Veldritseizoen 2024-2025

Heb ook wel die indruk.
En het is nog maar te zien hoe sterk WVA al zal zijn, toch nog een vraagteken.

MVDP mag nog even wegblijven, niet omdat ik hem niet graag zie crossen, maar omdat de koers dan veel te snel gereden is t.o.v. een WVA of Pidcock.

Dat gaat toch de beste graadmeter zijn om te zien hoe hard het niveau gestegen is imo een VDP of een goeie VA aan de start.

Mooie crossen gezien al zeker wel! Maar of dat aan een gestegen niveau ligt is maar de vraag, imo.

Nys junior is wel sowieso een geschenk voor de cross qua belangstelling.

Moet zeggen dat ik ook al wel even op die hype zit van hem.
Als hij aan de start komt (buiten als WVA er ook is) zie ik hem het liefst winnen.
Het feit dat hij op de weg ook al zijn talent heeft getoond geeft de cross ook een professioneler imago als wva en van der Poel er niet zijn.

Het feit dat hij op de weg ook al zijn talent heeft getoond geeft de cross ook een professioneler imago als wva en van der Poel er niet zijn.
Eerlijk gezegd twijfel ik toch aan het professionalisme van de cross hoor.
Het zijn vermoedens maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat crossers even maniakaal bezig zijn met hun vak als wegrenners.
Heel het Toon Aerts verhaal met de supplementen. Die mannen moeten nog heel veel zelf voorzien, en zelf investeren.
Op de weg is het volledig ondenkbaar dat je zelf uw eigen sportvoeding moet kopen, zelf uw eigen camper moet voorzien en uw eigen personeel moet zoeken.

Denk je echt dat gemiddelde prof die zonder sportdrank valt niet soms een fietsenwinkel binnen wandelt voor een pot 6d of wat dan ook? De youtube aflevering gemist waar Evenepoel in een Spaans tankstation allerlei reepjes, Isostar en Fanta koopt?

Als er bij de RVV of PR elke 5km iemand van de ploeg staat met wielen en bidons, denk je dat al die mensen voor de ploeg werken? Ik ken iemand die dat doet voor Ineos, zijn neef runt de service course van Ineos en zo is hij daar in terecht gekomen. Hij doet dat een koers of 5 per jaar en that's it. Als hij een achterwiel moet vervangen zal het ook niet de snelste wissel zijn 😀.

Uiteindelijk is veldrijden grotendeels een individuele sport, zoals mountainbike. Pidcock verzamelt daar ook zijn eigen mensen rondom hem.

Alles is relatief natuurlijk.
als de 2 goden terugkomen , is het normaal gezien en jammer genoeg weer gedaan met de huidige pret 🥲
en worden er sommige top 5 rijders opnieuw top 10 rijders.
Dat gaat toch de beste graadmeter zijn om te zien hoe hard het niveau gestegen is imo een VDP of een goeie VA aan de start.
Voor zover ik heb kunnen checken (ik kan abuis zijn), is het van de Koppenbergcross 2018 geleden dat iemand anders won dan VA of VDP, als die twee aan de start verschenen van de cross.
Eender wie, die die twee kan kloppen in zelfde cross, ongeacht het niveau van de wedstrijd, mag zichzelf op de borst kloppen en de overwinning inkaderen.
Zou zo'n zege groter dan een WK-winst zijn, zonder die twee aan de start?
Het is stilletjesaan tijd dat dit mirakel zich voltrekt.

Denk je echt dat gemiddelde prof die zonder sportdrank valt niet soms een fietsenwinkel binnen wandelt voor een pot 6d of wat dan ook? De youtube aflevering gemist waar Evenepoel in een Spaans tankstation allerlei reepjes, Isostar en Fanta koopt?

Als er bij de RVV of PR elke 5km iemand van de ploeg staat met wielen en bidons, denk je dat al die mensen voor de ploeg werken? Ik ken iemand die dat doet voor Ineos, zijn neef runt de service course van Ineos en zo is hij daar in terecht gekomen. Hij doet dat een koers of 5 per jaar en that's it. Als hij een achterwiel moet vervangen zal het ook niet de snelste wissel zijn 😀.

Uiteindelijk is veldrijden grotendeels een individuele sport, zoals mountainbike. Pidcock verzamelt daar ook zijn eigen mensen rondom hem.

Ik zou die aflevering nog eens herbekijken want hij kocht daar aquarius en geen isostar :P

Natuurlijk voorziet de ploeg niet alles op elk moment. Maar het is wel ondenkbaar dat ze zelf al hun voeding moeten kopen, laat staan van een merk die niet hun sponsor is.
De profs bestellen overigens via de 6d webshop en dit wordt bij hen thuis geleverd.
Dit doet mijn team ook voor de wedstrijden die ze rijden, alleen dienen zij wel te betalen (al zijn de prijzen wel gevoelig goedkoper dan wat een gewone consument dient te betalen) en een prof uiteraard niet.
Een Remco of Lampaert gaat echt niet naar de Van Eyck voor een pot 6d rijden hoor :P

Uiteraard wordt er veel beroep gedaan op vrijwilligers. Die soms ook gewoon een vergoeding krijgen maar dat terzijde.
Maar een crosser betaalt ook effectief personeel, want niet iedereen staat daar voor de gratuit.
Medische begeleiding is in veel gevallen op eigen kosten.

Ja het is zeker en vast een individuele sport. Maar het algemeen professionalisme is daardoor wel gewoon een stuk minder.

Ze zijn ook maar heel goed geworden eens ze in de professionele omgeving van een wegploeg terechtgekomen zijn
Tja, hoe ga je anders op de weg rijden? Met een veldritploeg zal dat lastig gaan :tongue:.
VA liet op jonge leeftijd al goede tekenen zien bij zijn eerste ploeg. Wie weet was hij evengoed geworden als Nuyens wegging en hij bleef.
Met Sagan en Alaphilippe erbij, lijkt het veldrijden een goede leerschool te zijn voor jeugdige coureurs. Al besef ik goed dat dit uitzonderingen zijn.

Het zijn niet enkel MVDP en WVA :)
De andere veldrijders waren goed voor zeker 26 overwinningen op de weg dit jaar

Allez maar mijn zin was meer als grapje bedoeld :)

Oei Nys. Hopelijk geen sleutelbeenbreuk. --> Neen dus.
En Vandeputte die wint.

Laatst bewerkt:
Vreemd dat de niet professionele omgeving van het veldrijden zorgt voor de allerbeste wielrenners :oi22:
Hoe bedoel je juist?
Want als je alpecin bedoelt dan zijn zij echt wel heel hard bezig met alles. En is het echt wel een professionele ploeg waar alle details goed moeten zitten.
Ze lopen er niet zo mee te koop, en mensen verwachten het misschien niet direct omdat het toch de ploeg van MVDP is, en MVDP had vroeger een losse manier om met zijn vak om te gaan.

Overigens moet je ook wel het WT-team alpecin-Deceuninck en het conti en de bijkomende crossprojecten van de broeders Roodhooft los van elkaar zien. Iedere entiteit werkt met de budgetten die ze hebben natuurlijk.

Idd

Nys na het EK toch echt in neerwaartse spiraal
Nys is voor de zoveelste keer alweer gevallen.
Hij kan precies niet meer recht blijven.

Niet normaal hoe dikwijls hij tegenwoordig op de grond ligt. Dat is toch ook een teken dat hij niet goed in zijn vel zit en iets minder oplettend is.

Terug
Bovenaan