Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sterk nummertje maar toch eerst maar even afwachten imo. Zoals @ShApeBE al opmerkt is er toch een stevige vergelijking met Dendermonde vorig jaar. Ook daar blies Van Aert iedereen, inclusief Mathieu, helemaal weg. Dat was in de andere corssen toch veel minder het geval.
Als we op veel snellere omlopen gaat rijden met veel meer kort draaien en keren gaan we toch een ander wedstrijdbeeld krijgen.

Maar het blijft natuurlijk wel een pijnlijke affaire voor de rest. Iserbyt op kop. De Wuyts zei vorige week nog dat Iserbyt nu ook ne grote is... elke jaar in oktober/november denken ze dat die de aansluiting wel gemaakt heeft en dan komen de grote 2 het veld in en dan is het eigenlijk net Toon Aerts die zich op een goeie dag af en toe eens kan meten met die mannen.

Mja VDP heeft laatste 2j er 95% gewonnen wss als pidcock meedeed :p
Pidcock heeft zelfs nog maar 2 crossen bij de elite gewonnen.
En maar één van betekenis.

Het niveauverschil tussen WVA en MVDP is gewoon veel te groot. Dat is vandaag weer maar eens bewezen.

Toch schattig die crosserkes. :love:

De cross zelf heb ik niet gezien maar eens goed gelachen toen ik de uitslag zag.

Niveau 1ste provinciale!
Huidige crossen zijn voornamelijk snellere crossen met weinig lopen maar veel interval

Vandaag was dat uit oude doos waar uithoudingsvermogen en puur vermogen meer van tel was dan interval. Ideaal om maat van WvA dus

Als je full-time crosst kan je tijdens seizoen amper op uithoudingsvermogen trainen

Geen idee waar maar ik heb het hier nog gezegd een Iserbyt (en zeker de rest) komen tekort als de grote twee/drie meedoen en dat is geen schande maar wel realiteit elk jaar van t zelfde. Ja ze gaan moeten oppassen als ze terugkomen das bullshit he zelfs een "halve" van Aert en van der Poel kloppen een Iserbyt any day of the week.

Huidige crossen zijn voornamelijk snellere crossen met weinig lopen maar veel interval

Vandaag was dat uit oude doos waar uithoudingsvermogen en puur vermogen meer van tel was dan interval. Ideaal om maat van WvA dus

Als je full-time crosst kan je tijdens seizoen amper op uithoudingsvermogen trainen

En wat wordt de eerstvolgende cross waar de full-time crossers wat weerwerk kunnen bieden tgn WVA en MVDP? Maar dan wint Matje waarschijnlijk met de vingers in de neus...

Ik vind dit toch ook wel erg voor de sport en die andere veldrijders. Die worden gewoon tot tweederangsacteurs gedegradeerd...

Plus hoeveel rust heeft WVA genomen? Die is al een heel jaar bezig.
Het is ook niet alsof Van Aert hier vol gaat. Dit is voor hem een intensieve trainingsrit.
Hij heeft niks meer te zoeken in de cross buiten wat fun en wat geld. Simpel als dat.

Over Pidcock idem, die jongen gaat niet vol. Maar zelfs als rijdt hij vol dan zie ik hem geen partij voor Van Aert en al zeker geen Van Der Poel.

Volgens mij was dat geen veldrit
Blijft deel van de wielersport :p
Het is ook niet alsof Van Aert hier vol gaat. Dit is voor hem een intensieve trainingsrit.
Hij heeft niks meer te zoeken in de cross buiten wat fun en wat geld. Simpel als dat.

Over Pidcock idem, die jongen gaat niet vol. Maar zelfs als rijdt hij vol dan zie ik hem geen partij voor Van Aert en al zeker geen Van Der Poel.
Tuurlijk gaat die hier vol (toch zeker tot voorsprong geruststellend is) wat is dat voor zever. Anders ben je niet moe op einde

Pidcock is meer type Iserbyt die mannen wegen 55kg die missen pure power op parcours als dit

Laatst bewerkt:

Klopt. Van Aert reed overduidelijk met overschot.
Enkele flitsen (o.a. die steile helling omhoog vlammen) in combinatie met een lagere foutenlast zorgde ervoor dat het vrij eenvoudig kon rondfietsen vandaag. Ook het parcours was een meevaller voor hem.

Maar Pidcock zal dit jaar wel vrij dicht komen hoor. Hij zit nog een 2-tal weken achter qua voorbereiding op Wout.
Ik zie hem over enkele weken zeker meedoen voor de prijzen. Vooral de parcours die dan weer meer hem en Van Der Poel liggen.
Het beloven (eindelijk) terug echt mooie crossen te worden.

De eerste rondes reed hij toch wel vol door om meteen een gat te slaan. Toen hij voldoende voorsprong had, heeft hij wel wat gas terug genomen.

Ook het parcours was een meevaller voor hem.
Op dit parkoers is hij de beste hé. Zelfs VDP had hier een half minuutje verloren. Dit was een typisch VA parkoers. Niks aan te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan