Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bioracer schijnt een massa custom truitjes te maken. Een kameraad zijn vader gaat golfen (yup) met iemand die een hoge functie heeft bij bioracer, ze hebben daar blijkbaar meer dan 40 designers in dienst. Daar verschoot ik toch wel van.
https://www.instagram.com/bioracerprojects/?hl=nl
Wat een massa designs. Zitten knappen dingen tussen. De truitjes van Belgian Zwift Riders zijn ook van BioRacer geloof ik (maar die vind ik redelijk lelijk). :unsure:

Wat ik wel nooit snap: ik zie daar zo ontwerpen tussen staan die echt 1 op 1 knock-offs zijn van Ineos Grenadiers met gewoon de club naam over. Why would you wanna do that? Das echt geld investeren in een club kit om dan aan iedereen duidelijk te laten weten "WIJ ZIJN SAAIE OUWE ZAKKEN". Beter goed gepikt dan slecht bedacht zeker? :unsure:

Wat een massa designs. Zitten knappen dingen tussen. De truitjes van Belgian Zwift Riders zijn ook van BioRacer geloof ik (maar die vind ik redelijk lelijk). :unsure:

Wat ik wel nooit snap: ik zie daar zo ontwerpen tussen staan die echt 1 op 1 knock-offs zijn van Ineos Grenadiers met gewoon de club naam over. Why would you wanna do that? Das echt geld investeren in een club kit om dan aan iedereen duidelijk te laten weten "WIJ ZIJN SAAIE OUWE ZAKKEN". Beter goed gepikt dan slecht bedacht zeker? :unsure:
Yup :laugh:. Zo rijdt er hier ook een ploeg rond waarbij je eerste gedacht altijd is: rijden die nu in een sunweb uitrusting? Met die 2 witte verticale strepen op een zwarte trui.

Misschien tijd voor een BG uitrusting :p

Yup :laugh:. Zo rijdt er hier ook een ploeg rond waarbij je eerste gedacht altijd is: rijden die nu in een sunweb uitrusting? Met die 2 witte verticale strepen op een zwarte trui.

Misschien tijd voor een BG uitrusting :p
Dan toch niet in de kleuren van het BG Dark Theme... :unsure:

Was ook mijn eerste gedacht :P
Dure designers heb je daar niet voor nodig zo een design van een profploeg nemen, sponsors eraf en naam van de wielertoeristenclub erop. :P

On other news

Om maar te zeggen dat Van Aert dus bij deze bewijst dat hij zaterdag niet all-in is geweest :P
Toch echt wel iets waar de crossers lessen uit mogen trekken. Ik moet Adrie Van Der Poel bijstaan, misschien dat onze crossers beter ook eens deftig de focus op de weg leggen in de zomer.

On other news

Om maar te zeggen dat Van Aert dus bij deze bewijst dat hij zaterdag niet all-in is geweest :p
Toch echt wel iets waar de crossers lessen uit mogen trekken. Ik moet Adrie Van Der Poel bijstaan, misschien dat onze crossers beter ook eens deftig de focus op de weg leggen in de zomer.
Dan is WVA ook niet all-in gegaan op WK tijdrijden want dag erna heeft hem toen 230km gedaan?

Eén van de beste renners op de aardbol rijdt de dag na een cross 4u met de fiets en ze schrijven er een artikel over :unsure:

En iserbyt zegt dan “ik ben 24, Wva en MvdP reden toen ook nog geen grote koersen”.

Calimero.
Op zich heeft hij wel gelijk, die mannen zijn maar de grote klassiekers gaan rijden het voorjaar na hun 24e verjaardag.
Ik zie in een Iserbyt ook niet echt een wegrenner, eerder zoals Sven Nys een uitstap naar de MTB om zo naar de Olympische spelen te gaan.

En iserbyt zegt dan “ik ben 24, Wva en MvdP reden toen ook nog geen grote koersen”.

Calimero.
Hij vergeet dan gemakkelijkheidshalve wel effe te vermelden dat Van Aert op zijn 21ste wel Tony Martin aftroefde in een Proloog. En een jaar nadien wel 3 wedstrijden won waar Iserbyt nu wel zou kunnen starten maar niet meer dan pelotonvulling is.

Aan de andere kant ligt het ook moeilijk. Ze rijden idd in een continentaal team, dan is het moeilijk van op wat hoger niveau mee te gaan doen. Dat geld natuurlijk evengoed voor Aerts die heel anders reageert. Naar mijn gevoel is dat ook het grote verschil tussen de 2. Aerts lijkt mij eerlijk gezegd gewoon een beetje te braaf om echt beste of the rest te zijn, Iserbyt is veel meer een pitbull. Als je voor een cross start met de mentaliteit, ik ga ze hier allemaal op een hoopje rijden VS een voorzichtige "we zullen zien wat de benen zeggen" dan wint die eerste gewoon veel vaker.

Tommeke Meeusen voor het podium!
Ik zie in een Iserbyt ook niet echt een wegrenner
Zou hem graag eens een keer de Waalse klassiekers zien rijden. Brabantse Pijl + Waalse Pijl.
Maar dan zou hij zich er moeten op toeleggen en wil hij zich nog opladen voor een week, anderhalve maand na het WK veldrijden?
Gewoon als tussendoortje moet hij niet doen, want de afgelopen jaren stelden zijn wegresultaten niet veel voor.
Zou enigszins zonde zijn mocht hij pas op zijn dertig jaar, de Waalse Pijl proberen en onverwacht top-tien halen.

Tommeke Meeusen voor het podium!

Zou hem graag eens een keer de Waalse klassiekers zien rijden. Brabantse Pijl + Waalse Pijl.
Maar dan zou hij zich er moeten op toeleggen en wil hij zich nog opladen voor een week, anderhalve maand na het WK veldrijden?
Gewoon als tussendoortje moet hij niet doen, want de afgelopen jaren stelden zijn wegresultaten niet veel voor.
Zou enigszins zonde zijn mocht hij pas op zijn dertig jaar, de Waalse Pijl proberen en onverwacht top-tien halen.
Ge moet ook den afstand nog aankunnen natuurlijk. Er is nog een gigantisch verschil tussen een keiharde interval race van een uur en wedstrijd van 4-5uur... als ik dan dingen voorbij zie komen komen genre "meer dan 140km train ik nooit want das meer afbraak dan opbouw" naar aanleiding van die zotte ritten die een aantal renners vorig jaar gereden hebben. Tja... dat kan waar zijn voor een veldrijder maar I know for fact dat de mannen van het voorjaar allemaal minstens een aantal ritten doen die dicht tegen de 200k aan gaan.

Als je ambitie natuurlijk enkel en alleen in het veld ligt is dat zeker verdedigbaar. Geef die mannen uiteindelijk eens ongelijk: in het veld verdienen mannen als Iserbyt, Aerts, van der Haar en Vanthourenhout zeker wel goed de kost. Op de weg zouden die mannen waarschijnlijk content moeten zijn met minimum loon in een pro conti ploegje... misschien zelfs nog moeten bijwerken.

Ge moet ook den afstand nog aankunnen natuurlijk. Er is nog een gigantisch verschil tussen een keiharde interval race van een uur en wedstrijd van 4-5uur... als ik dan dingen voorbij zie komen komen genre "meer dan 140km train ik nooit want das meer afbraak dan opbouw" naar aanleiding van die zotte ritten die een aantal renners vorig jaar gereden hebben. Tja... dat kan waar zijn voor een veldrijder maar I know for fact dat de mannen van het voorjaar allemaal minstens een aantal ritten doen die dicht tegen de 200k aan gaan.

Als je ambitie natuurlijk enkel en alleen in het veld ligt is dat zeker verdedigbaar. Geef die mannen uiteindelijk eens ongelijk: in het veld verdienen mannen als Iserbyt, Aerts, van der Haar en Vanthourenhout zeker wel goed de kost. Op de weg zouden die mannen waarschijnlijk content moeten zijn met minimum loon in een pro conti ploegje... misschien zelfs nog moeten bijwerken.

Klaas Vantornout heeft ooit zelf nog letterlijk gezegd dat voor hetgeen ze hem betaalden in het veld hij geen kilometer op de weg zou gaan rijden. Dat was natuurlijk wel in een vorig tijdperk.

De twee (drie met Pidcock?) zijn gewoon ook hors categorie. Laat een Nys/Albert/Stybar (en al helemaal een Kevin Pauwels en consoorten) op hun prime tegen VDP en VA (en Pidcock?) rijden en ze komen er ook niet aan te pas hoor. Daar gaat, imo, wat meer wegkoersen rijden tegen sterkere mannen geen of weinig verschil in maken.

Waar is de tijd van: ja nee veld en weg combineren dat gaat niet. Dat is echt nog niet zo lang geleden dat Roger daar mee werd uitgelachen. En de reden daarvoor is simpel, dat gaat ook gewoon enkel maar voor de paar extreme talenten die al die belasting, trainingen, verschillen tussen de disciplines, (relatief) gebrek aan rust, ... aankunnen. In de eerste plaats fysiek en daarnaast ook mentaal.

De twee (drie met Pidcock?) zijn gewoon ook hors categorie. Laat een Nys/Albert/Stybar (en al helemaal een Kevin Pauwels en consoorten) op hun prime tegen VDP en VA (en Pidcock?) rijden en ze komen er ook niet aan te pas hoor. Daar gaat, imo, wat meer wegkoersen rijden tegen sterkere mannen geen of weinig verschil in maken.
Ik had die discussie gisteren ook op het werk.
Uiteindelijk Pidcock heeft nog maar zeer weinig bewezen in het veld. Ja hij bokste op tegen een WVA en een VDP, maar het is ook niet dat hij de andere crossers dan het nalaten liet.
Nee hij zat eerder net onder de subtop en bij de subtop (subtop als in iedereen buiten de grote twee).

Op de weg geef ik u na dit seizoen gelijk, die jongen is effectief een topper op de weg (al zal in seizoen 2022 de bevestiging moeten komen dat het geen boerenjaar was). Maar in het veld moet hij zich toch nog bewijzen voor we kunnen spreken van de grote drie.

Ik ben ook eerder voorstander om Pidcock in het veld er nog niet bij te zetten bij de andere twee :) .

Voor mij gaat het toch ook nog altijd over de grote 2. Intrinsiek is Pidcock dan wel veruit best of the rest maar er is toch nog een verschil in het veld imo: 1 cross in Gavere gaat daar weinig aan veranderen.

Ik heb bij Pidcock overigens ook het idee/gevoel dat hij ook wat meer die "Wiggins mentaliteit" heeft: extréém kunnen pieken naar iets waar hij echt zijn zin op zet (zie Tokio) en dan gewoon 3 het varken uithangen en 'zonder training' aan de Vuelta beginnen... dat is iets wat ik Van Aert zeker maar ook van der Poel niet direct zie doen. Die mannen hebben geen off switch, die winnen en hebben 2 minuten nadat ze over de meet komen al het volgende target in hun hoofd.

Ik heb van Van Aert trouwens ook een flauw vermoeden dat hij bv in oktober/november misschien wel een paar weken niet op de fiets gezeten heeft maar ook dat hij in die weken zich zeker niet volledig laat gaan zoals Jan Ulrich dat vroeger bv kon. Van Aert stond toch vrij scherp in Boom, enfin, zeker niet Tour scherp maar dat hoeft ook niet op dit moment in het seizoen, maar tis zeker ook niet dat daar 5kg teveel aan hangt.

Ik heb bij Van Aert altijd wel het gevoel dat hij mega hard opzwelt in zijn gezicht.
Ook met zijn docu als ze naar hem over gaan was het verschil groot met zijn gezicht in de koers.

Ik zie in Iserbyt ook totaal geen wegrenner, die mankeert zelfs de body voor koude en natte crossen. Iserbyt lijkt me meer het type dat het beter ook in het mountainbiken zou proberen. Daarmee zeg ik niet dat hij direct moet gaan meestrijden in wereldbekermanches, maar hij zou op die manier tijdens de zomermaanden toch de beste training hebben. Ik heb natuurlijk wel niet echt een zicht op zijn techniek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan