Veldritseizoen 2024-2025

Wat lees ik hier allemaal :laugh:

Hoe ga je 50 man incl. fiets op één lijn zetten met genoeg plaats om de bocht in te draaien ? Daar is gewoonweg geen plaats voor, alsook extreem gevaarlijk.

Op de vraag waarom er niet wat veldrijders voor Van Aert gaan rijden ... De enige die dit kunnen rijden nog voor een podiumplaats. MVDP rijdt op 95% de eerste minuut om die kloof te krijgen, Usain Bolt op 95% loopt ook sneller dan Simon Verherstraeten op 100% .

Hoe ga je 50 man incl. fiets op één lijn zetten met genoeg plaats om de bocht in te draaien ? Daar is gewoonweg geen plaats voor, alsook extreem gevaarlijk.
Je laat ze eerst een kilometer lopen tot aan hun fiets!
Op de vraag waarom er niet wat veldrijders voor Van Aert gaan rijden ... De enige die dit kunnen rijden nog voor een podiumplaats. MVDP rijdt op 95% de eerste minuut om die kloof te krijgen, Usain Bolt op 95% loopt ook sneller dan Simon Verherstraeten op 100% .
3min is eerder een 1500m natuurlijk maar bon klopt wel dat je moeilijk sneller kunt dan je kan

Maar die Simon Verherstraeten is dan ook geen wereldtop.
Wat je van de Belgen wel kan zeggen op gebied van veldrijden.

Maar die Simon Verherstraeten is dan ook geen wereldtop.
Wat je van de Belgen wel kan zeggen op gebied van veldrijden.
Welnee, fietsen kan je als sport algemeen zien.

De wereldtop in zaalvoetbal zal opeens een gewone sterveling lijken als prime Messi eens meedoet. MVDP overstijgt het veldrijden. Een Iserbyt doet ook mee op de weg maar kan daar amper mee.

Ze doen dat in de motorcross toch ook?
Da's appelen met peren vergelijken hé, op een fiets een kleine duw krijgen is vaak fataal, een motor heeft wel wat meer stabiliteit. Motorcrossparcours zijn daarnaast veel breder.

Ze doen dat in de motorcross toch ook?

IMG_2667.jpeg

Tegenover de start in motorcross….

IMG_2666.jpeg

Parcours is gewoon breder e.

Eigenlijk zijn de andere rijders niet meer dan veredelde hobbyisten. Wel leuk dat die daar dan toch een volwaardig salaris voor krijgen.
Dat kan natuurlijk ook gezegd worden in het wegcircuit en Pogacar daar.

Je moet een MVDP bewonderen, maar sport leeft van de duels/spankracht. Het veldrijden, en eigenlijk ook het wielrennen, is momenteel gewoon oninteressant.

Welnee, fietsen kan je als sport algemeen zien.

De wereldtop in zaalvoetbal zal opeens een gewone sterveling lijken als prime Messi eens meedoet. MVDP overstijgt het veldrijden. Een Iserbyt doet ook mee op de weg maar kan daar amper mee.
Maar we spreken nu wel over veldrijden waarbij de nr. 3/4/5 van de wereld de nr. 1 van de wereld geen 30 seconden kan volgen.
Dat is gewoon een vaststelling, de teleurstelling hierover is al gaan liggen bij mij :D

Toen de dieren nog spraken en ik cross reed was er in Dottenijs een veldrit, oa gewonnen door Nys, Wellens, Declercq.
Alleszins, daar vertrokken we op een gigantische weide, allemaal naast elkaar. Dat was de tijd dat de vrouwen nog gewoon met de nieuwelingen startte, oa Daphny van den brand reed met ons mee.

Na 1 ronde: VA 46 sec achterstand
Aan de finish: 45 sec (+ VDP die al begint te vieren)

Meer valt er niet te zeggen. Ze zijn beiden gewoon een niveautje beter dan de rest.
De rest kijkt er naar en ..

Ik snap de kritiek op de andere veldrijders echt niet.

MVDP is een genetisch fenomeen
In de paardensport moet je serieus dokken om zo een kruising te krijgen zelf 😅

De gewone wegwielrenners krijgen die kritiek niet als ze geen meter meekunnen

Heeft dat enige meerwaarde of ik al dan niet mijn mening mag verkondigen?

Dat snap ik, maar ze zouden toch ook moeten weten dat ze voor de rest geen enkel teken van belang gaan spelen.
Als ze niet oppassen is de medailleceremonie al bezig als ze arriveren :p
ja

Ja op naar nr 8. Dan zijn we van dat geblaat vanaf van Eric en Roger.
Tot hij Roubaix voor de derde keer wint en we het jaar ingaan, wanneer hij de vierde kan winnen.
Dan zien we Roger nog eens.

Nu de WB-crossen zijn opgeschoven sinds het jaar voorheen is dat voordelig voor VDP.
Nog iets later beginnen in het seizoen, ze winnen en op de eerste rij starten van het WK. Zo had ik het nog niet bekeken.

We gaan zien in de twee wedstrijden binnenkort of dit WK hem de nodige boost bezorgd heeft.

Terug
Bovenaan