Veldritseizoen 2022-2023

Goh zoals hij zelf aangeeft: of hij nu tweede wordt op tien seconden of minuut, dat boeit uiteindelijk toch ook niets.

Dan beter wat op het gemak binnenkomen, aangezien er nog voldoende crosses aankomen.

Woutje was vandaag gewoon net iets beter op het einde. Maar goed, de volgende keer is het weer voor VDP. Het hangt een beetje af van het parkoers en de dagvorm. Echt veel verschil zit er niet op.

De rest staat amper op de foto.
Dit was nochtans zeker geen typisch Wout parcours, met uitzondering van die 1ne lange loopstrook. Voor de rest was het een snel parcours waar pure PK's toch net iets minder van belang zijn. Wat we vandaag hebben gezien zou een jaar of 2-3 geleden toch gene waar geweest zijn denk ik.

Uw achterstand maakt weinig uit dat klopt.
Maar het toont wel aan dat het verschil toch groot is als je nog zoveel voorsprong hebt terwijl je half in de boter aan het trappen bent.

Het is ook niet dat alles wat na hem komt met de mentaliteit daar rijdt van “het maakt niet uit hoe ver ik achter ben”. Elke plaatst telt en iedereen rijdt daar vollenbak voor zijn plek.

Dit was nochtans zeker geen typisch Wout parcours, met uitzondering van die 1ne lange loopstrook. Voor de rest was het een snel parcours waar pure PK's toch net iets minder van belang zijn. Wat we vandaag hebben gezien zou een jaar of 2-3 geleden toch gene waar geweest zijn denk ik.
Klopt volledig. Het is een eeuwigheid geleden dat wout nog eens kon winnen van mathieu op een "gewone" cross zonder giga modder of uitzonderlijk veel lopen.

zilvermeer is in mijne achtertuin dus ben gaan kijken. Leuk om wout te zien wegrijden en winnen.

Het mag idd duidelijk zijn dat VDP echt niet op niveau is zoals anders in het veld, jammer maar het is niet anders. Cross in Val Di Sole was ook on-Mathieus he, hij kreeg daar, met alle respect, Bastaens niet losgereden, ... .

Het mag idd duidelijk zijn dat VDP echt niet op niveau is zoals anders in het veld, jammer maar het is niet anders. Cross in Val Di Sole was ook on-Mathieus he, hij kreeg daar, met alle respect, Bastaens niet losgereden, ... .
Staat Van Aert niet aan de start en laat VDP het niet laat lopen in de laatste ronde rijdt hij Sweeck en Pidcock op een minuut. Dat is bijna het dubbele van in Antwerpen. Dan zouden we echt niet spreken van een VDP niet op niveau. Val Di Sole was duidelijk gewoon slechte dag, geen vertrouwen op het ijs, ..

Dat WVA en MVDP beide hors categorie zijn dat is wel duidelijk.
Maar dat onderling het verschil zo groot is dat is natuurlijk wel een ding.
Hij was gewoon niet goed en dat gaf hij zelf ook aan. Maar dit kan zich heel het seizoen nog doorzetten en dan pakt WVA gewoon alles. Wat ook niet slecht zou zijn natuurlijk, maar dat we echt duels zijn is wel leuker.

Deze periode afwachten. Diegem gaat veel zeggen, dat is zijn wedstrijd.

Zie nu ook dat Koksijde op 5/01 is en Zonhoven op 08/01. Da's effe wennen.
Niet echt wintercrossen imo.

Ruben van Gucht die moet gaan kijken om het geboortejaar van Zoë Backstedt te weten :sarcastic: Ik verwacht toch van een journalist die vaak aanwezig is in de wielersport dat je dat gewoon weet.

Anrooij toch echt een toppertje :love: Eeuwig zonde dat die vorig jaar geen WK is geworden door dat geklungel van haar landgenote.

Een flared stuurtje lijkt me wel handig bij afdalingen zoals die van vandaag, of in Namen of Overijse. Bovenop u grepen is de stabiliteit toch wel wat minder.

Ik zag al in de eerste ronde dat VA afzag gelijk de beesten. Hij had echt een slechte dag want hij moest steeds een gaatje laten elke keer Pidcock of VDP gingen versnellen.

Vrijdag was het omgekeerd. Toen had VDP duidelijk een slechte dag.

Het bleef toch wel spannend zo, tot op het einde. Met Pidcock, die lang mee deed maar finaal toch kraakte.

Ik zag al in de eerste ronde dat VA afzag gelijk de beesten. Hij had echt een slechte dag want hij moest steeds een gaatje laten elke keer Pidcock of VDP gingen versnellen.

Vrijdag was het omgekeerd. Toen had VDP duidelijk een slechte dag.

Het bleef toch wel spannend zo, tot op het einde. Met Pidcock, die lang mee deed maar finaal toch kraakte.
Van Aert had bijlange geen slechte dag.
Vanaf minuut 1 was het gewoon volop cross op een lastig parcours. En dan tref je hier een MVDP met een grote moraal en benen die in orde zijn en dan krijg je dit.
Is geen schande want in het lopen was WVA gewoon de beste man in cross.

Zalige cross gewoon!

Terug
Bovenaan