Veldritseizoen 2024-2025

Als dat gratis is, is dat toch op 11? Daar wad niets te zien
Enkel op Pickx+
Raar... ik heb geen Pickx+ en ik heb gewoon kunnen kijken (op ik denk den 11). :unsure:

Ben ik de enige die dit nu denkt? Nys ligt quasi elke wedstrijd wel ergens 'zwaar' tegen de grond en dat kost hem telkens minstens ne minuut (als het niet meer is) Voor iemand die zo technisch is als hijzelf ligt hij wel enorm veel stof, zand en slijk te fretten.

Dat is toch iets dat ze goed moeten bekijken hoe dit komt.

Ben ik de enige die dit nu denkt? Nys ligt quasi elke wedstrijd wel ergens 'zwaar' tegen de grond en dat kost hem telkens minstens ne minuut (als het niet meer is) Voor iemand die zo technisch is als hijzelf ligt hij wel enorm veel stof, zand en slijk te fretten.

Dat is toch iets dat ze goed moeten bekijken hoe dit komt.
Door zijn technische kunde gaat hij waarschijnlijk nog iets sneller en met meer risico door de bochten. Waardoor kleine foutjes veel harder afgestraft worden.

Ex-crosser Geert Wellens knikt. "Een meisje van 12 jaar kent Sanne Cant, een 30-jarige vrouw weet ook wie Sanne is. Vraag aan een 12-jarige jongen wie Sven Nys of Bart Wellens is en ze zullen antwoorden dat ze Thibau Nys kennen."
"Sanne heeft dus qua bekendheid meer generaties overleefd dan de mannelijke toppers. Ook nu is ze nog altijd een voorbeeld voor de jeugd."
Euhmm Geert, Sanne is ook 34 en Nys 48. Nogal logisch dat een 12-jarige Nys niet heeft zien crossen.
Cant heeft 7 seizoenen op rij minstens 1 klassementscross gewonnen, Nys 18 seizoenen ...

Verwachte winnares Norbert-Riberolle klaart de klus op eenvoudige wijze.
Gelukkig was er het akkefietje in het begin, anders was het op zijn VDP' vanaf ronde 1 al prijs.
Hoed af voor Verdonschot. Dat moet zowel fysiek als mentaal een klop geweest zijn, haar blessure en nu pakt ze zilver.
Dat geeft hoop voor volgend jaar, indien ze terug met volle kracht koerst.

Euhmm Geert, Sanne is ook 34 en Nys 48. Nogal logisch dat een 12-jarige Nys niet heeft zien crossen.
Cant heeft 7 seizoenen op rij minstens 1 klassementscross gewonnen, Nys 18 seizoenen ...
Speciale uitspraak.
De kinderen van 12 die iets van cross kennen of het volgen zijn beperkt. En uiteraard kan je niet verwachten dat zij al enige geschiedenis kennen van de cross.
Logisch dat ze enkel maar actieve renners kennen.

Sanne Cant heeft ook nog wat seizoenen gereden waarbij het vrouwen wielrennen 2x niks voorstelde. Dat waren nog net geen vrouwen die op zondag nog aan het twijfelen waren tussen cross en de taartenbakclub.

Van Aert is de beste Belgische veldrijder als hij meedoet. Maar je kan hem toch moeilijk de beste crosser van het seizoen noemen?

Hij krijgt de kans in 2030.
De strijd aanbinden met een oude VDP en een wie weet, een gevestigde / heersende Del Grosso.
Jij bedoelt dan de winterspelen waarop veldrijden een olympische sport wordt?
Als ik gisteren zag op welke manier Nys bepaalde stukken omhoog reed zou ik toch echt in zijn plaats eens overwegen om het pad naar de spelen in 2028 volgen. Sven heeft toch ook jaren aan mountainbiken gedaan en kent zijn weg toch ook in die wereld.

Terug
Bovenaan