiehuis voor 10man met sauna...Dat vind ik echt belachelijk duur voor een vakantiewoning in Vlaanderen. Ik ben onlangs naar Z-Afrika gegaan en o.a. hier verbleven voor 2 nachten tegen 80€. Dat was 1/10 van jouw prijs en de locatie was een paradijs (met zwembad, panoramisch zeezicht op dolfijnen in de zee)
Het is je gegund, maar ik kan met de beste wil van de wereld die prijs niet begrijpen voor een woning in Ieper.
En een vliegticket van 800 eur per kop er nog eens bij.Studio voor 2 personen <> vakantiehuis voor 10man met sauna...
En cost of living natuurlijk waardoor de 2 landen moeilijk te vergelijken zijn.
Dat vind ik echt belachelijk duur voor een vakantiewoning in Vlaanderen. Ik ben onlangs naar Z-Afrika gegaan en o.a. hier verbleven voor 2 nachten tegen 80€. Dat was 1/10 van jouw prijs en de locatie was een paradijs (met zwembad, panoramisch zeezicht op dolfijnen in de zee)
Het is je gegund, maar ik kan met de beste wil van de wereld die prijs niet begrijpen voor een woning in Ieper.

2.000€ in totaal aan belastingen (including OV, gemeentelijke & provinciale taks)? Dan valt je OV toch redelijk laag uit als je aan 1100€ zit voor de gemeentelijke taksen.Vaste kosten (per jaar):
- Belastingen (iets minder dan 2000 euro): los van de onroerende voorheffing op de woning, hebben we ook een gemeentelijke taks van 110 euro per bed (€ 1100) en een provinciale belasting van zo'n 125 euro.
Dat is duur, ik had eerder gedacht dat die gasten rond de 7%-8% zouden zitten, maar het is bijna het dubbele. Dan loont het al om te investeren in je eigen website.Variabele kosten (afhankelijk van verhuur):
- booking.com en dergelijke: zo'n 3000 euro per jaar. Booking vraagt een commissie van 14%+BTW. We zitten nu wel steeds meer via onze eigen site, wat de kosten toch wel sterker drukt.
Dank om het overzicht te delen, ik vond de inkomsten/jaar heel hoog uitvallen, maar als je ziet dat 1/2 euro's terug naar kosten gaan is het weer een andere plaatje. Alleszins interessant om te zien hoe je cashflows verlopen voor een vakantiehuis-investering, ik had dat nog niet eerder gezien.Onze vraagprijs is 800 euro, ooit uitgerekend dat we voor een gewoon weekend met onze normale verhuur daar gemiddeld dan zo'n 400 euro van overhouden. Daar moeten we voor poetsen, boekingen beheren, ontvangst doen ( we staan op persoonlijke ontvangst) en hebben we natuurlijk onze aankoop woning.
Het gaat over een woning in een oudere arbeiderswijk in Ieper, maar wel nét aan de rand gelegen en met een mooi uitzicht. Daarom is de waarde van de woning, zeker voor toeristische doeleinden, een stuk hoger dan wat het KI doet uitschijnen (KI is trouwens herschat na een verbouwing, dus op zich is die wel juist).2.000€ in totaal aan belastingen (including OV, gemeentelijke & provinciale taks)? Dan valt je OV toch redelijk laag uit als je aan 1100€ zit voor de gemeentelijke taksen.
Klopt. Nu, af en toe doet Booking er wel een stukje af, soms zijn er kortingen op booking.com waar wij niet verantwoordelijk voor zijn en die we zelfs niet kunnen tegenhouden. Maar dan nemen zij dat af van hun percentje.Dat is duur, ik had eerder gedacht dat die gasten rond de 7%-8% zouden zitten, maar het is bijna het dubbele. Dan loont het al om te investeren in je eigen website.
Sowieso zitten wij iets meer in de "high end" (zonder overdreven te zijn, we hebben nog altijd stapelbedden enzo). Maar dingen zoals opgemaakte bedden en lakens, zorgen al vlug voor een hogere prijs. 10 bedden aan 5 euro wasserijkosten per set, de tijd die je in het opmaken van de bedden steekt en het wassen van handdoeken (doen we zelf), daar moet je in je prijs al zeker 100-130 euro bijrekenen. Maar dat is het waard voor ons, doe je dat niet, dan zal je vlug je matrassen zien meer verslijten (kots, ritsen van slaapzakken, ...).Dank om het overzicht te delen, ik vond de inkomsten/jaar heel hoog uitvallen, maar als je ziet dat 1/2 euro's terug naar kosten gaan is het weer een andere plaatje. Alleszins interessant om te zien hoe je cashflows verlopen voor een vakantiehuis-investering, ik had dat nog niet eerder gezien.
Klopt, anders is dat moeilijk haalbaar als je zelf het onderhoud doet. We wonen op een anderhalve km van de woning.@JPV heb ik het goed gelezen (uit een ander topic) dat je vlakbij de vakantiewoning woont?
Dat vind ik echt belachelijk duur voor een vakantiewoning in Vlaanderen. Ik ben onlangs naar Z-Afrika gegaan en o.a. hier verbleven voor 2 nachten tegen 80€. Dat was 1/10 van jouw prijs en de locatie was een paradijs (met zwembad, panoramisch zeezicht op dolfijnen in de zee)
Dat is de reden waarom we voor het "hogere" profiel wilden gaan, dan heb je veel minder zo'n gevallen. Wij hebben tot nu toe 1 deur gehad waar een deuk in zat, niks meer dan dat. We vragen ook bewust 300 euro waarborg, dan gaan mensen zorgzamer om met alles.Toen ik nog studeerde hebben we ook menig weekend met studentenclub gedaan. En dat was dezelfde prijzen voor een weekend. Alleen was je huis half getrashed na een weekend, terwijl niemand dat opzettelijk deed. We sliepen dan met een man of 20 in 5-6 slaapkamers. 10-12 in dubbele bedden, paar 'illegaal' op matjes in de living/in de zetel/... Je bent wat excited wegens 'weeeeeeeekend'. Je loopt daar rond en kent de deuren en trappen etc niet, je kent stoelen en tafel etc niet, weinig mussle memory. Af en toe valt er keer iemand tegen een deur of stoemp je iets van een kast of je valt van een trap etc en dan heb je kleine kosten. Als je elke week volk in je huis hebt, zal er wel redelijk wat tijd/geld inkruipen om dat proper te krijgen en kleine zaken te herstellen.
Net omgekeerd: we gaan in de vakantiewoning rapper iets herstellen als we een klein defect zien, omdat we het "perfect" willen hebben. Een wc-bril die een beetje verkleurd is of een kras heeft, gaan we rapper vervangen: ook weer het principe dat we het er redelijk nieuw willen laten uitzien (mensen vragen soms nu nog sinds wanener we open zijn, wat me toch doet denken dat het er nog nieuw uitziet). De kastdeuren van de keuken hebben we bvb vervangen omdat ze wat gelig begonnen eruit te zien (ze waren nog geen 10 jaar oud).Lijkt me ook dat zaken die kapot gaan ook altijd volledig kapot zijn en dan veel meer kosten om te repareren. Een wc die niet goed doorloopt, een douche die niet goed opwarmt, ... Zolang het nog een beetje functioneert, iedereen content voor die paar dagen. Terwijl je dat thuis wel sneller even zou nakijken of fixen of om te beginnen al doorhebben dat er iets niet volledig werkt.
Onze tuin is klein, dus ca va. binnenkort gaan we wel eens het tuinhuis opnieuw schilderen, voor de rest is het "klein" onderhoud. We hebben wel de aanwezige visvijver verwijderd omdat we dat met kleine kinderen te gevaarlijk vonden.Onderhoud van de tuin zal ook wel een kostelijke hobby zijn - tijd en geld. Als je al ziet hoe moeilijk het is om je eigen tuin te onderhouden, dan zal een extra 2e tuin ofwel betaald moeten gebeuren ofwel verlof nemen/na de uren/voor de uren, en dat wil je natuurlijk ook gewaardeerd zien.
Iemand een idee waar je best terecht kan voor een vakantiewoning/caravan/chalet,... dat je op jaarbasis kan huren?
Wel ergens in de westhoek omgeving heuvelland.
Iemand een idee waar je best terecht kan voor een vakantiewoning/caravan/chalet,... dat je op jaarbasis kan huren?
Wel ergens in de westhoek omgeving heuvelland.
Met het vetgedrukte ga ik akkoord en snap ik ook niet waarom iemand daar een vakantiehuis zou zetten en/of huren. Maar je moet ook niet overdrijven.In Zedelgem of all places. Langs een steenweg. 0,0 charme. Buren links. Buren rechts. Hottub, met de schouw letterlijk op 1 meter van de perceelsgrens. Elk weekend houtstook en een grote groep mensen onder invloed van alcohol, having the time of their life. Brrrr, wat een horror-verhaal voor de buren.
) dus er zijn amper buren. Links is een garage en vermoedelijk zelfde eigenaar (sinds er auto's van de garage op de parking van de loft staan op street view
), rechts een braakliggend terrein. Overkant straat is een weide, achterkant grenst aan de parking van een bedrijf...