Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Aert gaat het lastig hebben vrees ik, zal zijn pk’s toch moeilijk kwijt kunnen op zo een omloop.
Zal er sterk van af hangen hoe glad het is. Als het een zompige boel wordt waar ze wegzakken in de sneeuw dan gaan die PK's niet wel doorslaggevend zijn. Als het glad ligt zullen die PK's weinig doen.

't is ier zeer stil rond deze cross, weinig volk dat Telenet heeft zeker? Eigenlijk toch straf dat Wout gisteren wat ging demonstreren in Essen en nu hier uitpakt tegenover de rest waarvoor Essen te min was.

Het idee dat iemand van Aert op deze ondergrond zou kunnen bedreigen mag ook weer de kast in.
Hij had wel geen minuut voorsprong op de rest vandaag :laugh:
't is ier zeer stil rond deze cross, weinig volk dat Telenet heeft zeker? Eigenlijk toch straf dat Wout gisteren wat ging demonstreren in Essen en nu hier uitpakt tegenover de rest waarvoor Essen te min was.
Het is wachten op VDP, denk ik. En dan gaan we af en toe een duel tussen VA en VDP hebben. Misschien Pidcock nog die wat bijbeent.

F1 zeker? Je kon er bijna niet meer aan ontsnappen. Maar zoals @ugar zegt, als MVDP terug is zal de interesse ook weer toenemen.

Van aert had allemaal andere fietsen klaar staan in Val Di Sole. Welke andere ploeg kan dat zeggen? Als het dan op zaterdag een losse cross is begrijp ik maar al te goed dat de mannen van Mettepenningen pasten voor Essen. De renners kunnen gewoon naar daar vliegen maar de mecaniciens en fietsen moeten ook daar geraken hé.

En de cross zelf? Valt weinig over te zeggen zeker. Zoals de voorbije seizoenen zo vaak als Vdp startte. Topklasse, maar als kijkstuk is het vrij waardeloos.

De eerste cross die ik gekeken heb en deze was het al waard voor het uitzicht alleen. Waarschijnlijk ook de enige sneeuwcross van het jaar...

Ik zat klaar om na de vrouwen op Nederland te kunnen kijken.
Maar om de een of andere reden kwam dit niet op televisie. Waarschijnlijk door de F1 van Verstappen.

Van aert had allemaal andere fietsen klaar staan in Val Di Sole. Welke andere ploeg kan dat zeggen? Als het dan op zaterdag een losse cross is begrijp ik maar al te goed dat de mannen van Mettepenningen pasten voor Essen. De renners kunnen gewoon naar daar vliegen maar de mecaniciens en fietsen moeten ook daar geraken hé.

En de cross zelf? Valt weinig over te zeggen zeker. Zoals de voorbije seizoenen zo vaak als Vdp startte. Topklasse, maar als kijkstuk is het vrij waardeloos.
En voor hetzelfde geld staken ze op Charleroi en raak je er niet :laugh:

VA heeft idd 6 fietsen ter beschikking.

Is die Pinarello van Pidcock een echte Pinarello eigenlijk?

Anyway imo weer teveel loopwerk :unsure:

Waar heeft Van Aert al gewonnen dit jaar:

Op de Ventoux, op de Champs-Elysees, op de tijdritfiets in de Tour, in de modder van Boom en nu in de sneeuw in Zwitserland.

Sneeuwcrosses zijn wel leuk, hoop dat er elk jaar minstens 1 zal zijn, en dat dit zal terugkeren. Beetje ongelukkig moment met de ontknoping in de F1 wel, daarmee dat dit niet zoveel reacties had denk ik vandaag (en ook omdat het redelijk voorspelbaar/dominant is natuurlijk, slachtoffer van uw eigen talent). Ook op de tweede rij en voor VA terug startte is het altijd Toon Aerts / Eli Iserbyt eigenlijk. Dat is het nadeel aan de cross een beetje dat er weinig variatie is bij de mannen (ook qua nationaliteit: alleen maar Belgen en Nederlanders die iets kunnen winnen).

Elke belangrijke wegkoers zenden ze uit op reguliere zenders. Een heleboel interessante veldritten niet :(.
Vroeger was het anders. Heb heimwee...

Sneeuwcrosses zijn wel leuk, hoop dat er elk jaar minstens 1 zal zijn, en dat dit zal terugkeren. Beetje ongelukkig moment met de ontknoping in de F1 wel, daarmee dat dit niet zoveel reacties had denk ik vandaag (en ook omdat het redelijk voorspelbaar/dominant is natuurlijk, slachtoffer van uw eigen talent).
Denk niet dat het per sé veel te maken heeft met F1. Wel met het feit dat die dingen gewoon niet op de reguliere kanalen worden gegeven.
Je kon het volgens mij gewoon op Telenet & Proximus kanalen volgen maar er zijn veel mensen die zo ver gewoon niet zappen. Hoe vaak mijn pa al niet heeft gezegd "ik snap niet dat ze dat niet uitzenden", en als ik hem dat het op het kanaal van Proximus wel te zien was dat hij zegt "tcho ja, tis just, nie aan gedacht".

Dat en het feit dat er gewoon geen concurrentie is. Vorig jaar gaf de concurrentie Van Aert nog best wat weerwerk. Dit jaar doet hij gewoon wat hij wil. En Van Aert verdwijt nu op stage tot over 2 weken maar ondertussen komt diejn andere da volgend weekend dubbelen, gaat dus hetzelfde zijn.

Also: volgend weekend back-to-back wereldbeker crossen... waar gaat dat zelfs over? 16 WB crossen is gewoon té veel... een cross of 10-11 zou meer dan genoeg zijn. Op zich is het niet eens zo erg van én zaterdag én zondag een WB cross te hebben maar dan ook niet alle weken daarrond. De WB hoort toch het topklassement te zijn? Dat zijn toch DE crossen waar alle toppers zouden moeten starten? Als je dan ziet dat met Aert & van der Haar 2 van de top 3 gewoon niet starten dat is toch te gek voor woorden?

Zijn alle Italiaanse koersen niet weg bij de vrt?
Denk het niet. Strade geven ze nog steeds op Sporza denk ik? Maar ben eigenlijk niet zeker, in principe worden al die grote koersen in Italië door RCS georganiseerd dus je zou vermoeden dat ze alle rechten in 1 pakket verkopen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan