Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pidcock sukkelde met een knieblessure voor en tijdens de Vuelta en daarom kwam hij er idd niet aan te past daar.

En ivm Iserbyt: VDP had op zijn 24ste al de Amstel, Brabantse Pijl, NK op de weg, Dwars door Vlaanderen gewonnen . Reeds top 5 in zowel RVV als Gent-Wevelgem
Wout werd 3de in Strade, reeds top 10 in RVV en Gent-Wevelgem, werd 13de in PR in het jaar dat hij 24 werd (eind september).
Dus dikke bullshit van Iserbyt

David heeft wel nog nooit staan roepen in de kranten dat hij de grote 3 wel het vuur aan de schenen ging leggen en ze regelmatig ging kloppen.
David heeft nog nooit staan wenen in interviews dat hij de cover van de veldritgidsen in de kranten moest hebben etc..

David weet namelijk dat hij maar een 3de rangs crosser is, Eli vindt zichzelf heel wat met zijn mond maar kan het nooit bewijzen met de pedalen als de echt goeden meedoen

Geen idee wat het "roepen", "wenen" en "vriendin" te maken hebben met deze repliek?

“Misschien moet Adrie ook eens naar zijn andere zoon kijken. David van der Poel kan al een paar jaar een mooi wegprogramma rijden, maar wordt er niet beter van”, is Iserbyt scherp.

Voor iemand die notabene Puck Moonen als vriendin heeft gehad is dat wel een waardeloze comment.
Zijn punt is toch net dat iedereen een limiet heeft, dat niet iedereen zo overladen is met talent als Van Aert/VdP, en dat wat zwaardere wegkoersen dat niet gaan oplossen?
Geen idee waarom zijn ex dat nu een hypocriet standpunt zou maken...

Voor iemand die notabene Puck Moonen als vriendin heeft gehad is dat wel een waardeloze comment.
Die gaat wel WK worden in 2024 he!

David rijdt toch op de weg ook maar op lokaal niveau?
Hermans rijdt wel in WT nu maar het is niet dat die Eli overklast.
En pidcock idem toch? We zullen volgende wedstrijden zien

Wielrenners zijn nu eenmaal ook "producten". En deze moeten ook verkocht worden, in de media komen voor sponsors, goeie startgelden afdwingen, ...
Wat Eli dus gedaan heeft is volstrekt normaal imo. Natuurlijk zal hij zichzelf openbaar proberen naast de grote 3 te plaatsen. Als hij dat een jaar lang zegt, en af en toe eens dicht komt, zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het product Eli.

Wielrenners zijn nu eenmaal ook "producten". En deze moeten ook verkocht worden, in de media komen voor sponsors, goeie startgelden afdwingen, ...
Wat Eli dus gedaan heeft is volstrekt normaal imo. Natuurlijk zal hij zichzelf openbaar proberen naast de grote 3 te plaatsen. Als hij dat een jaar lang zegt, en af en toe eens dicht komt, zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het product Eli.
Dat effect gaat toch snel weg zijn als hij iedere keer minuten ga verliezen he :p

Ik denk dat we het erop kunnen houden dat Iserbyt serieus naast zijn schoenen loopt en helemaal geen plaats heeft om hem te profileren.
Antwoorden met de pedalen, maar dat lukt hem niet. Onthou u dan ook van de grote Jan uit te hangen als je een puist groot bent en niet eens het wiel kan houden in de eerste ronde.

Maar hoe zou Iserbyt zich dan moeten profileren, want uiteindelijk is hij naast Toon Aerts wel de beste van de rest. Je kan moeilijk verwachten dat hij in de media verkondigt dat hij strijdt voor plaats twee of drie vanaf het moment dat Wout of Mathieu hun intrede doen.

In ieder gevel moet het veldrijden zich eens deftig gaan bezinnen.

Laatst bewerkt:
Iserbyt heeft “het” niet.
Noch de x-factor, noch de sympathieke underdog.
En dat maakt dat elke scherpe uitspraak van hem eentje teveel is.

Allez, dat is mijn mening.

Iserbyt heeft “het” niet.
Noch de x-factor, noch de sympathieke underdog.
En dat maakt dat elke scherpe uitspraak van hem eentje teveel is.

Allez, dat is mijn mening.
Eigenlijk vat dit het helemaal samen. Je mag een grote mond opzetten zolang je effectief wint, dan wordt dat je nog vaak vergeven door minstens een deel van de koersliefhebbers, kijk naar Remco.
Maar fel lopen doen en mensen op stang jagen en dan je woorden niet kunnen omzetten in dagen wordt je zeker niet in dank afgenomen. Dus Ofwel speel je de lamme goedzak (Toon Aerts) ofwel win je koersen OF je leert ermee leven dat je zeker niet de populairste renner van het pak bent, wat voor sommige mensen misschien ook helemaal geen issue is als dat hun bankrekening vult.

Eigenlijk vat dit het helemaal samen. Je mag een grote mond opzetten zolang je effectief wint, dan wordt dat je nog vaak vergeven door minstens een deel van de koersliefhebbers, kijk naar Remco.
Maar fel lopen doen en mensen op stang jagen en dan je woorden niet kunnen omzetten in dagen wordt je zeker niet in dank afgenomen. Dus Ofwel speel je de lamme goedzak (Toon Aerts) ofwel win je koersen OF je leert ermee leven dat je zeker niet de populairste renner van het pak bent, wat voor sommige mensen misschien ook helemaal geen issue is als dat hun bankrekening vult.

Op zich heeft Iserbyt al meer crossen gewonnen dit jaar dan dat de grote 3 gaan rijden.

Ik vind als je de interviews van Isberyt leest dat het wel meevalt, hij heeft gewoon gezonde ambitie. Het wordt ook wel wat gevoed vanuit de media,

"Iserbyt is nu ook een grote" (Wuyts)
Iserbyt is een nijdige bok die niet zomaar buigt voor Wout en Mathieu” (De Clerq)
....

Zijn interview na vorige cross was beetje jammer (opspattend water ) en zonder x-factor is het dan idd snel gedaan. Spijtig voor hem dat eerste cross direct zo duidelijk was natuurlijk...

Op zich heeft Iserbyt al meer crossen gewonnen dit jaar dan dat de grote 3 gaan rijden.
Nobody cares he.. Enige commentaar dat hij daarop krijgt is "jamaar de beste waren er niet..". Moet frustrerend zijn maar t is zo :)

Ge moet ook den afstand nog aankunnen natuurlijk. Er is nog een gigantisch verschil tussen een keiharde interval race van een uur en wedstrijd van 4-5uur...
Afstanden van 200km kunnen alle veldrijders natuurlijk wel aan. Het is meedoen voor de prijzen dat wat lastiger is dan de gemiddelde wegprof.
Maar als je als topveldrijder geen voorbereiding van 200km kan omzetten in een een stevige vijf minuten (Muur van Hoei) of een koers genre Brabantse Pijl kan meestrijden in de finale 40km, dan ben je niet profwaardig, vind ik.
Mits een beetje voorbereiding natuurlijk en je hoeft daarmee zelfs geen top-tien te halen. Jezelf tonen is ook veel waard (Campenaerts dit jaar). Wat een Kevin Pauwels deed in de RvBelgië vond ik heel aangenaam om te zien. Ook al was het tegen een veel mindere Gilbert.
Idem met Hermans in afgelopen Giro zoals Somedude aanhaalt.

Ik vraag me werkelijk af of veldrijders alleen pieken in de herfst-wintermaanden en rijden op een constant niveau gedurende een drietal maanden en ze de weg gebruiken als training op het komende veldritseizoen. Dan kan ik gerust begrijpen - door de hoge (trainings)belasting in hun periode - dat ze het wat rustiger aan willen doen.
Beetje zonde dat het kasseiseizoen zo vroeg dag komt op hun einde in februari. Toon Aerts zou misschien ook wel wat geven in P-R.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan