Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Met monitoren heb ik helemaal geen probleem. Iedereen systematisch in zijn onderbroek zetten bij wijze van spreken wel.

Je zou bijvoorbeeld maar een militair zijn die dat liked omdat hij het spijtig vindt dat hij zijn kleinzoon al maanden niet mag vastpakken. Die mens is misschien niet in staat om een "complexe" redenering te maken dat die underdog eigenlijk niets minder is dan een terrorist. Om hem daarmee een vermoeden van schuld aan te smeren en in extremis misschien een huiszoeking te rechtvaardigen, mwoah.

Allemaal nog hypnotisch natuurlijk maar ik vind dat wel een interessante denkoefening om te zien hoe ver we met zoiets kunnen gaan.
Ik denk dat de staatsveiligheid of wie er ook monitort wel uit mensen bestaat die dezelfde afweging maken. En dat daarom een "like" van een brave gepensioneerde niet echt opgevolgd gaat worden.

Ik ga ook niet akkoord met een vermoeden van schuld aansmeren, er staat ook letterlijk dat men vooral uitkijkt naar mensen met een bepaald profiel. Overigens, de situatie niet kunnen inschatten is ook een flauw excuus hé, maar misschien daarom goed dat zo'n dingen nu op het nieuws komen? Zodat mensen die een terrorist steunen omdat ze de situatie niet kunnen inschatten hierover eens nadenken?

Oh neen wat ik online post kan eventueel bekeken worden.

Denk je dat ze niet constant bezig zijn met forums en facebookgroepen te screenen? Zijn het niet de Belgen dan zijn het zeker de Amerikanen.
Als er opgeroepen werd om valse getuigenissen door te geven (we hebben hem daar [insert location] gezien) dan kan ik me voorstellen dat het volgen van zo'n FB pagina interessant kan zijn voor onze ordediensten. Als ze merken dat bepaalde mensen (die al op een lijst staan) daar actief oproepen tot geweld of dergelijke dan lijkt me dat ook interessant.

Zo'n groepen zijn dus ideaal. Ik was lid van de FB van schild en vrienden al een tijdje voor de pano reportage (onder het principe know your 'enemy'). Wat toen daar allemaal te lezen stond zowel van posts als van reacties. Na de pano hebben ze dat boeltje opgekuist en ben ik daar gebanned (ook al had ik nog nooit iets gepost).

Kent hier iemand Carine Knapen , schrijft hele teksten op facebook waar ik best kan in geloven dat daar een menigte in mee gaat
Is advocate die het laatste jaar in de aandacht komt als vertegenwoordiger van viruswaanzin en andere alternatieve media. Saignant detail: claimt dat ze voor de Brusselse balie werkt, maar is daar vrij snel op non-actief gezet en intussen al meer dan een jaar buiten gebonjourd, volgens kennissen wegens gebrek aan professionaliteit (lees: conspiracy theorieën als valabele argumenten proberen aanvoeren bij de balie).

Toont vooral aan dat ook hoogopgeleiden vatbaar zijn voor dergelijke bullshit.

Als een militair niet in staat is om zo'n redenering te maken, dan zit die daar sowieso al niet op zijn plaats mijn inziens.
“Het leger is een weerspiegeling van de maatschappij”, klinkt het bij Vandeput.

maar met zulke comments drijven we weer te ver van het onderwerp...

Met monitoren heb ik helemaal geen probleem. Iedereen systematisch in zijn onderbroek zetten bij wijze van spreken wel.

Je zou bijvoorbeeld maar een militair zijn die dat liked omdat hij het spijtig vindt dat hij zijn kleinzoon al maanden niet mag vastpakken. Die mens is misschien niet in staat om een "complexe" redenering te maken dat die underdog eigenlijk niets minder is dan een terrorist. Om hem daarmee een vermoeden van schuld aan te smeren en in extremis misschien een huiszoeking te rechtvaardigen, mwoah.

Allemaal nog hypnotisch natuurlijk maar ik vind dat wel een interessante denkoefening om te zien hoe ver we met zoiets kunnen gaan.
Dan gaat men aan die militair gaan vragen waarom hij het liked, dan zegt die dat het is omdat hij zijn kleinzoon al maanden niet meer mag vastpakken en ziet men in dat hij geen gevaar voor de samenleving vormt. Simplistisch gesteld natuurlijk maar dat men dit zou aangrijpen om hem schuldig te verklaren en een huiszoeking bij hem te doen is dit ook natuurlijk.

Is advocate die het laatste jaar in de aandacht komt als vertegenwoordiger van viruswaanzin en andere alternatieve media. Saignant detail: claimt dat ze voor de Brusselse balie werkt, maar is daar vrij snel op non-actief gezet en intussen al meer dan een jaar buiten gebonjourd, volgens kennissen wegens gebrek aan professionaliteit (lees: conspiracy theorieën als valabele argumenten proberen aanvoeren bij de balie).

Toont vooral aan dat ook hoogopgeleiden vatbaar zijn voor dergelijke bullshit.
weja zag nu al paar keer wat 'opiniestukken' passeren , na de complottheorieen over corona is het blijkbaar tijd voor theorieen over JC :p

Ik lees geruchten (van iemand die militairen kent) dat zijn wapens al terug in de kazerne zijn. Zou wel een heel ander verhaal worden moest dat waar zijn.
Die ochtend in het wapendepot:

"Haaaa de Jurgen sé. Long taajm no sie Watte? Een weekske congé en gaan kamperen in de Limburg in de vrije natuur? Ge had toch genoeg pintjes mee hoop ik want anders is dat wat saai. Jaja, er is hier wat gebeurd, er is hier iemand die u wilt spreken, maar geen flauw idee waarover het gaat. Allez, 't amusement. Kzal u straks wel zien in de kantine."

Ik denk dat de staatsveiligheid of wie er ook monitort wel uit mensen bestaat die dezelfde afweging maken. En dat daarom een "like" van een brave gepensioneerde niet echt opgevolgd gaat worden.

Ik ga ook niet akkoord met een vermoeden van schuld aansmeren, er staat ook letterlijk dat men vooral uitkijkt naar mensen met een bepaald profiel. Overigens, de situatie niet kunnen inschatten is ook een flauw excuus hé, maar misschien daarom goed dat zo'n dingen nu op het nieuws komen? Zodat mensen die een terrorist steunen omdat ze de situatie niet kunnen inschatten hierover eens nadenken?
Als je de commentaren in die groep leest zijn dat echt niet de grootste lichten. We moeten niet marginaliseren maar een kat is een kat. Trouwens als je kritisch kijkt naar het merendeel van de krantenartikelen en opinies is dat inderdaad om die mensen eens te doen nadenken. Het logisch vinden dat ze die lezen in plaats van enkel de krantenkop is iets anders. De media slaagt er meestal in om het omgekeerde effect te creëren.

Dan gaat men aan die militair gaan vragen waarom hij het liked, dan zegt die dat het is omdat hij zijn kleinzoon al maanden niet meer mag vastpakken en ziet men in dat hij geen gevaar voor de samenleving vormt. Simplistisch gesteld natuurlijk maar dat men dit zou aangrijpen om hem schuldig te verklaren en een huiszoeking bij hem te doen is dit ook natuurlijk.
Daarom dat mijn post vol staat van misschien tot hypothetisch. We zullen het moeten zien. Ik vind het vreemd dat er artikels over verschijnen als dat de normale gang van zaken is. In de ogen van die simplisten is zoiets natuurlijk weer gemakkelijk te classificeren als een complot van het systeem tegen hun. Het is niet voor niets dat dergelijke onderzoeken meestal in discretie gebeuren.

Daarom dat mijn post vol staat van misschien tot hypothetisch. We zullen het moeten zien. Ik vind het vreemd dat er artikels verschijnen als dat de normale gang van zaken is. In de ogen van die simplisten is zoiets natuurlijk weer gemakkelijk te classificeren als een complot van het systeem tegen hun. Het is niet voor niets dat dergelijke onderzoeken meestal in discretie gebeuren.
Facebook heeft trouwens de groep net verwijderd. Hier zie je óók weer de complottheorieën :sick:

Daarom dat mijn post vol staat van misschien tot hypothetisch. We zullen het moeten zien. Ik vind het vreemd dat er artikels verschijnen als dat de normale gang van zaken is. In de ogen van die simplisten is zoiets natuurlijk weer gemakkelijk te classificeren als een complot van het systeem tegen hun. Het is niet voor niets dat dergelijke onderzoeken meestal in discretie gebeuren.
Wat is het nu? Is het nu een "gevaarlijk precedent" of zit je ermee in dat de simpelen van ziel het verkeerd zullen interpreteren?

Wat is het nu? Is het nu een "gevaarlijk precedent" of zit je ermee in dat de simpelen van ziel het verkeerd zullen interpreteren?
Het een sluit het ander toch niet uit. Ik ben hevig tegen inmenging/censuur maar anderen gaan ermee lopen alsof het complottheorieën zijn.

Als we het over de inhoud zouden kunnen hebben is het misschien interessanter in plaats van te focussen op mijn persoonlijke standpunt.

Laatst bewerkt:
Facebook heeft trouwens de groep net verwijderd. Hier zie je óók weer de complottheorieën :sick:

Tja hiermee geef je mannen zoals Tom Van Grieken en Dries Van Langenhove natuurlijk wel juist meer munitie voor hun tirades tegen het establishment.

Het is echt ongeloofelijk hoe weinig sommige van die mensen zich bewust zijn van de (digitale) realiteit. "Onze groep is gehack"...euhm neen ze was in strijd met de voorwaarden die je zelf ooit hebt aanvaard zonder te lezen omdat je dringend moest posten wat je die dag had gegeten.

Tja hiermee geef je mannen zoals Tom Van Grieken en Dries Van Langenhove natuurlijk wel juist meer munitie voor hun tirades tegen het establishment.

Ook enkel als je een Amerikaanse multinational verdenkt om slippendrager te zijn van onze regering natuurlijk.

@808 State heeft uiteraard wel gelijk dat Vlaams Belang dit gaat framen als censuur, cancel culture en onderdrukking van de hardwerkende Vlaming door de linkse globale elite. En niet als wat het effectief is, een verbod op het verheerlijken van terrorisme.

Terug
Bovenaan